pinuts schreef:Mantha: Ik geloof toch echt als een paard een sprongetje maakt op de fiets dat je er dan sneller naast ligt dan dat je OP het paard zit. Je kan het paard vaak het beste houden als je erop zit, en niet ernaast, al helemaal niet op de fiets. Ieder zijn ding, maar een stang tussen je benen is echt niet fijn ( ook niet op damesfiets) Ook een stuur tussen je ribben is niet OK. Maargoed, ieder gaat anders met een paard om, maar ik was te zuinig op mijn paard om ernaast te gaan fietsen en de (grote) risico te nemen als ie schrok, dat ik ernaast lag.. en hij wegrende en misschien wel onder een auto kwam. Gekke dingen met een paard doen ben ik niet altijd een tegenstander van.. als je het maar veilig doet, en ajb niet op open weg ( je brengt niet alleen jezelf, maar ook een ander in gevaar) Dus mensen wees daar vooral bewust van:) Wie houdt zijn/haar paard nou op de fiets als het 1 flinke ruk geeft??
als jij je paard niet kan houden als je ernaast loopt/fietst, vraag ik me af of je controle hebt als je erop zit? Mijn paard is een zenuwpees eersteklas maar luistert wél. Ik laat haar tijdens het fietsen ook stukjes galopperen in de berm naast me en natuurlijk schrikt ze wel eens maar met genoeg ruimte kan ze een sprong opzij maken zonder mij van de fiets te trekken. Wegrennen doet ze niet.