Miesje1985 schreef:Nog niet, als hij bijgekomen is van de operatie wel. Maar dan komt ie in een natuurgebied te staan en niet in een saai weiland. Ook samen met de oudere paarden dus ook gezellig. Ik moet hem nu iedere dag even uit het weiland halen om medicijnen te geven en even te controleren (wond op hoofd v.d. operatie)
Tjee, ben blij dat ik nu wel wordt begrepen!

Sorry dat ik zo koppig was maar ik krijg er steeds zo'n brok in m'n keel van... en weet ook niet hoe zo'n forum precies werkt...

Breghje schreef:Dit klinkt zoooo ontzettend goed he! Lekker in een natuurgebied met een kudde paard kunnen zijn zover het mogelijk is voor hem. Kan me voorstellen dat het een flinke brok in je keel geeft, maar soms is het écht beter meteen al je kaarten op tafel te leggen zodat mensen goed kunnen oordelen. Hoop dat je nog lang kan genieten van je vent! Is er een prognose gegeven voor de toekomst (kan hetgeen hij aangeopereerd is nog terugkomen of is ie helemaal schoon) behalve dat je hem niet kan rijden?
Miesje1985 schreef:De prognose is redelijk gunstig: hij kan gewoon opgroeien en zal gewoon paard kunnen zijn en oud kunnen worden. Alleen bestaat er een kans dat zijn ene oog nog uit kan gaan (dus gedeeltelijk blind kan worden) maar dat is nog onduidelijk want meneer kijkt nu nog goed. Hij is niet 'schoon' maar ze hebben tja.. hoe leg ik dit goed uit...
ze hebben een soort verbindingsplaat aangebracht (ik weet het ook nog niet precies) maar daardoor is én het schedel sterker en zijn hersens hebben weer meer verbinding met elkaar.

Blind aan één oog wil niet zo heel veel zeggen, daar gaat ie zich best mee redden. En idd, straks hoeft ie nergens meer mee naartoe dus dan is een tijdelijke oplossing van een hengstenbit of touwhalster echt niet verkeerd. Het is even niet anders, dier moet verzorgt kunnen worden zonder dat er gewonden vallen. Ik hoop voor je dat ie nog heel lang lekker relaxed zal kunnen leven, al dan niet met één oog.