concequent blijven! (of hoe je dat ook schrijt
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Scotty__ schreef:Ik ga dit nu niet allemaal helemaal doorlezenik moet zo nog naar school.
Het gaat erom dat ik het belachelijk vind als een paard PERONGELUK op iemands tenen staat, je een paard niet mag trappen, je mag best een tikje geven van, hup opzij, maar straffen vind ik Persoonlijk niet OKe
Scotty__ schreef:niet met opzet nee, maar dan moet ze nog altijd uitkijken waar ze loopt en dan grijp ik hard in no matter wat de reden was (of ze moest overduidelijk bang zijn). Dit vanwege het feit dat als ik niet zo optreed het de volgende keer weer kan gebeuren, en nu heb ik geluk gehad dat ik niet viel, maar de volgende keer kan het anders aflopen en ik zou nooit 880 kilo op me willen hebben. Dus daaarom treed ik hard op, zodat een levensgevaarlijke situatie voorkomen kan worden.
Maar als ik serieus hierop moet antwoorden zeg ik ja. Ik moet uitkijken, mar net als ik moet ook het paard letten op mijn aanwezigheid. Dus jij zou het werkelijk pikken als je paard zomaar over je heen zou denderen. Jou zou het paard een tik op de schouder (wat mijn pard dus echt niet boeit) geven en dan je leven op het spel zetten omdat het dier het de volgende keer weer kan doen en het dan weer een tik geven. Nou dan weet ik wel wie van ons 2 de volgende keer omver gelopen word
Nee hoor, lievr 1 keer goed op de plaats zetten dan aan blijven stinkmodder. En ik heb ook een extraverzorgster die jonger is dan mij en ik wil niet dat er met haar ook een ongeluk zou kunnen gebeuren omdat ik niet hard genoeg optreed. Deze misstap verbaasde me totaal, omdat ik opzich wel een opgevoed paard heb, en daarom was mijn reactie zo fel. Urielle schreef:Scotty__ schreef:Ik ga dit nu niet allemaal helemaal doorlezenik moet zo nog naar school.
Het gaat erom dat ik het belachelijk vind als een paard PERONGELUK op iemands tenen staat, je een paard niet mag trappen, je mag best een tikje geven van, hup opzij, maar straffen vind ik Persoonlijk niet OKe
een paard staat niet PER ONGELUK op je tenen.
als het paard echt respect voor je heeft is hij zich nauwkeurig bewust van jouw aanwezigheid en jouw persoonlijke ruimte.
Het feit dat een paard al ongegeneerd over je voeten walst zegt al heel wat.

Scotty__ schreef:En als aan mij de vraag word gesteld ben jij de baas over het paard? Ja, dat ben ik, maar dat kan je ook anders laten merken dan met een trap.
Urielle schreef:Scotty__ schreef:Ik ga dit nu niet allemaal helemaal doorlezenik moet zo nog naar school.
een paard staat niet PER ONGELUK op je tenen.
als het paard echt respect voor je heeft is hij zich nauwkeurig bewust van jouw aanwezigheid en jouw persoonlijke ruimte.
Het feit dat een paard al ongegeneerd over je voeten walst zegt al heel wat.

), zou ik professionele begeleiding zoeken bij de mensen van wie ik een hoop geleerd heb (en nog steeds leer) op NH gebied. Zij hebben al zoveel moeilijke paarden meegemaakt en ik heb bij hen gezien en van hen geleerd hoe ontzettend snel een paard kan leren. Ook de moeilijke karakters. Daar komt geen schop aan te pas, hoor.

