Gevaarlijk gedrag nieuw paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eline25

Re: Gevaarlijk gedrag nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:48

ik vind het heeeeel verstandig van je om de pony terug te brengen! Lekker op zoek gaan naar een pony waar je je dochter met een gerust hart bij kan laten. Zelfs als deze pony ooit een keer bij zou draaien denk ik niet dat jij rustig op de bank zou kunnen zitten als je weet dat je dochter bij de pony is, ik zou dat tenminste niet kunnen! Ik zou ook bij een andere fokker een pony gaan kopen, want deze man heeft jou een heel rare pony verkocht, wat hij er ook voor positiefs over moge zeggen!

longshot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 19:49

Ik heb de verkoper vanavond gebeld dat we de pony zaterdag terug komen brengen. Hij deed gelukkig helemaal niet moeilijk !! Wel jammer hoor dat het nix is geworden mn dochter wil zo graag een eigen pony... maar eerst maar een poosje wachten nu,heb over deze hele situatie niet een echt lekker gevoel !! Volgende keer dus NOG beter uitkijken waar en wat we kopen....
Allemaal bedankt voor jullie reakties heeft me absoluut geholpen bij het nemen van de juiste beslissing !!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:23

ach denk maar zo geen hand vol maar een land vol, al een advertentie op bokt geprobeerd?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:21

Laat je vooral niet ontmoedigen, want er zijn echt ontzettend veel leuke kinderpony's. Dus gewoon verder zoeken en dan komen jullie vanzelf je droompony tegen.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:59

Wauw dat is wel heel heftig gedrag! Verstandige beslissing!
Hopelijk lopen jullie snel een pony tegen het lijf waarbij je wel een goed gevoel hebt! Heel erg veel succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:01

longshot schreef:
Ik heb de verkoper vanavond gebeld dat we de pony zaterdag terug komen brengen. Hij deed gelukkig helemaal niet moeilijk !! Wel jammer hoor dat het nix is geworden mn dochter wil zo graag een eigen pony... maar eerst maar een poosje wachten nu,heb over deze hele situatie niet een echt lekker gevoel !! Volgende keer dus NOG beter uitkijken waar en wat we kopen....
Allemaal bedankt voor jullie reakties heeft me absoluut geholpen bij het nemen van de juiste beslissing !!!

FIJN............ Bij goede verkopers kan je een paard ook terugbrengen als het toch niet blijkt te klikken........

Je hebt in iedergeval bij een goede verkoper gekocht Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:07

Zoals Kiwiko zegt hoort een beetje verkoper een paard/pony gewoon terug te nemen als het niet klikt.
In dit geval zou ik hem ook gewoon terug brengen en niet aan het prutsen gaan. Het is duidelijk een erg dominante pony en je kunt hem wel op zijn nummer zetten en dan zal het bij jou goed gaan maar wie zegt dat hij het niet alsnog bij je dochter gaat proberen?

Als je voor een andere pony gaat kijken vraag dan of je hem zelf uit de wei/stal mag halen, mag opzadelen, afzadelen en terugbrengen, op die manier kun je het beste het gedrag leren kennen. En altijd afspraken maken om de pony op proef te nemen voor minimaal 4 weken, bij de verkoper op stal kan hij braaf zijn maar zodra hij bij jullie staat zal een dominante pony gaan uitproberen.

Veel succes met zoeken van een nieuwe pony.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:13

Ik zou hem ook maar terug brengen.

Het is denk ik de bedoeling dat je een super brave pony voor je dochter zoekt want ze is zelf nog niet in staat om een pony te beleren/op te voeden.
Het zou kunnen dat de pony bij de vorige eigenaar plat gespoten is met een soort rustgevens middel maar aan de andere kant denk ik het ook weer van niet want als ze hem dan 2 week op proef geven kom je er snel genoeg achter hoe hij werkelijk is (zonder verdovende middelen).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:21

Gelukkig werkte de handelaar mee, en natuurlijk is het ook jammer dat het paardje weer terug moest, maar in dit geval was het toch het beste.
Maar wie weet, komt er nog eens een echt lief paardje op jullie pad, TS.
Veel succes!