Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sorry! haha
) Sindsdien heeft ze hem niet meer gebeten.
Als ze dan verder gaan stráf ik ze zelf wel (ik houd ze toch vast) en bepaal ik of ze wel of niet een mep voor de neus krijgen
Moet zeggen dat ik dat meestal voorben en ze dus braaf bij tandarts en hoefsmid zijn 
) dus gedraagt hij zich daar minder braaf bij. Kan ik begrijpen en tot een bepaalde grens straf ik hem dan ook niet omdat het angst is
. Ik heb ooit eens een hoefsmid gehad die ik nadat hij mijn paard had geslagen, gelijk het terrein heb afgestuurd en nooit meer heb laten komen. Hij moest een hoogzwanger paard bekappen. Terwijl hij met een achterbeen bezig was, wilde zij zich even verstappen om beter te gaan staan voor haar gewicht. Toen sloeg hij haar met de ijzeren steun flink hard in haar buik
, dat pikte ik dus echt niet.
berpie schreef:Sommige hoefsmeden gaan erwel erg ver in, ik heb al vaker "'gekken'gezien die rustig een klap met een hammer geven of een gigaschop.

. Mijn pony moet gewoon zijn voeten op de grond houden als ik er mensen in de buurt zijn, klaar! En dat weet ze dondersgoed.
).
.
. Oortjes naar voren, voorvoetje op de voetstuk gezet en elke keer als de hoefsmid wilde gaan vijlen trok ze doodleuk haar voetje weg. Dat ging zo een paar keer door. Nou ik kan je vertellen, ze stond ons gewoon bijna uit te lachen
. Nogmaals: mijn pony mankeert echt niks hoor! _rosita_ schreef:en November, daar ben ik serieus benieuwd naar, heb je je ooit afgevraagd waarom je paard zo doet?
Je hebt hem net, dus kent hem totaal niet... waarom zou een paard zo reageren, echt niet om te klieren?
Zij hebben herinneringen, pijn, angst etc....
_rosita_ schreef:en November, daar ben ik serieus benieuwd naar, heb je je ooit afgevraagd waarom je paard zo doet?
Je hebt hem net, dus kent hem totaal niet... waarom zou een paard zo reageren, echt niet om te klieren?
Zij hebben herinneringen, pijn, angst etc....
.
. Achossie toch!
geen één of ander fragiel en breekbaar ding! Ik ken mijn pony en ik weet best wanneer iets flauwekul is of iets serieus en dat weet mijn smid ook
. Niet alles heeft altijd maar een oorzaak!!