help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:19

opisop_shop schreef:
maar hoe bepaal je dat het daar opgelopen is, aangezien de pony er pas een week staat?

Ik verkoop mijn pony met contract trouwens, waarin ik heb geze dat als de pony teruggebracht wordt, ik een bepaald % in mag houden op de koopprijs. Heb namelijk wel een maand proeftijd voorgesteld maar stel de nieuwe eigenaren verklooien het dier en hij mag dan naar een ostheopaat of africhtingsstal, dan zou ik dat uit eigen zak moeten betalen!

*Ga er vanuit dat dit niet gebeurd hoor, zijn in dit gval hele gave mensen en de pony zal het daar super hebben*

ik ga er niet alleen vanuit weet dit 1000000 procent zeker ze is bij mij altijd gezond geweest ben heel zuinig op dr geweest ze was en is me alles

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:20

Ja het leek mij al meer dan duidelijk dat dit geen pennyverhaal is.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind de mensen ook nogal verwaand overkomen.
Net alsof het jou niks kan schelen misschien moet je ze dit even laten lezen :P (niet doen hoor grapje)
Ennn als je zelf eens even een veearts belt om te vragen wat de mogelijke
oorzaken zijn. En dan zou ik gewoon even duidelijk aan hun vertellen wat er
aan de hand is zodat zij misschien een aantal mogelijke oorzaken op kunnen noemen.
Dit zou ik dan bespreken met de nieuwe eigenaren.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:23

Daar gaan we weer. Ik kan me er zo kwaad om maken dat er mensen zijn die er vanuit gaan dat een paard vervelend,eigenwijs,extra bang of iets dergelijks is zónder het beest te laten nakijken.

Je wéét niet zeker of dit paard is gevallen. Hij kan zonder toezicht ergens zijn beland op een rotplek. het kán wel, zijn hun dan 24 uur per dag naar dat paard aan het kijken? Lijkt me niet.

Daarbij ookal zou het paard niet zijn gevallen, ga er toch niet vanuit dat het maar eigenwijsheid is. Omdat er toevallig een ander shetje ook zo stront eigenwijs was, of omdat het paard niet zou wennen aan de omgeving, ofofofofof.......

Laat hem nakijken, volledig! Laat die mensen wat moeite doen voor je paard of neem hem terug. Niet zomaar door laten rijden als het paard wellicht pijn heeft. Denk aan zijn welzijn niet aan 't plezier van die mensen. Fijn dat je hem wellicht terug wilt nemen als die mensen er niets aan hebben, maar laat hem nakijken.

Speculaties, altijd weer speculaties over wat er mis zou kúnnen zijn. En dan altijd uitgaan van het makkelijkste. Niet alle paarden zijn zuurpruimen, niet alle paarden zijn eigenwijs, elk is anders.

Mijn post is wellicht wat kattig maar kom op hey. Ik kan me hier zo druk om maken..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:24

bij een kennis van mij gebeurde dit ook.
Pony bleek dus spierbevangen te zijn en heeft te hoge leverwaardes.
Waarschijnlijk veroorzaakt door jacobskruiskruid, terwijl ze dit niet in haar land heeft staan maar misschien komt het van het hooi.
Succes met de pony.

PatriesCarm schreef:
ik heb afgelopen mijn pony verkocht bij mij heeft ze altijd normaal gelopen

zondag ging alles super ruiter en pony het klikte gewoon ,gegalopeerd alles niks vreemds

nu heeft ze zich afgelopen week dus zomaar laten vallen ze zakt door dr achterhand dit als er een ruiter op zit

gisteren kom ik daar aan is ze net voor dat ik kwam zo gevallen me het meisje er op

de veearts was net weg en kan niks vinden

mensen wat is dit en wat kan ik hier aandoen

nu willen ze dinsdag fotos laten maken althans een afspraak maken

wat moet ik doen haar terug nemen mensen zijn al gehecht ,liefste doe ik dat natuurlijk maar heb haar niet verkocht zonder reden (te weing tijd 3 jonge kinderen )

helpppp

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:25

Godsamme je weet pas iets 100 procent zeker als álles is uitgesloten. En jij hebt helemaal niets gedaan aan dit paard. Niet laten keuren niets, paarden laten niet altijd merken dat er iets is. En soms is er zelfs iets, dat zich later pas ontwikkeld. Doe alsjeblieft niet zo onwetend, paard kan niet voor zichzelf zorgen..zorg jij er dan voor dat die nieuwe eigenaren er iets aan doen of doe het zelf.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:28

