Paard is 'boos' op me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Paard is 'boos' op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:23

Dus de rest van jou paarden vinden het leuk om de hele dag opgesloten te zitten in een hokkie?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:24

shadomagic schreef:
Wie heeft er gezegt dat mijn paarden ongelukkig zijn?
Dat kan jij toch niet zeggen? Je hebt ze toch niet gezien.
Mijn paarden zijn aan hun gedrag te zien hartstikke gelukkig.
Behalve dan mijn paint merrie, maar ik ga kijken of er na het weekend iets verandert

Jep, tuurlijk zijn je paarden hartstikke gelukkig met hun 3 op 3 ...
Klinkt cru, is het ook, maar ik kan me niet voorstellen dat paarden gelukkig kunnen zijn met zo weinig aandacht en daarbij nog eens de hele dag in de stal..
Natuurlijk zijn ze blij als ze je zien: afleiding !!!!

paarden zijn imo gelukkig als ze natuurlijk gedrag kunnen vertonen, wat bij jou niet het geval is.

al gedacht aan de optie er wat te verkopen??

edit: iets toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Hananas op 18-11-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xxLisaaa

ik denk dat je paardje ewoon ana het puberen en zich verveelt. Aan de ruberen maten licht het dnek niet.KiWiKo heeft gelijk als je het zo druk hebt zal ik de helft van je paardjes verkopen. Voor jou en hun, jij kan dan meschien meer aandacht besteden aan de paarden die je houdt en zo blijft der oiok geld over voor andren dingen. Het is niet leuk maare lijkt mij het beeste.

Diablo

Van wie zijn de paarden eigenlijk? Allemaal van jou en je zussen? Ik heb hier ook heel wat paarden staan, maar no way dat mijn meiden zó vroeg opstaan en zó laat naar bed gaan en dan ook nog huiswerk moeten maken.....dan gingen er toch echt paarden de deur uit.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:25

Het is natuurlijk moeilijk om mijn paarden te verkopen. Maar er zijn een paar problemen.
4 van de 10 paarden zijn niet van mij, maar van mijn zussen.
Mijn kleinste zusje heeft zich boorgenomen om te gaan helpen.
We hebben daarbij ook een afspraak gemaakt met mijn vader, als zij niet helpt, gebeurt er iets wat ze niet leuk vind (dat is huisarrest, iedere dag afdrogen en GSM en PC loos)

3 van onze paarden zijn daarbij al 'bejaard'.
De 3 2,5-jarige worden volgend jaar ingereden.
De 1,5 jarige kan ik echt niet weg doen. Ik eb haar gekregen van mijn oma die afgelopen jaar gestorven is
en dan hebben wij nog een veulen van 6 maand. Daar zijn we over aan het twijfelen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:26

Ik snap dan eerlijk waar ook niet waarom je er dan zoveel hebt. Ik heb er 2 en dát is al veel werk! 10, dat is gewoon een dagtaak, dan kan je niet ernaast ook nog werken of naar school. Als je paarden gewoon lekker op het land zouden staan is het al veel minder erg, dan kunnen ze zichzelf in ieder geval nog vermaken, maar 24 uur per dag op stal is gewoon echt not done!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:28

en zo heb je met elk paard wat..........................

ik zou de 3 2,5 jarige wegdoen.......... en het veulen........

ben je er al 4 kwijt........

van deze situatie word niemand vrolijk.....

ik zou de bejaarden houden als leerpaard

Diablo

Ach gos, en die jonge paardjes staan allemaal het klokje rond op stal? Dat kan toch niet.................

Sodeletuut

Nou dan doe je die van je zussen weg, omdat die hun poten er toch niet naar uitsteken. Dat zijn er al een hoop minder. En dan het veulen ook nog, omdat je daar waarschijnlijk ook puberproblemen mee gaat krijgen. En dan misschien ook nog de 3,5 jarige omdat inrijden ook een hele klus is en je daar wrs ook geen tijd voor hebt Knipoog

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:29

2 paarden van je zussen weg, de 3 2.5 jarigen weg, het veulen weg..
is je werk al een pak lichter en kun je je concentreren op de andere 4 paarden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:30

SuperSmurf schreef:
Ik snap dan eerlijk waar ook niet waarom je er dan zoveel hebt. Ik heb er 2 en dát is al veel werk! 10, dat is gewoon een dagtaak, dan kan je niet ernaast ook nog werken of naar school. Als je paarden gewoon lekker op het land zouden staan is het al veel minder erg, dan kunnen ze zichzelf in ieder geval nog vermaken, maar 24 uur per dag op stal is gewoon echt not done!

Inderdaad, ik heb er ook 2 en dat kost me al zó veel tijd!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:30

en je houdt die half jarige en die 2,5 jarige dus ook gewoon lekker op stal? Wat zullen die paarden zich heerlijk ontwikkelen zeg!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:31

Sodeletuut schreef:
Nou dan doe je die van je zussen weg, omdat die hun poten er toch niet naar uitsteken. Dat zijn er al een hoop minder. En dan het veulen ook nog, omdat je daar waarschijnlijk ook puberproblemen mee gaat krijgen. En dan misschien ook nog de 3,5 jarige omdat inrijden ook een hele klus is en je daar wrs ook geen tijd voor hebt Knipoog

Als je goed gelezen had, word mijn oudste zus (die 3 van die paarden heeft) volgende week geopereerd.
Mijn kleinste zusje heeft er 1 en die staat 24/7 op de weide.
Ik weet dat het inrijden een hele klus is, maar dan gaan de 3 oudere paarden lekker op pensioen en komen mijn nichtjes op ze rijden.
Daar heb ik allang aan gedacht

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:32

Diablo schreef:
Ach gos, en die jonge paardjes staan allemaal het klokje rond op stal? Dat kan toch niet.................

