Problemen met opvoeden; pony is bijna 2.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:08

x_manon_x schreef:
Is goed hoor Nadine! Bedankt voor je hulp enzo :j

Hij was vandaag ook een stuk rustiger buiten alleen toen we terug liepen naar stal dacht hij; Als ik nou sneller terug ben, kan ik sneller eten. Echt ondeugend istie :P Maarja!

Wat fijn voor je! Het begin is er zeker +:)+ Om nog even terug te komen op je vraag, ik zou zelf niet zo zeer 'strenger' voor hem worden maar consequenter. En inderdaad de leefomstandigheden voor een jong paard zo optimaal mogelijk proberen te maken, maar daar ben je al hard mee op weg zo te lezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 02:35

x_manon_x schreef:
xJuliaah1994 schreef:
Parelli, kan niet zonder de dvd's.
Je hebt voor niveau 1 grondwerk, touwhalster 12 voetlijn, karat stick en een string nodig ( iets van 125 euro)
Het is heel slecht om na het bijten te gaan meppen en dat soort dingen, je wilt toch dat je paard het fijn vind om bij je te zijn en met je te werken! De 7 games boeken bij jou pony waarschijnlijk al een hele voor uit gang!

Xx
Parelli is daarintegen geweldig, ik doe het ook met m'n haflinger.
& de twee welshen!

Ja oke ik wil het wel, maar het probleem is het geld. Ik bedoel het is toch niks, ik moet die dvd's kopen, eventueel boeken.. en al die spullen.

Parelli is een investering in jezelf, iets waar je de rest van je leven heel veel profijt van gaat hebben. Parelli is een instructeur die ieder moment van de dag zonder afspraak vooraf voor je klaarstaat, die nooit afbelt of ziek is. zet die DVD op en hij is er. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Welke instructeur kan dit voor je doen?
Reken eens uit hoeveel geld je kwijt bent aan uitgaan, of aan setjes of andere paardenspullen. Reken ook eens uit hoeveel zo'n DVD kost. En realiseer je dat je deze investering voor jezelf doet, en dat je je leven lang profijt hebt van deze kennis. Een avondje uit en je hebt lol maar niet voor de rest van je leven. Een setje en je paard ziet er goed uit maar niet voor de rest van zijn leven. Kennis kan niemand je afpakken. Investeer in jezelf en je bent een rijk mens.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:16

Cassidy schreef:
Parelli is een investering in jezelf, iets waar je de rest van je leven heel veel profijt van gaat hebben. Parelli is een instructeur die ieder moment van de dag zonder afspraak vooraf voor je klaarstaat, die nooit afbelt of ziek is. zet die DVD op en hij is er. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Welke instructeur kan dit voor je doen?
Reken eens uit hoeveel geld je kwijt bent aan uitgaan, of aan setjes of andere paardenspullen. Reken ook eens uit hoeveel zo'n DVD kost. En realiseer je dat je deze investering voor jezelf doet, en dat je je leven lang profijt hebt van deze kennis. Een avondje uit en je hebt lol maar niet voor de rest van je leven. Een setje en je paard ziet er goed uit maar niet voor de rest van zijn leven. Kennis kan niemand je afpakken. Investeer in jezelf en je bent een rijk mens.

Dat vind ik heel wijs gezegt! ;)

MisteryHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:01

Als je naar buiten gaat, en het is zo lastig, zou ik een hengstenketting meenemen, dat als het onderweg echt niet meer gaat dat je hem bevestigt, dat over de kin de ketting zit. dat heeft bij mij erg geholpen naarmate ze ouder werd, ik kan haar nu met alleen een halster en touw leiden.

Dat van het bijten, bijt eens 1x flink terug in zijn oor, dan zal je zien, dan accepteert hij jou en luisterd naar je alsof je zijn baas bent, het is niet zielig, want het is net zo zielig als dat jij door hem gebeten wordt. Niet willen stilstaan, jij blijft stilstaan op 1 plek, dan zal het paard rondjes om je heen draain, blijf net zolang staan tot hij stil staat en beloon hem uitbundig! door je heen lopen, houd je hand richting zijn hoofd, als hij door je heen wilt lopen, voelt hij je hand op zijn hoofd en zal hij overwegen te stoppen...
Hopelijk heb je er wat aan.