Suuzert schreef:
Daar gaan we weer. Ik kan me er zo kwaad om maken dat er mensen zijn die er vanuit gaan dat een paard vervelend,eigenwijs,extra bang of iets dergelijks is zónder het beest te laten nakijken.

Je wéét niet zeker of dit paard is gevallen. Hij kan zonder toezicht ergens zijn beland op een rotplek. het kán wel, zijn hun dan 24 uur per dag naar dat paard aan het kijken? Lijkt me niet.

Daarbij ookal zou het paard niet zijn gevallen, ga er toch niet vanuit dat het maar eigenwijsheid is. Omdat er toevallig een ander shetje ook zo stront eigenwijs was, of omdat het paard niet zou wennen aan de omgeving, ofofofofof.......

Laat hem nakijken, volledig! Laat die mensen wat moeite doen voor je paard of neem hem terug. Niet zomaar door laten rijden als het paard wellicht pijn heeft. Denk aan zijn welzijn niet aan 't plezier van die mensen. Fijn dat je hem wellicht terug wilt nemen als die mensen er niets aan hebben, maar laat hem nakijken.

Speculaties, altijd weer speculaties over wat er mis zou kúnnen zijn. En dan altijd uitgaan van het makkelijkste. Niet alle paarden zijn zuurpruimen, niet alle paarden zijn eigenwijs, elk is anders.

Mijn post is wellicht wat kattig maar kom op hey. Ik kan me hier zo druk om maken..

Als je alles even goed had doorgelezen had je gezien dat wij met zijn allen tot de conclusie waren gekomen dat dit hoogst onwaarschijnlijk is. Enn dat de TS nooit zomaar zou zeggen dat het koppigheid is. Het lijkt me duidelijk dat wanneer het paard nog bij de TS had gestaan en dit was gebeurd dat er allang behandeling zou zijn geweest. Dit is voor haar even een toevluchting om over haar noodsituatie te praten! Volgens mij heb je gewoon even klakkeloos je mening gegeven zonder het topic is even goed door te lezen. Er staat namelijk herhaaldelijk in dat zelfs al is het koppigheid dat je daar niet zomaar vanuit mag gaan..

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:31

Ik heb heel het topic doorgelezen, als jij niet wilt dat ik uitga van het slechte moet je dat zelf ook niet doen :)

Ik zie wat ik zie, en ik erger me diep. Ik heb het dan ook niet alleen over de TS zelf maar ook over de mensen die reageren met een verhaal over koppigheid, eigenwijsheid en dergelijke.

Daarbij klik je als mens op een topic omdat je geinteresseerd bent en meeleefd. Daarbij bedenk je jezelf wat kan ik toevoegen aan dit topic en dan begin je de post. Dus, dit heb ik te brengen.. doe er maar mee wat je wilt.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:32

Suuzert schreef:

Daarbij ookal zou het paard niet zijn gevallen, ga er toch niet vanuit dat het maar eigenwijsheid is. Omdat er toevallig een ander shetje ook zo stront eigenwijs was, of omdat het paard niet zou wennen aan de omgeving, ofofofofof.......DIERENARTS (ERKEND PAARDENARTS ZEI VRIJDAG DIT IS PURE EIGENWIJZIGHEID )is overigens hun dierenarts

(er wordt pas weer gereden als ze helemaal na gekeken is )

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:35

Suuzert schreef:
Ik heb heel het topic doorgelezen, als jij niet wilt dat ik uitga van het slechte moet je dat zelf ook niet doen :)

Ik zie wat ik zie, en ik erger me diep. Ik heb het dan ook niet alleen over de TS zelf maar ook over de mensen die reageren met een verhaal over koppigheid, eigenwijsheid en dergelijke.