Scotty__ schreef:Nou ik vind het knap als jij weet wie het eerst onver gelopen word, want ik ben nog nooit omver gelopen door een paard. Een paard kan best een keer perongeluk tijdens het poetsen op je teen staan ofzo, dan duw je hem aan de kant, of geef je hem een tikje, maar dat is mijn mening ik schop geen paarden.
En als aan mij de vraag word gesteld ben jij de baas over het paard? Ja, dat ben ik, maar dat kan je ook anders laten merken dan met een trap.
op als ik vragen mag??
Wie zegt dat mijn vp aan de lijn stond om te poetsen. Ga nu meer eerst lezen voordat je commentaar levert, aangezien er duidelijk staat dat we liepen. En dat mevrouw gewoon een beetje de kolder in haar kop had en tijdens het lopen walste ze over me hee (het is echt niet zo dat ze alleen maar op me teen stond, ze duwde me vol opzij tijdens het stappen) Dus zoals ik al zei: "Lees a.u.b. eerst voordat je je grote snater open zet naar anderen toe."Cassidy schreef:Zo'n opmerking voegt bijzonder veel aan deze discussie toe...
Cassidy schreef:Dus jij hebt geen fase vier in je portfolio zitten, zet op het moment dat je echt in moet grijpen (en soms hoeft dat maar EEN keer) je paard op stal en neemt contact op met die professional? Ook een manier natuurlijk. Intussen is het wel een-nul voor dat paard....
Nadya schreef:Als ik een paard zou tegen komen, waarbij mijn methode niet zou werken (ik ben hem nog niet tegen gekomen trouwens), zou ik professionele begeleiding zoeken bij de mensen van wie ik een hoop geleerd heb (en nog steeds leer) op NH gebied. Zij hebben al zoveel moeilijke paarden meegemaakt en ik heb bij hen gezien en van hen geleerd hoe ontzettend snel een paard kan leren. Ook de moeilijke karakters. Daar komt geen schop aan te pas, hoor.
Nadya schreef:Maar ik verwacht niet dat dat aan de orde zal komen, als ik zie hoe wij samen als combinatie zijn.![]()
Wat is daar mis mee?
, helaas is dat niet bij iedereen het geval 

verography schreef:En niet iedereen is weggelegd voor NH.
verography schreef:Nadya schreef:Als ik een paard zou tegen komen, waarbij mijn methode niet zou werken (ik ben hem nog niet tegen gekomen trouwens), zou ik professionele begeleiding zoeken bij de mensen van wie ik een hoop geleerd heb (en nog steeds leer) op NH gebied. Zij hebben al zoveel moeilijke paarden meegemaakt en ik heb bij hen gezien en van hen geleerd hoe ontzettend snel een paard kan leren. Ook de moeilijke karakters. Daar komt geen schop aan te pas, hoor.
hier heb ik opzich wel respect voor, maar dat is jouw manier. En iedreeen heeft zo zijn manier om iets duidelijk te maken aan een paard. Enn niet iedereen is weggelegd voor NH.
Cassidy schreef:verography schreef:En niet iedereen is weggelegd voor NH.
Even een aanpassing: niet iedereen heeft de basis van de NH. Maar wat is er mis met JBF?
mijn punt is dt niet iedereen zich er in kan vinden, of er geen zin heeft of wat dan ook. Er zijn duizende redeneen waarom iemand voor een bepaalde methode kiest. En als jij je erin kan vinden, dan zal ik je niet tegen houden. Maar respecteer ook de mensen die anders denken en hun paard wel ooit eens 1 schop hebben vrkocht (ik zeg nu niet dt jij dat niet respecteerd, is gewoon in het algemeen) Nadya schreef:Dat snap ik, hoor, maar ik wil aangeven dat het dus ook zonder schoppen kan. Dat mensen daar niet voor kiezen, is uiteindelijk hun keuze. Ik heb zelf een jong paard, die nu net 3 jaar is en als ik zie hoe het gaat tussen ons, ben ik razendtrots op wat we samen bereikt hebben. En we gaan nog veel meer bereiken, maar we hebben alle tijd en geduld. Zonder enige vorm van geweld. En ik heb er eentje met een sterk, maar wel vriendelijk karakter. Ik ben gewoon zo consequent en duidelijk mogelijk. En dat zonder te schoppen, ja echt, het is mogelijk.
hihi, maar het is fijn te horen dat nit iedereen hun paard hoeft te schoppen. Als ik ook zonder een schop kon zou ik hartstikke blij zijn, maar helaas, soms heb ik toch mijn schop nodig om iets duidelijk te maken. 

verography schreef:wat is JBF ?
en iedreen knoopt iets bij hun paard in de oren op een andere manier