Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Weet iemand eigenlijk waar de baard voor dient? Die brand ik namelijk altijd keurig helemaal weg voor de keuring, omdat het netter staat, en omdat ik me echt niets voor kan stellen waar ze een baard voor nodig zou kunnen hebben vind ik het ook niet zielig.

diesel83 schreef:ik scheer de oren wel uit net zoals de neussprieten, baardhaar en over tollig haar boven de sokken van mijn paard. Vind het idd mooier en netjes verzorgd uitzien. Na het lezen van dit stukje denk ik ja het is wel zo maar ik doe het eigelijk al jaren bij paarden die van mij zijn en paarden die ik gereden heb op een friezen stal (eigenaar wilde ook dat zijn paarden er keurig verzorgd uitzagen)
Net als een belgenstaart, btw..
) Waarom? Omdat het mode was!
donkerbruin met blonde lokken, hahaHannah_Menno schreef:Ik verbaas me echt hoeveel mensen hun paard helemaal kaal knippen/scheren/branden. En waarom? Omdat het mooier is? Doet me denken aan die zin die Black Beauty zegt; () Waarom? Omdat het mode was!
Het zit er niet voor niets, waarom moeten we 't dan zo nodig weghalen?

Citaat:Ik haal het idd weg omdat ik het mooier vind, maar om nu meteen te zeggen dat we niet aan het welzijn van het paard denken vind ik erg overdreven. Mijn paard heeft er geen last van hoor, als ik haar sokken, baard,staart etc. knip/scheer/brand.

Alleen aan de buitenkant wat sprieten. En die scheer ik wel weg, anders is het net een lynx, maar wat in zijn oor zit blijft zitten.
Maar ik ben toch bang dat er vreemde beesten oid in komen.
NHevaVD schreef:Citaat:Ik haal het idd weg omdat ik het mooier vind, maar om nu meteen te zeggen dat we niet aan het welzijn van het paard denken vind ik erg overdreven. Mijn paard heeft er geen last van hoor, als ik haar sokken, baard,staart etc. knip/scheer/brand.
Een paard laat niet zo snel zien dat hij van iets last heeft. Da's een teken van zwakte en zwak zijn betekend
maar 1 ding; ten prooi vallen. Het is niet normaal om 't hoofd van een paard te ontdoen van alle belangrijke onder-
delen. We halen bij onszelf toch ook geen belangrijke dingen weg? Waarom bij een paard? Tsja, dat is 'netjes'.
Ook in het land heeft hij zn tast haren nodig om een ander paard te voelen oid.... __Robijn__ schreef:Aukelizzy: Ben ik het niet mee eens, dus jij denkt dat een paard op stal geen tastharen nodig heeft? denk je dat hij nooit iets nieuws ergens tegen komt, ook dat kan hij daarmee voelen. En al staat je paard niet 24/7 buiten, in de tijd dat ie al 1 uur buiten staat kunnen er al genoeg insecten en infecties in het oor komen...Ook in het land heeft hij zn tast haren nodig om een ander paard te voelen oid....
Zoals ik al eerder zei, scheer ik bij mijn paarden de oren niet helemaal uit en knip ik het alleen weg. Ik ben het dus met je eens dat er dingen in het oor kunnen komen en daarom doe ik het ook niet. En wat betreft de tastharen, mijn paard heeft nog nooit zn hoofd gestoten oid. En mijn paard staat niet met een ander in het land dus hij hoeft geen ander paard met zijn tastharen te voelen.