Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

geerke schreef:verkeerde stand kan kwaad als je met het paard rengalop doet,dan komt er op dat moment erg veel gewicht op dat ene been te staan met de verkeerde stand....daar komen veel peesblessures vandaan...ja,ja...niet alle natuurlijk...met een onfit paard appuyementen doen is ook een risico bijvoorbeeld..
inderdaad meerdere keren per dag stappen op de harde weg,rechte stukken...koelen ,en ik bandageer het liefst...met koelgel..niet continue een bandage om,dat is niet goed

) en ook daarna eigenlijk liefst zo min mogelijk. Lekker stappen over de verharde weg (eerst aan de hand, later onder het zadel) is het beste. Maar dan moet de pees al wel hersteld zijn natuurlijk.
Hij wist niet zeker wat ze had, dus had hij nooit zulke adviezen mogen geven. Hij wist toch wat de DA gezegd had en dat die heel iets anders adviseerde? Als je het mij vraagt heeft hij gewoon zijn werk niet goed gedaan en ik zou er zelf nooit meer naar toe gaan. Less schreef:Wat is dat toch met die fysio's. Heb nog maar een enkele keer goede ervaringen gehoord van mensen. Zouden er zoveel zich voordoen als fysio maar niet daadwerkelijk de papieren hebben? Ik vind het echt schrikken als je hier en daar hoort hoe de adviezen van fysio's de plank volledig misslaan.
'Mijn' fysio (nog maar één keer nodig gehad) werd aangeraden door de DA en werkt ook altijd samen met de DA. Dat beviel dan ook zeer goed! Bij onduidelijkheden bellen ze eerst met elkaar zodat er geen tegenstrijdige adviezen worden gegeven. Zo zou dat ook eigenlijk moeten gaan vind ik.