Daarbij klik je als mens op een topic omdat je geinteresseerd bent en meeleefd. Daarbij bedenk je jezelf wat kan ik toevoegen aan dit topic en dan begin je de post. Dus, dit heb ik te brengen.. doe er maar mee wat je wilt.

je ken aan de buitenkant nooit zien wat een dier of mens mankeerd vind dat je me een beetje over laat komen als een dom wicht
geloof best dat je je ergerd aan speculaties maar goed mop blijf lekker uit de topic heb niks aan zulke antwoord

en dan je reactie ik heb niks gedaan voor dit dier liefje heb 3 jaar van haar leven voor haar gezorgd en niet alleen maar in de wei gegooid en laat maar staan

je oordeeld een beetje te snel over me

ik geloof absoluut niet in een paard wat zich laat vallen uit eigenwijsheid ze was altidj al eigenwijs mag ook moet wat in zitten anders zou het saai zijn

PatriesCarm

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:36

de dierenarts van hun zegt eigenwijzigheid geef dr maar op dr mieter maar vrijdagavond gebeld en toen moesten er toch fotos gemaakt worden

er werd eerst gezeg verkeerd op de hoeven maar volgens de smid is dit dus ook het probleem niet

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:42

Wanneer gaan ze foto's maken?

Ik weet eigenlijk niet of je ataxie op de foto's kan zien? En wat ga je doen als dat het toch is.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:45

Miepie1980 schreef:
Wanneer gaan ze foto's maken?

Ik weet eigenlijk niet of je ataxie op de foto's kan zien? En wat ga je doen als dat het toch is.

ik ook niet miepie heb dit nooit voor de hand gehad

als er een behandeling voor is gaan we daar aan werken en neem ik haar terug

ook als er niks meer aan te doen is of wat dan ook neem ik haar terug

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:48

''helemaal gezond veearts zegt op de mieter geven is eigenwijzigheid maar hij wil nu wel fotos maken''

Wilt dus zeggen dat veearts niet goed bij zijn hoofd is, zonder alles te hebben uitgesloten mág je er gewoon niet vanuit gaan dat dit paard een eigenwijs ding is!
Daarbij zegt hij dat hij foto's wilt laten maken dus doe dat dan ook.

''ne mijn oude zadel mee gegeven

altijd mee gereden nooooooit wat gehad''
Oke dus omdat er nooit wat mee is gebeurd wilt zeggen dat het zadel nu nog goed ligt.
Paarden veranderen, zadels helaas niet. Kan zomaar zijn dat je zadel niet lekker meer ligt en dat je paard niet weet hoe hij daarop moet reageren. Dat zijn dus al twee opties, foto's maken en zadel laten nakijken.

''ze is bij absoluut niet gevallen daar durf ik mijn hebben en houden voor te geven''
Kan zomaar midden in de nacht zijn gebeurd toen er niemand bij was.

''wat zijn de kosten van fotos? rug en bekken''

Veearts was toch geweest? Bel die dan nog een keer op voor de kosten. Als het je daarom gaat moet je je handen er vanaf trekken, en die nieuwe eigenaren laten kiezen wat ze hiermee doen.

''zou het eigenwijs heid zijn ?''

Goh axel valerie ik dacht dat de TS dat noooit zou denken?

''ik kan hun alleen op hun woord geloven dat er niks is gebeurd ''

Daar zou ik dus mooi niet vanuit gaan. Hoe lief aardig en leuk die mensen ook zullen zijn, alles voor je paard uitsluiten!

''nou toen kwam het hele verhaal ze hadden dr opgezadeld en ze wou niet voorwaarts moeder geeft een tik met zweep en carmen laat zich zo vallen''

Daar heb je het al.. zijn ze ineens niet zo lief meer.

