succes ermee! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
succes ermee! dees_daan schreef:oke, dus hij doet het ook bij 'vreemden'? je zal idd moeten laten zien dat je niet bang bent, en dat jij de baas bent, maar wel op een (voor jou) veilige manier. als je dat goed laat zien dan kom je vast ook zo ver als de eigenaarsucces ermee!
en gaat weer staan grazen... Maar jah ik moest hem wel hebben nog 2x heeft hij naar me toe gerend en toen kon ik hem pakken... gepoetst en toen bedacht ik me dat hij op woensdag avond altijd menles heeft maar degene die dat doet op vakantie was en ik wist niet zeker of de eigenaar dat dus zelf Zou doen en die was er even niet dus weer in de wei gezet na het poetsen en geprobeerd de shetlander te pakken om die met lange lijnen te doen ik was even bijna dood
een aanval van achteren.....
De shetlander even beweging gegeven en mee gewandeld buiten...
Hij kwam weer met een korte draai op me af ben naar binnen gegaan en ben met een zweep weer in de wei gaan staan en de 1ste de beste keer dat hij op me af kwam heeft hij een flinke oplazer gehad en heeft hij daarna nog ong. 5 rondjes gerend
daarna heb ik nog 1 of 2x een tik gegeven omdat hij het nog eens probeerde en daarna heb ik hem rustig aan gevangen(heeft intotaal ong. 15-20min. geduurt).
Toen ik hem eenmaal had heb ik hem natuurlijk beloond door even BRAAF!! te zeggen en wat klopjes op z'n hals(dat doe ik altijd als ik hem heb).
lovelyd schreef:GeaRiemis:
De leiderspositie heb ik ook alleen in de wei niet tenminste hij doet zoalng hij op stal is of onder hetzadel enzo.. verder neits tuurlijk heeft hij weleens geprobeerd te bijten maar allen EEH!! is dan al genoeg.
Marigold schreef:ik vind het eerlijk gezegd wel onverantwoord van de eigenaar, dat hij jou de pony uit de wei laat pakken, terwijl dat dier je telkens aanvliegt!
als er iets misgaat is het wel zijn verantwoording!
en aangezien het bij dreigen blijft, en TS voorzichtig doet zal dat wel wat meevallen.. shettiegek schreef:en ik dacht nog wel dat bokt voor paardenliefhebbers is.... dit gaat bijna alleen maar over hoe je de baas kan worden door je paard te slaan... dat klopt echt niet hoor.![]()
daar word hij alleen maar valser van.
misschien moet je eens hulp gaan zoeken bij iemand die echt verstand van paarden heeft........
BitchyWitchy schreef:shettiegek schreef:en ik dacht nog wel dat bokt voor paardenliefhebbers is.... dit gaat bijna alleen maar over hoe je de baas kan worden door je paard te slaan... dat klopt echt niet hoor.![]()
daar word hij alleen maar valser van.
misschien moet je eens hulp gaan zoeken bij iemand die echt verstand van paarden heeft........
Misschien moet jij eens beter leren lezen????
Of misschien iets meer ervaring krijgen (lees; bijna een rotschop krijgen) voordat je weer met de botte bijl binnenwandelt en zoiets zegt om je berichtenaantal op te krikken
Anoeska schreef:Lief he, dat mensen nog zo heerlijk naief in de wereld kunnen staan. Gewoon veel knuffelen, dat lost alles op.
kimG schreef:je moet duidelijk maken dat jij dominanter bent dan hij. Je kunt het het beste groot maken met je armen in de lucht en juist naar hem toe bewegen. bijvorbeeld een stap, of als dat niet helpt naar hem toe rennen en brullen. Zo gebruk je geen fysiek geweld maar jelaat wel weten dat je je niet laat pakken. Na een paar keer zal hij waarschijnlijk minder heftig gaan reageren. pd het principe van grootmaken op dominant te zijn passen paarden ook toe op elkaar en is dus een mis te verstaan gebaar.
groetjes Kim
Merrie met karakter, beetje dominant ook........
BitchyWitchy schreef:Jaja......... zal wel, maar het ene paard is het andere niet
shettiegek schreef:BitchyWitchy schreef:Jaja......... zal wel, maar het ene paard is het andere niet
ik zeg ook niet dat alle paarden hetzelfde zijn, maar je hebt wel bij elk paard vertrouwen nodig om iets te kunnen berijken.
shettiegek schreef:ik weet ook wel dat dat niet alles oplost, maar je moet toch wel een band met je pony hebben? als jij alleen maar een pony hebt om op te rijden dan wil die pony je het liefst zo snel mogelijk het land uit hebben...
Anoeska schreef:Lief he, dat mensen nog zo heerlijk naief in de wereld kunnen staan. Gewoon veel knuffelen, dat lost alles op.