Onbekend veulen bijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_love

Re: Onbekend veulen bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:05

Had dat maar niet bij mijn veulen gedaan.

Dan was je de pineut.

je moet van andermans paarden afblijven.
En al helemaal geen tikken uitdelen. Je weet het verleden niet van een veulen en merrie.

Ja ook ik heb een veulen en die geef ik ook wel eens een tik, want ook die bijt weleens.
Maar dan geef IK Hem een tik, omdat ik de eigenaar ben en hem moet opvoeden.

en het fijt dat je 14 bent maakt al helemaal niets uit.
we willen leren van onze fouten? phhfff alsjeblieft zeg Tong uitsteken
Had het maar niet gedaan..
Laatst bijgewerkt door Judje op 24-12-08 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps lock verwijderd, omdat dit erg schreeuwerig over komt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:10

Je hoeft niet zo te schreeuwen Vork
Wat is respecht? Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind dat hier echt overdreven wordt. Een paard aaien dat langs de weg staat, kan prima. Tikken geven natuurlijk niet.. maar dat weten ze nu wel...

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:18

oke ik kan begrijpen dat sommige mensen niet willen hebben dat hun paard wordt geaait. Maar dat moet je ze niet lang een openbare weg zetten, ik heb er geen problemen mee als iemand mijn pony aait. Maar slaan is een ander verhaal, kom op je ben 14 dan kunt je toch wel logisch na denken dat het niet aan jou is om het veulen te corrigeren. Dat moet de eigenaar doen.

Als ik zou merken dat iemand mijn pony slaat zou ik echt heel boos worden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:23

@ tjalk: waar moeten de paardeneigenaren hun paarden dan zetten? Bijna al de paardenweiden liggen aan de openbare weg Nagelbijten / Gniffelen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:41

De enige keer dat ik het acceptabel vind dat een voorbijganger een paard een tik geeft is als paardlief de nietsvermoedende wandelaar plotseling bij de mouw/ arm grijpt (ja, dat gebeurt ook, hoef je paardlief niet eens voor op te zoeken). Dan krijgt paard toch echt een tik van me. Verder vind ook ik afblijven! Het is niet jouw dier, je kent het niet en weet dus ook niets van de achtergrond af. En mischien is het paard wel ziek of zo!

Maar eigenaren die een wei langs de weg hebben en echt niet willen dat hun paard geaaid wordt door vreemden spannen wel een extra draadje, ongeveer 1.5 meter van het hek af zodat paardlief ook niet bij de o zo gezellige wandelaars kan komen. Maneges doen dat ook wel. Kleine moeite en wel zo veilig, voor zowel paard als voorbijgangers. Werkt trouwens ook goed voor uitbrekers.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:43

lindake schreef:
@ tjalk: waar moeten de paardeneigenaren hun paarden dan zetten? Bijna al de paardenweiden liggen aan de openbare weg Nagelbijten / Gniffelen.

hier in de buurt is nog een hectare vrij wat niet langs de openbare weg ligt. Zetten we met z'n allen onze paarden daarop Vork

Nee, ik aaide ook graag de paarden die naast mijn huis stonden (and who can blaim me?) maar ik zorgde, zelfs als 12 jarige penny er altijd voor dat ik mijn manegespul dan niet aan/bij me had. EDIT: En een tik geven, of zelf maar mijn stem verheffen was er niet bij, dat is aan de eigenaar te doen, en als ze bijten kun je het beste gewoon weglopen.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 23-12-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:45

een tik is ene tik hoe zacht dan ook. Mijn eigen veulens voed ik streng op maar een ander moet er niet aan komen met zijn handen. Je hebt het paard van een ander zonder toestemming niet aan te raken (ook niet een paardje zomaar ergens in de weide) en al helemaal geen tik te geven.
TS zegt dat ze gevorderd is ? Als ze dit soort dingen doet weet ze duidelijk nog niet veel van paarden af.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:47

Tsja wat zal ik zeggen. Niet al te lang terug heb ik een topic geopend dat gekken op mijn paardjes hebben gereden. Als ik iemand mijn paard zie slaan en helemaal mijn veulen, sta ik niet voor mezelf in.
JIJ gaat naar het veulen, JIJ aait het, JIJ zoekt het probleem op. Ver met je klauwen uit de buurt blijven van andermans paard. Hoe krijg ik een veulen kopschuw in 3 stappen.... Ja ik sta op mijn achterste benen!!
En lees eens een boek, wbt het 'bijten' van het veulen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:47

Jullie hebben geluk dat dit niet mijn paard is.
Je gaat toch zeker niet een veulen van een ander een tikje geven?!
Jullie wouden hem/haar aaien en als die bijt jammer dan het is niet jullie veulen!!