TS ik heb absoluut niet gezegt dat ik jou een dom wicht vind, ik vind niemand een dom wicht en heb dit zeker niet in mijn gedachte gehad! Daarbij heb je inderdaad niks gedaan, zoals je het zelf al zegt. Je bent goed geweest voor je dier en je wilt er nog steeds goed voor zijn daar twijfel ik totaal niet aan, het is niet eens aan mij om aan jouw zorg en liefde voor je dier te twijfelen. Daarbij merk ik wel een stuk onwetenheid wat ik zonde vind want dan krijg je dus dat er 9 van de 10 keer vanuit gegaan wordt dat het wel meevalt. Als mijn dierenarts zou zeggen geef em maar een schop onder zn kont hij is eigenwijs..zou ik deze DA de deur wijzen en een andere zoeken. Niemand die mij zegt dat mijn paard een eigenwijs beest is, zonder dat er foto's zijn gemaakt, mijn zadel is nagekeken, en de rest van de hele mikmak in orde is. Dat jij drie jaar goed voor je dier hebt gezorgt heeft geen invloed op het wel of niet hebben van een of andere afwijking, ziekte of pijn bij dit paard. En dat probeer ik duidelijk te maken, het gaat om wat je paard NU mankeerd, wat je daar NU aan kan doen..niet wat je de afgelopen jaren voor hem hebt gedaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:59

Suuzert, ik vind niet dat je echt vriendelijk reageert. De TS doet wat haar mogelijk is om die pony te helpen. Dat de huidige eigenaren van de pony niet willen meewerken is niet haar schuld. En hoe erg je het ook vind. Alle paarden die ik heb gekocht en verkocht zijn niet gekeurd geweest en tiens,.. nooit klachten gehad.
Als je lang voor het paard hebt gezorgd dan heb je nu eenmaal een beetje inzicht in de gezondheid.

TS: Ik zou naar die mensen gaan en zelfs eens proberen te rijden. Jijzelf voelt het paardje het beste aan. Wanneer worden de foto's genomen? Als blijkt dat deze slecht zijn kun je best de pony terugnemen maar geen kostenvergoeding aanbieden, je hebt zelf al een osteopaat ed voorgesteld maar hun willen per se de dure foto's,.

Veel succes!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:01

''zou het eigenwijs heid zijn ?''

Goh axel valerie ik dacht dat de TS dat noooit zou denken?

als een dierenarts je dit verteld ga je er vanuit dat deze man er verstand van heeft (ik ben niet bij dit bezoek geweest)
5 minuten na vertrek viel ze dus met ruiter en al en dierenarts gebeld en die zei toen fotos laten maken

en waar zeg ik het is eigenwijzigheid

ik vroeg zou het dan eigenwijzigheid zijn

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:07

@ suuzert
vind dat je wel wat vriendelijker mag reageren ! ik ken het paardje en ik weet zeker dat het niet aan het zadel kan liggen dan zou het binnen een week tijd ineens niet meer gaan ?? wel heel erg snel vind je zelf ook niet ?

als de DA zegt dat het eigenwijzigheid is dan denk ik dat die man er wel het een en ander vanaf weet ( hij is tenslotte niet voor niets DA! )

foto's maken tja als die mensen dat nou zelf willen ? TS hoeft de kosten niet te betalen zelf heeft ze ook al andere mogelijkheden voorgesteld.

ik ben het met TS eens dat je haar als dom wicht laat over komen wat ze zeer zeker niet is ze heeft met veel liefde en een heel goed hart het paardje verkocht aan die mensen dat het nu anders loopt dan dat we hadden gedacht tja kan zij niks aan doen het gedrag van carmen is niet zoals we haar kennen in de wei is ze super lief en zal ook echt geen streken uithalen of ewat dan ook dus het vallen in de wei is een heeeeeeeeeeeele kleine optie daarnaast kan het ook een reactie zijn van carmen op de manier zoals hun haar straffen neem als voorbeeld de tik op der neus dat is ze niet gewend en reageerd dondersgoed op je stem ik denk dat carmen er niet van is gediend hoe er met haar omgegaan word en ze zich zo "verweerd " een osteopaat zou mijn 1e optie zijn maar vooralsnog die mensen betalen liever dure kosten voor een foto

t is een heel verhaal geworden maar ik erger me kapot aan jouw reacties!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:08

