Onbeleerde shet heeft negatieve invloed op gedrag van braaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Onbeleerde shet heeft negatieve invloed op gedrag van braaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:33

toch nog maar even offtopic dan, omdat de rest die in dit topic bezig is er niet van hoort als er een pb naar een mod wordt gestuurd.

In 1 post heb ik gezegd:

Als je je tekst iets genuanceerder had geplaatst dan had je waarschijnlijk vriendelijker reacties gekregen.

Is dat zo'n vreselijke opmerking???

Integendeel, Lieke vatte hem en bij haar viel het kwartje.
Ze gaf gewoon zelf toe dat ze flink over de rooie was en dat ze idd beter een andere titel had kunnen plaatsen en het dier geen mormel had moeten noemen e.d.

In een andere post heb ik geplaatst:

We zullen vanaf nu vriendelijker zijn! Haha!

Gewoon met een big smile erachter!

Later heb ik een hele normale post geplaatst waarin ik de TS advies heb gegeven en haar iets uit de doeken heb gedaan over het karakter van een shetlander.
Als je dit vergelijkt met andere topics vind ik het gewoon ontzettend gezeur.

Nou ja, een hoop werk voor niets want dit zal ook wel verwijderd worden (en daar heeft TS niet om gevraagd, ze heeft alleen gevraagd om de titel aan te passen)

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:44

Judje schreef:
Om de reden, die vermeld werd voor het aanpassen van de titel ben ik verder gaan kijken en daarom zijn diverse berichten verwijderd. Wat iemand wel of niet vind kunnen verschilt natuurlijk per persoon. Daarnaast valt op Bokt alles onder persoonlijke aanval wanneer je je richt tot de TS en niet tot het probleem. Waarschijnlijk is dat niet voor iedereen zo en ontstaat daar ook een miscmmunicatie door. Lachen

Wanneer je je niet kunt vinden in het verwijderen van berichten dan kan je je daarvoor beter melden bij de mod in kwestie en deze per PB aanschieten, dan verder te gaan in het topic, aangezien dat ook allemaal (en dit dus ook Knipoog ) offtopic is. Lachen

Ik heb er geen probleem mee, en we gaan gewoon ontopic verder Lachen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:48

detour schreef:
Vreemd dat de foto die ik plaatste weg is, zo ook het opkomen voor TS Clown (of ik moet kippig wezen), het mag gezellig zijn toch? en het was ONtopic, maar goed. Knipoog

TS, ik hoop dat je het gaat redden met je dier en zo niet, dan heb je het geprobeerd. Sterkte! Ach gut

Misschien ook niet helemaal ontopic maar ik wil het wel even zeggen omdat ik het grappig vind. Met jou had ik ooit een zware discussie omdat ik een geit bij m'n paard wilde zetten. Jij ijverde voor een soortgenootje. Zo zie je maar hoe het op een jaar kan evolueren Lachen.

Nu hebben we een totaal andere discussie,... maar nu ben je wel liever want toen was je heel grof tegen mij Lachen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:02

Leren longeren: Neem hem gewoon aan een (lang)halstertouw, wandel een stukje rechtuit, ga dan in plaats van naast of voor hem wat meer achter hem lopen (ter hoogte van de zijkant van zijn kont) wijs met je arm/hand naar zijn kont en laat hem een klein rondje om je heen stappen. Ga niet stilstaan maar loop de rondjes naast zijn kont mee, steeds met je arm gestrekt richting zijn staart wijzend.
Dit kun op je beide handen doen en dit uitbouwen naar meer en grotere rondjes, lukt dit dan kun je het met een longeerlijn proberen en een dressuurzweep oid, geen lange longeerzweep dus, is ook niet nodig met een Shet want zo groot hoeft de volte niet te zijn.

Zo heb ik het mijn eigen paard ook opnieuw aangeleerd, nadat ze bij nogal verknipt bij een louche handelaar vandaan kwam en helemaal door het lint ging als de longeerlijn er aan ging.
Eigenlijk het ik het haar zo spelenderwijs opnieuw aangeleerd en dit heeft heel goed gewerkt, nu gaat het prima, met lijn en zweep.

Wat zijn bezitterige gedrag betreft, ik weet niet hoelang ze al samen zijn, maar vaak is het zo dat het naar verloop van maanden wel wat minder extreem wordt.
Het beste kun je hem gewoon voorlopig even vastzetten.
Hem als eerste pakken, gewoon in het begin met iets wat hij lekker vindt, en daarna je paard pakken.

tja en die Shet van mij, als die irritant is, dan duw ik haar gewoon heel vastberaden opzij. Haha!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:12

Bedankt, deze uitleg is heel duidelijk, hier ga ik meteen mee aan de slag.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:00

Laat maar even horen hoe het gaat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:09

Lieke-M, als ik je destijds gekwetst, sorry. Ach gut
Maar idd pleit ik dan liever voor een Snertshet bij je paard dan een geit, hoor! Duivel

Ik vind het trouwens knap dat mensen soms zo goed reacties kunnen onthouden; had echt geen idee meer. Clown

Maar vond het idd beetje flauw hoe er werd gereageerd, totaal niet constructief. Je vond je Shet ff een mormel, nou, zo vindt iedereen zijn dier wel eens ff k*t, toch?.. Knipoog

Maar hoe gaat het nu? Pling

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 14:01

Met mij gaat het goe nu Lachen. Ik heb heel goeie moed en zie het al weer veel te positief in, dit zorgt gegarandeerd voor teleurstellingen op korte termijn.
Maar dat bedoelde je vast niet.

Met de paardjes, tjah, ze staan op de wei en 't is donker als ik er naartoe moet. Water geven, worteltje geven, effe kijken of alles in orde is daar,.. Blijf er dan ook niet lang.
Dus tot hiertoe geen problemen of frustraties.
Op woensdag en in 't weekend spendeer ik wat extra tijd op de wei om ze te verzorgen. Dus morgen waarschijnlijk meer nieuws Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:11

En hoe is het gegaan van het weekend?