Ik heb geen persoonlijke ervaring met de man en dat zal ook nooit gebeuren.
Ik zal nooit of te nimmer een selfmade kraker aan mijn paard laten. Want idd... als hij je paard in de vernieling helpt (en dat is bij kraken niet denkbeeldig) zijn de gevolgen voor eigenaar en paard. Ik heb overigens ondertussen al heel wat ervaringsverhalen gelezen en sommigen zijn lyrisch, andere laten hem nooit meer in de buurt van hun paard komen. Tot en met een paard wat door hem in de vernieling werd geholpen.
Ook over zijn adviezen wisselen de meningen nogal bij de mensen wiens paarden en honden door hem zijn behandeld.
Maar zo gaat het bij mensen ook. Soms komt er opeens iemand die zichzelf tot genezer heeft bekroond en waar mensen dan massaal van onder de indruk zijn. En dat kan goed gaan. Maar het gaat ook regelmatig op een bepaald moment goed verkeerd....en de verantwoording ligt altijd bij degene die de hulp heeft ingeroepen.
En zo is het hier ook. Gaat het een keer goed verkeerd, dan is er geen enkele verzekering die het dekt, geen enkele instantie die je zal helpen. Want als paardeneigenaar ben je zelf verantwoordelijk voor het laten behandelen van je paard door iemand zonder enige vorm van opleiding.
Over het paard zelf zullen we dan nog maar ff zwijgen.
*edit* las net ff laatste twee berichten.... Natuurlijk zijn er mensen die dingen' zien' of ' voelen' . Zonder twijfel. En wellicht is hij er een van. Ik ken zelf ook mensen en ik weet dat het voorkomt dat juist onder deze mensen het risico schuilt dat ze hun eigen grenzen niet meer zien. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een paranormaal geneester. Ze was enorm goed, maar ging op gegeven moment zich werkelijk met therapeutische/medisch zaken bemoeien en adviezen geven daarin en was steeds overtuigd dat ze het niet mis kon hebben. Ook zij vroeg lang niet altijd geld. Maar het liep wel mis. Heel erg mis. Met mensen die bij haar in behandeling waren.
Kortom... paranormale gaven zijn mooi.... zolang degene die ze heeft zich daaraan houdt en niet de oversteek maakt en zich met zaken gaan bezighouden die specifieke kennis vereisen zoals kraken. Ik zou veel meer respekt voor de man hebben als hij had gezegd dat het paard meer leiding nodig had en dat ze daar hulp in moest zoeken, ipv zijn grove uitspraken, en als hij dieren met botproblemen doorverwees naar een bevoegd osteopaat.
Ps... er wordt gepraat over boerse uitspraken... ik ben altijd veel met boeren omgegaan. De meeste boeren hebben aanmerkelijk meer respekt voor dieren en zullen dat soort uitspraken nooit doen.