Ja ik heb je letterlijke tekst overgenomen zo stond het er. Ik heb je pm gehad je hebt er eentje terug. :)

Ariadna je mag je ergeren maar leg aub geen woorden in mijn mond. Ik zeg hierbij dus nog een keer dat ik de TS absoluut geen dom wicht vind, dat zei ik net dus ook al. Neem aan dat voldoende is en dat je er vanuit kan gaan dat ik daarover niet lieg, anders had ik het wel gewoon gezegt :)
Laatst bijgewerkt door Suuzert op 02-06-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:10

hahahaha dat heeft axel_valerie niet gezegd. Duidelijk gevalletje van frustratie hier... Axel_Valerie heeft gezegd dat wanneer de TS hieraan dacht dat ze hem echt niet zomaar op zijn flikker zou geven. Bovendien hoeft axel_valerie niet alles voor jou voor te kauwen en had je kunnen lezen dat de TS hier ook al een beetje sceptisch tegenover stond. Zij zou nooit zomaar beginnen te meppen heeft ze al eerder gezegd...Maargoed waar haal je de frustraties vandaan joh!
Ik hoop dat je nu iets meer opgelucht bent?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:12

Axel_Valerie schreef:
hahahaha dat heeft axel_valerie niet gezegd. Duidelijk gevalletje van frustratie hier... Axel_Valerie heeft gezegd dat wanneer de TS hieraan dacht dat ze hem echt niet zomaar op zijn flikker zou geven. Bovendien hoeft axel_valerie niet alles voor jou voor te kauwen en had je kunnen lezen dat de TS hier ook al een beetje sceptisch tegenover stond. Zij zou nooit zomaar beginnen te meppen heeft ze al eerder gezegd...Maargoed waar haal je de frustraties vandaan joh!
Ik hoop dat je nu iets meer opgelucht bent?

mennnn ik starte dze topic uit wanhoop !!

ik zou haar nooit meppen ze is dat helemaal niet gewend ze heeft weleens een tik op dr kadetten gehad maar dan nog was het een tikje

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:12

ari mennnn het is zo poedersuiker nou ja goed we kennen haar allebei dit is niks voor me meissie

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:14

Haha sarcasme is ook een vak. Ik spreek de TS inmiddels via pb, laat ik het daar maar even bij laten. Adem in, adem uit :)

En PatriesCarm, ik ging er niet vanuit dat je de pony zou slaan hoor. Voordat je dat denkt.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:14

nee suuzert

ging puur om het straffen hun straffen haar anders als ik

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:16

Ik wil de TS even heel veel sterkte wensen met deze vervelende situatie! En ik hoop voor je dat het goed eindigd

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:18

Nikki_L schreef:
Ik wil de TS even heel veel sterkte wensen met deze vervelende situatie! En ik hoop voor je dat het goed eindigd

pffffffffff ik ook vreet me zelf op deze manier op leef een beetje als een zombie want ja als het haar slecht gaat voel ik me ook slecht klikt vreemd maar 3 jaar dag in dag uit is lang heel lang en nu sta je machteloos

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:21

Jeetje wat een verhaal, hoop dat het allemaal goed komt.
Maar ik ken iemand die een fjord had en daarvoor een bijrijdster zocht en toen deze erop ging rijden liet de fjord zich ook ineens vallen met ruiter erop. En als de eigenaar er weer op ging niks aan de hand. Bijrijdster gaf gelukkig niet op en heeft het nog 1 keer gedaan en daarna was het klaar.
Hoop dat het eigewijsheid is of heimwee.
Jammer dat de nieuwe eigenaren willen dat je je er niet meer mee bemoeid, ze moeten toch snappen dat je haar niet weg heb gedaan omdat ze te klein of iets was maar omdat je geen tijd meer voor haar had.
Is niet makkelijk om je schatje te moeten verkopen omdat je niet anders kan, en het is al helemaal niet leuk als je dan dit hoord.
Sterkte er nog mee.