Wat ik nu ga zeggen klinkt hard maar zeg het toch, Jammer dat het veulen niet harder heeft gebeten leer je het meteen af! Niet met je tengels aan paarden zitten die je niet kent! Laat staan zonder toestemming van de eigenaar!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:14

Ik kan wel snappen dat sommige mensen het niet erg vinden dat hun paarden geaait worden maar ik wel! Penny's die de hele dag toeren met de fiets en van de ene paardenwei naar de andere gaan, niet wetend dat die kleine kala plekken op het voorhoofd zou kunnen duiden op een schimmelinfectie en vrolijk naar de volgende gaan om dat paard te besmetten (en nu noem ik een vriendelijke variant).

Bovendien vind ik het levensgevaarlijk! Ik heb vorig jaar een Oldenburgerhengst in berit gehad die ik PERSOONLIJK van de wei kwam halen omdat hij soms een de tik had dat hij op de achterbenen naar je toe kwam, dat doe ik de pensoineigenaren niet aan. En dan staan daar kleine kids en die willen dat beest aaien? Nee, ongeoorloofd en levensgevaarlijk! Van vreemde beesten blijf je af, je aait ook geen vreemde hond of je vraagt eerst toestemming (en je vraagt of hij bijt). Das toch normaal?

Mensen moeten echt eens leren met de jatten van andermans spullen af te blijven, er is tegenwoordig zo weinig respect voor het eigendom van een ander Boos!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:13

Moderatoropmerking:
Op pagina 2 heb ik ook al een moderatoropmerking geplaatst, namelijk: Judje @ [OPG] Onbekend veulen bijt . Helaas zijn hierna weer berichten geplaatst, die niet aan de regels voldoen, waaronder een aantal berichten waar men elkaar persoonlijk aanvalt.

Bij deze nogmaals het verzoek om op een respectvolle wijze met elkaar te discussiëren en de discussie ontopic te houden. Lachen Van een discussie met goede argumenten leert met meer dan van persoonlijke aanvallen. Dus: ook al zijn julie het niet eens, houdt het netjes. Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:19

jullie hebben vast wel goede bedoelingen, maar je moet echt van andermans paarden afblijven! het is neit jullie zorg en taak om dat beestje manieren bij te leren

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:22

Moderatoropmerking:
Op pagina 2 heb ik ook al een moderatoropmerking geplaatst, namelijk: Judje @ [OPG] Onbekend veulen bijt . Helaas zijn hierna weer berichten geplaatst, die niet aan de regels voldoen, waaronder een aantal berichten waar men elkaar persoonlijk aanvalt.

Bij deze nogmaals het verzoek om op een respectvolle wijze met elkaar te discussiëren en de discussie ontopic te houden. Lachen Van een discussie met goede argumenten leert met meer dan van persoonlijke aanvallen. Dus: ook al zijn julie het niet eens, houdt het netjes. Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:53

even voor de mensen die het niet erg vinden dat paarden aan de openbare weg geaaid worden.

om een lang verhaal kort te houden,kennis had paarden [bedrijf] en moest weg.
ik kocht huisje met stallen en moest er een pony bij hebben voor de eerste tijd.
simpel,pony gekregen van kennis die te oud was voor normale verkoop. Bloos

deze pony stond dus al jaren aan een fietspad die zomers druk gebruikt werd door touristen.
gevolg,jantje wou even aaien,daarna pietje en toen truusje.
jantje was vriendelijk,pietje moest stoer doen en truusje was wat bang Haha!
en dit 50 x per dag en steeds andere,jaar in jaar uit!
gevolg; pony was dit strontbeu.
elke keer als er iemand bij hem kwam,anders dan de verzorger werd hij packman Bloos
nooit gemeen maar net genoeg om mensen weg te krijgen.
eer dat deze pony bij mij kwam was hij al in de 30 en voor mij geen ramp hier.
maar stel nou is voor dat het niet deze pony was maar b.v. jouw veulen in de opfok daar?
zou je het dan nog leuk vinden? ik niet!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 02:01

