Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:06

Oei, ik vrees dat ik niet eens op mijn paard kom zonder eerst te knuffelen Bloos
Het gaat helemaal goed tot het moment dat het hoofdstel op gaat, dan komt mevrouw
helemaal met haar hoofd tegen me aan staan en moet er eerst geknuffeld worden Haha!

Ook mijn andere merrie is wel knuffelig maar toch minder als de hiervoor beschreven merrie.
Zij vindt het fijner als je haar tong beet pakt als ze hem uitsteekt, is een soort spelletje
geworden geloof ik Clown

Mijn allereerste paard was geen knuffelpaard, tja dan niet he, als ze er niet van gediendt zijn
dan houdt het helemaal op..... Knipoog

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:08

Ik knuffel mijn paardje ook wel eens uitgebreid hoor. Lekker mijn armen om haar nek en daarna een kusje op haar neus. Zie niet in wat daar mis mee is? Als ze het niet leuk vind geeft ze het wel aan hoor, daar is ze eigenwijs genoeg voor hoor.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:14

ik knuffel mijn pony ook genoeg Haha! maar dat is vaak als ik gewoon ontzettend blij met haar ben of als ik gewoon verdrietig ben ofso! maar dan vind ze het ook echt niet erg Knipoog als ze gewoon haar hoofd weg doet ofso dan ga ik niet door. wat sommige mensen ook doen Tong uitsteken dan knuffelen ze, geven ze een kopstoot dat ze het niet willen, geven ze een klap en gaan ze weer verder nou dat snap ik echt niet!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:43

Ach, ik vind het nogal erg als je je kunt ergeren aan het uiten van liefde?
Goed, het kan vast wel op een manier die het paard net iets fijner vindt, maar een paard voelt heus wel de liefde/vriendschap waaruit die knuffel komt. Lachen

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:33

Heb vandaag nog mijn armen rond die lekkere speknek van mijn merrie geslagen Lachen Niks fijner na een schooldag dan even je armen rond die teddybeer te slaan

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:20

Ik snap wat je bedoelt,

maar als ik eerlijk ben,
heb ik ook weleens mijn armen om mijn pony en veulen geslagen,
niet te lang, maar wel eventjes.
hoofd erin drukken, als dat even voor mezelf nodig was.

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:43

Iedereen moet toch gewoon lekker doen waar-ie zin in heeft. Als je paard echt niet wil, dan zul je dat wel weten en dan laat je het ook wel.
In zijn natuur zal een paard niet "knuffelig" zijn, maar wat aandacht kan toch geen kwaad? Je moet alleen niet overdrijven en het beestje platdrukken (ook al weegt hij een paar kilootjes meer dan jij *LOL* )

kallipoohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:45

mijn verzorgpoown loopt gewoon tegen me aan (zachtjes!) en dan begint ze me te kriebelen Haha! En dan kriebel ik lekker terug, knuffelknuffel, vind ze hartstikke leuk Lachen
maar nee, ik ga niet elk paard dat ik tegenkom een knuffel geven, voor mij is een aai of kriebel inderdaad genoeg, maar kallista komt zelf knuffelen, dus waarom niet? Haha!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:53

Het grappige bij die van mij is ook dat ie juist komt knuffelen als ik aan het longeren ben ! Haha!
Dan wil ik hem de andere kant laten oplopen bijvoorbeeld en dan gaat ie tegen me staan duwen echt aaitje zoeken Vingers aflikken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:11

daffodil schreef:
Waar ik slecht tegenkan, zijn die mensen die op stal komen, hun paard een zadel opkwakken, sporen erin en rijden maar! Dan zie ik toch echt veel liever iemand die gewoon lekker even staat te trutten met haar paard......

AMEN!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:52

Ik vind het echt heerlijk om mijn armen eens lekker rond mijn paardje te slaan en ze een grote kus op haar manen te geven. Vooral nu in de winter, nu heeft ze zo'n leuke lekker lange teddyberenvacht Haha! . Ik vind het heerlijk om haar te kroelen en te aaien. Tien jaar geleden hing ik soms ook wel eens echt om haar nek, tegenwoordig ben ik toch wel de nodige kilo's bijgekomen om dat niet meer te proberen Clown . Ze is er iig geen dag slechter van geworden, ik heb nog altijd hetzelfde goudbrave paardje. Al vind ze het zelf niet altijd leuk dat overdreven gedoe, maar dat compenseer ik op zo'n momenten wel eens met een lekker stuk fruit ROFL .

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:12

Mijn lespaard knuffelt iedereen die voorbij komt, als iemand het lef heeft langs te lopen zonder hem eerst een aai (minstens) te geven. Hij grijpt je dan gewoon bij je jas of zo en laat pas los als je hem een goeie knuffel hebt gegeven. Die is echt knuffelziek, krijgt er geen genoeg van. Als je hem niet knuffelt wordt hij strontsjaggie en heeeeeel vervelend. Of je er nou van houdt of niet en hoe kleffer hoe beter.

Miepie vind alles wel best, moet alleen niet te klef worden. Dan heeft ze er snel genoeg van.

