wát een topic, maar mn paardenkennis is weer uitgebreid hoor
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
wát een topic, maar mn paardenkennis is weer uitgebreid hoor
.

Maw: als het goed is heb je dan meer zin. 
Fem_daf schreef:Zit me eigenlijk af te vragen of de vraag van TS is beantwoord. Hebben paarden alleen seksuele drang of doen ze het ook voor het plezier?
Urielle schreef:waaruit ik toch het grote vermoeden heb dat er bij paarden toch ook wel echt een lustbeleving is. Ik ben geen wetenschapper natuurlijk, dus een sluitend antwoord kan ik ook niet geven.
The Behaviour Of Horses In Relation To Management And Training, van Dr. Marthe Kiley-Worthington. Dat is wel een wetenschapster, en die heeft al een paar goeie stukken over merrie-hengst relaties, sex en lustbeleving bij paarden geschreven. Urielle schreef:Jasia schreef:Dat heb ik ook gehad.. Een andere merrie die op de mijne sprong![]()
En een hengst.. die van merries niks moest hebben maar helemaal wild werd als jemet een ruin langs kwam..
Dat is dominantievertoon. Dat is echt wat anders.
http://seks.blog.nl/wetenschap/2009/03/ ... het-lekker schreef:De reden waarom mensen zo van seks genieten, is volgens wetenschappers simpel: omdat dieren het ook doen. Om onze seksbeleving te verklaren, gebeurden er al talloze onderzoeken naar hoe dieren de geslachtsdaad beleven.
Evolutionair bioloog Professor Marc Bekoff legt uit:
“Van zoogdieren kunnen we zeker zeggen dat ze het leuk vinden te paren, maar bij insecten ligt het veel moeilijker. We kunnen zelfs zeggen dat zoogdieren op dezelfde manier als mensen van gemeenschap genieten, omdat dan heel primitieve delen van de hersenen geactiveerd worden.”
“Het grootste anatomische verschil tussen zoogdieren en mensen is de prefrontale cortex, een gebied in de voorste hersenkwabben. Maar het genot van seks gebeurt in de lagere hersenstructuren die mensen en dieren gemeen hebben. Menselijke hersenen interpreteren in tegenstelling tot andere zoogdieren. Aan al die gevoelens van plezier geven alleen wij mensen dus betekenis.”
haleyjames schreef:wat een supertopic
ik lees met plezier mee![]()
zijn hier mensen die het afstraffen als een hengst aan het mastruberen is ?