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:33

hihi het is net als stoppen met roken........... maar volgende week dan heb ik de verjaardag van zusenzo.......... en dan is het oud en nieuw...... pasen, pinksteren........

je moet gewoon de helft van je veestapel slinken........... dan is het wat overzichtelijker en kan je meer met de rest

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:34

SuperSmurf schreef:
en je houdt die half jarige en die 2,5 jarige dus ook gewoon lekker op stal? Wat zullen die paarden zich heerlijk ontwikkelen zeg!

jep.. komen vooral geen gedragsproblemen van...

ts, je moet duidelijk nog veel leren. dit KAN gewoon niet!
in mijn ogen ben je niet kundig genoeg om 10 paarden te verzorgen, waaronder nog eens een pak veulens..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:35

Maar als die 3 oudere paarden met pensioen gaan moet je ze ook nog verzorgen en blijft de dagtaak bestaan.
Ik kan me niet voorstellen dat je ouders je dit allemaal toestaan terwijl je nog naar school moet en dat eronder lijd.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:39

Ik vind het gewoon zielig voor die paarden.
Een paard hoort in de wei te lopen met andere paarden om zich heen. En beweging te krijgen , maar dat zullen ze nu ook wel niet krijgen. Niet veel iig.
Doe de helft weg en zorg dat je iets regeld van een wei ofzo , iniedergeval iets dat ze beweging kunnen krijgen.
Want een beetje poetsen geeft wel afleiding maar het is niet genoeg.
Maar welke paarden zou je nu weg kunnen doen?
Kan je niet met je vader praten?

Edit : iets toegevoegd

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:41

Ooh mensen, ik vind het nu wel genoeg geweest!
Ik ga vragen of ze het topic sluiten.

Je bergrijpt gewoon niet dat ik er alles aan doe wat ik kan.
Jullie zijn waarschijnlijk ook zo begonnen en zullen ook wel grote fouten gemaakt hebben.
Deze maand is gewoon moeilijk voor me, maar ik heb ze al 3 jaar zo staan (niet de hele dag op stal, maar zo met 10 paarden).
ik ben het gewoon helemaal zat om uitgekafferd te worden met een omschrijving alsof ik mijn dieren misandel!
Het is gewoon genoeg geweest.
Ik vroeg alleen maar om hulp en dan word ik weeral helemaal volgescholden bwvs.

Ik durf gewoon helemaal geen topics meer te openen en ben dat ook niet meer van plan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:43

ik wil je echt niet kwetsen maar je gaat er zelf ook aan onderuit. Ik snap dat jij alles doet wat je wilt voor die dieren maar het is niet eerlijk voor jou en de paarden.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:45

staat het veulen van 6 maand ook op 24/7 op stal?
Het is niet bedoeld om te kwetsen, maar om je de waarheid onder ogen te laten zien. Het is nu eenmaal jammer voor je paarden dat ze zo gehuisvest zijn... En momenteel ben jij de enige die er iets aan kan veranderen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:46

lief ........

je krijgt hier van iedereen hulp.......... van iedereen!!!

dat het niet in jouw straatje past betekend niet dat je geen hulp krijgt Lachen

het is heel simpel, teveel paarden, te weinig tijd, te weinig ruimte.......... dan moet je gaan ruimen.......... het is niet anders

Ik wilde er niet meer dan 4 op stal......... en dan moest ik er mijn brood mee verdienen, zat ik niet meer op school...... niks

paarden is niet alles, er is ook nog een leven omheen, en je bent nu jong, nu moet je het doen...........

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:46

Als je een topic opent vraag je om commentaar.
We willen alleen maar helpen en zeggen wat je het beste kunt doen! Ze hebben ook recht op weidegang en jij hebt natuurlijk ook geen vrije tijd meer, je bent oververmoeid zeg je..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:49

nee ik ben niet zo begonnen. Begon gewoon op een manege waar ik dan 1 keer per week een rondje mocht rond hobbelen Clown

En natuurlijk snappen wij heel goed dat je doet wat je kan, je kán immers niet meer doen dan dit. Je bent ook nog maar 16 jaar en dus op zich nog vrij jong. Maar wij geven alleen aan dat dit geen paardvriendelijk leven is en dat dit zeker voor de veulens gewoon erg ongezond is! Je kán gewoon niet 10 paarden houden in je eentje. Dat red je gewoon niet en dat moet je ook niet willen. Dat is gewoon echt niet eerlijk tegenover de paarden. En zoals ik al zei; als ze nou gewoon buiten stonden was t minder erg, maar je hebt ze nota bene 24 uur per dag op stal staan!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:49

ik weet dat jullie helpen en dat apprecieer ik ook, maar begin dan niet te zeggen dat al mijn paarden ongelukkig zijn!