Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Thill. longeren is slecht omdat het constant in de buiging is.......... vergt teveel van de nog groeiende beentjes en rest van het lijf. Het dier loopt constant op een circel en DAT is het belastende van longeren
KiWiKo schreef:dan longeer je haar dus NIET![]()
waarom in hemelsnaam moet je met haar lopen, ding staat op het land......... loopt echwel genoeg hoor!
annastasia schreef:Als het mijn veulen was wat je verzorgde dat had ik je per direct de toegang tot mijn erf ontzegd.
Maar niet alvorens ik jou de vernieling in gelongeerd had.
Nu merk je er niets van, maar misschien dat de pony over een jaar of 3 wel versleten gewrichten (artrose) heeft.
Als het niet slecht was om met een 1-jarige aan het werk te gaan dan hadden heel veel mensen dit al wel gedaan.
Zeker degene die in de paarden z'n geld moeten verdienen.
Wellicht is dat iets om over na te denken......
suze_ schreef:ze bedoelt dat het feit dat een veulen al 2 weken op stal staat, óók niet goed is voor zijn lichamelijk en geestelijk welzijn.
jong paard moet gewoon 24/7 buiten, weer of geen weer, met vriendjes en meer dan braaf meewandelen, hoefje kunnen geven, mee stilstaan en braaf vaststaan hoeft ie niet te kunnen.
je wilt toch het beste voor je veulen?
het kan best zijn dat ze dat springen en rondjes rennen leuk vind, maar het is niet goed voor haar.
als een klein kind het liefst de hele dag snoepjes wil, geef je die toch ook niet, omdat jij weet dat het slecht is voor de tanden en het gewicht, ook al wil dat kindje dat heeeeeeeel graag?
jij bent degene met verstand, jij moet weten wat je veulen nog wel en niet aankan.
Monster_tos schreef:Ja dat weet ik zekerIedereen wil hier het beste voor jou en je veulen, en er zitten nogal wat mensen met verstand van paarden hier op bokt. We weten echt wel waar we het over hebben!
Dus laat dat springen weg, ga lekker lopen. En zorg dat ze zo snel mogelijk weer het land op kan..
annastasia schreef:Dat staat niet in je eerdere berichten.
Longeren en laten springen, daaronder versta ik niet wandelen aan een lang touw.......