Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik leg nl op verschillende plaatsen een koekje neer voor haar. vb ik leg enkele autobanden op de grond met snoepjes. Als ik ga rijden rij'k van autoband naar autoband en laat ik haar dat snoepje op eten (voor de parelliërs, dat staat ook op de savvyclub dvd van Oktober.)

Kort en pittig rijden werkt bij haar ook goed, iets boven het niveau rijden ook..
Heerlijk vind ik het, het vergt enige fantasie om ze bij de les te houden, maar je word op den duur erg creatief en ik blijf het ook leuk vinden..
. Anya schreef:Met alle respect maar snoep overal neerleggen? Ik vind parelli heel leuke en goede dingen verzinnen. Maar er zijn echt andere motivatoren te verzinnen dan snoep. Dat is uiteindelijk bij de meeste paarden vragen om moeilijkheden.
Sita_ schreef:Snoep werkt hier echt niet, dan zijn ze niet flegmatiek meer.. Dan worden ze ronduit vervelend..
Anya schreef:Snoep is een lekkernij in de stal of de wei. Niet tijdens het werk.

Ik ben wel degelijk leider over haar..