Judje, ik vind jouw reden en je opmerking niet ok.
Je hebt het over persoonlijke aanvallen, maar men is hier gewoon boos en verbaasd dat iemand zo'n idiote actie onderneemt en zegt dit ook. Want dat is het, stompzinnig en idioot. En als je 14 bent, weet je best dat je fout bezig bent. Het kan gevaarlijk zijn voor die meiden zelf, maar ook voor het desbetreffende paard/veulen. Ik vind dat paarden eigenaren, die dit dus van de andere kant bekijken, dat best mogen laten weten, en uiteraard niet met een aai over de kop, daar leren ze niet van. Anders staan die grieten morgen weer ergens de penny uit te hangen, met eventuele gevolgen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 02:09

Zoals vermeld, gaat het om de wijze waarop. Natuurlijk mag je vermelden dat je het geen slimme actie vind, maar om daar op dergelijke felle en persoonlijke wijze op te reageren is onnodig en zoals een aantal bekend: werkt dat geen goede sfeer in de hand.

Daarnaast het verzoek om in het vervolg via PB te reageren wanneer je vind dat een moderator iets verkeerd aanpakt of een andere op- en/of aanmerking hebt, zodat het topic 'ontopic' kan blijven. :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:41

wat als er echt iets was gebeurt?? stel, het veulen bijt zo hard dat je bloed + tetanus prik moet (heb ik wel eens gehad met paard van vriendin) en je ouders + verzekering vragen van wie het paard was? dan krijg je niks terug aan kosten van de dokter enzo, want het was je eigen schuld omdat je niet aan een ander zijn dieren mag zitten..

en, ik ben blij dat het mijn veulen niet was, misschien isie nu wel bang voor mensen... laat opvoeden lekker over aan de baasjes, veulens bijten overal in uit speelsheid en onderzoeken...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:43

Jeetje wat brutaal om je zomaar met de opvoeding van een andermans paard te bemoeien. En hem dan ook nog een paar tikken geven!! Dat zouden jullie toch ook niet fijn vinden als ze dat bij jullie veulen zouden doen!? Verdrietig

Stefje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:07

Ja het is allemaal goed bedoeld, maar denk ook da het veulen gewoon bang was!

highhead

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 12:12

Lees ons zogenaamde account..
Wie ons dit heeft geleverd weten we niet maar het is niet waar!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:27

Ik heb geTemd

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:37

highhead schreef:

Dekken jullie jezelf nu in? Je kan nog beter toegeven dat je een fout hebt gemaakt en een slotje aanvragen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:41

MLoeser schreef:
highhead schreef:

Dekken jullie jezelf nu in? Je kan nog beter toegeven dat je een fout hebt gemaakt en een slotje aanvragen.

vroeg ik mezelf ook al van waarom jullie dan niet zelf een slotje aangevraagd hebben en hoe jullie op dit "zogenaamde"account kunnen komen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:48

Ik heb even bij de posts van deze dames gekeken en ik denk dat we met een Penny drama te maken hebben.
Ze zullen na dit alles wel begrijpen dat ze niet zomaar een veulen van een ander mogen slaan. Dat is ook niet netjes. Een veulen ontdekt zijn wereld door alles in de mond te nemen. Je kan dan beter een x hard foei roepen dan ze slaan. Als ze groter zijn en ze weten dat ze niet mogen bijten en doen dit toch, en op het moment hun hoofd weg trekken, als ze een stukje vel tussen de tanden hebben krijg je pas drama's
Het duidelijk dat zij niet de opvoedende taak hebben in dit geheel. Ze moeten eerst nog zelf opgevoed worden. Daarbij was het probleem groter geweest als de moeder hen had gebeten!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:52

Ik vond het geen enkel probleem als mensen mijn pony over het hek een aai gaven. Als ze het niet wil dan loopt ze wel weg. En ik doe het zelf ook nog wel eens ondanks dat ik al lang de pennyleeftijd voorbij ben Bloos

Maar voeren of tikken uitdelen of wat dan ook dat verder gaat dan een vriendelijke snuffel en aai is uit den boze!