Het verschilt dus per paard. Ik ben zelf niet zo van het om de hals hangen, maar als iemand anders dat graag doet en het paard vind het niet erg wat is dan het probleem? Als een paard het echt niet wil hebben laat ie dat wel merken. En als het paard het wel wil laat ie het ook merken.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:39

Mijn shetjes zijn ook helemaal knuffelgek!!! Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6XPIM8H7.jpg Vriend van me met Helga
Mijn arabiertje knuffelt ook graag. Alleen vind hij het niet lekker om op zn hoofd geaait te worden. Maar ik hou daar ook niet van Clown Dus doen we dat mooi niet.
Ik erger me juist aan mensen die helemaal nooit hun paard eens belonen/ liefde geven voor het werk wat ze doen. Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:10

Have you hugged your horse today?

Waar kun je je druk om maken. Helaas is niemand in mijn omgeving er erg van gediend als ik ze met een knuffel vereer, dus moeten mijn paarden er aan geloven. En vooral de oudste komt dat gewoon opzoeken. De jongste vind het best en komt dan heel dicht bij me staan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:15

oow haha, mijn verzorgveulentje, van 60 cm knuffel ik ook hoor Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:28

..als het kon nam ik ze zelfs mee de bank op Tong uitsteken haha nee hoor, geintje.
Ben 30 en een echte pennymuts..
Vind het heerlijk om met mn paarden te knuffelen. De ene vind het heerlijk als ik aan zn neus zit en tegen zn boeg 'leun' en wat kroel... de ander gooit zelfs dr hoofd over mn schouder en staat zo van, kroel me eens in mn manen en onder mn hoofd...dus ja, ik hang ook aan de hals Knipoog de ander draait zn kont om en wil boven zn staartwortel gekroeld worden en tussen zn voorbenen..dus ja, niet alleen ik vindhet leuk, maar mn paarden vinden het ook heerlijk.
Tis zelfs zo erg, dat als ik op een stoeltje in de weide zit te lezen en naar n paarden te kijken, dat mn merrie naar me toe komt, tussen haar graasmomenten door, om te checken of ik dr nog wel ben en even een kroelbeurt halen, haha.

Je zal wel gek worden van mn post Clown Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:34

Uhu.. de alfa merrie knuffelt de anderen in de kudde ook altijd helemaal dood Koe en gaat om hun nek hangen Vingers aflikken

Ik weet wat je bedoelt, knuffelen kan best.. maar toch echt wel met mate Ach gut

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:39

Wat een sneu topic, anders heb je niks beters te doen ofzo....

Na 10 jaar heb ik eindelijk een paard wat knuffelen heerlijk vind, ik ben zeker 4 keer in de week een half uur aan het tutten, vindt ie heerlijk. Ogen op half 7, hoofd op mijn schouder, en even wat qualitytime samen doorbrengen!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:55

Ik stoor me er niet aan, lekker knuffelen en kroelen met je paard/pony is toch heerlijk? Ik denk niet dat het paard er last van heeft, en als hij er wel last van heeft dan laat hij dat wel merken hoor.
Een vriendin van mij die een stuk ouder is als mij knuffelt haar paardjes net zoveel als ik hoor Clown vind er niks raars aan eigenlijk Lachen

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:51

Ik vind dat het een beetje aan het paard ligt. Ik heb paarden gehad die absoluud geen knuffels waren dan doe je dat toch minder Bloos Maar zoals nu heb ik een enorme knuffelkont Ja Als ik niet ffe de tijd neem om hem te knuffelen word ie echt chaggie Stoom uit je oren En ondanks dat ik "al" 30 ben mag ik nog steeds graag knuffelen met zo`n dier. Is knuffelen zo leeftijds gebonden dan???? Schijnheilig

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:55

Ik vind dat je je paard wel paard moet laten maar eens een keer lekker knuffelen kan geen kwaad hoor. Mijn verzorgpaard houd er niet van maar mijn eigen paardje weer wel.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:55

Denk dat je idd een van de weinige bent TS..
Mijn friesje is ook niet zo knuffelig heeft liever dat ik tegen haar aan loop te kletsen maar na het werken moet ik altijd op haar hoofd krabben en geef regelmatig een kus op haar snoet maar om haar hals hangen nee niet bij haar maar mijn shetje daarintegen oh die gaat het liefst op me schoot zitten! Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:00

Klijntjuh schreef:
Waar ik slecht tegenkan, zijn die mensen die op stal komen, hun paard een zadel opkwakken, sporen erin en rijden maar! Dan zie ik toch echt veel liever iemand die gewoon lekker even staat te trutten met haar paard......

Afgod

Ik knuffel mijn paard elke dag uitgebreid en als ze het niet zou willen zou ze wel weglopen toch? Knipoog
Mijn paardje vind het heerlijk om lekker te staan kroelen en knuffelen, heerlijk toch!
Een paard is niet gemaakt om alleen maar mee te werken hoor.. Al denken ook veel mensen
daar anders over.. Paarden zijn gewoon levende wezens en hebben ook liefde en aandacht nodig.
De meeste paarden vinden het juist heerlijk om te knuffelen! Haha!

fornarinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:02

Waarom niet? ons oude paard (leeft nog steeds wel hoor maar daar rijd me moeder op, af en toe ik) vond knuffelen eerst helemaal niks, en nu vind die het heerlijk! als ik de stal in kom moeten we ff knuffelen en kusjes geven ( als ik met mijn wang of mond naar ze neus ga, gaat die een soort van flemen Tong uitsteken)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:10

Die van mij houd van knuffelen hoor ,lekker beetje tutten is niks mis mee Haha!