Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
flettie schreef:@ dees_daan: is helaas ook niet mijn manier om een paard in de trailer te krijgen. Hopelijk hebben jullie thuis ondertussen met het paard geoefend. Ik zou gewoon niet op concours gaan als mijn paard niet op een min of meer fatsoenlijke manier in te laden is. Zelfs mijn veulen van 5 maand oud loopt met wat aanlokking van voren (brokjes) en een duwtje van achteren de trailer in tegenwoordig. Terwijl wij de allereerste keer ook 3 kwartier bezig zijn geweest met haar.
Alhoewel ik ook wel weer geweigerd heb om met haar een rondje te lopen toen ze er niet in wilde... mevrouw was gewoon koppig bezig en absoluut niet bang. Ze moest niet het idee krijgen dat weigeren betekende weg mogen lopen van de trailer
Kortom:
Is je paard bang --> ga oefenen, oefenen, oefenen en niet eerder op pad dan het voor hem normaal is om in een trailer te staan (mijn voorkeur gaat hierbij uit naar de NHS methode).
Is je paard aan het etteren --> net zo lang volhouden en desnoods met een flinke mep op de reet die trailer in krijgen.
Denk dat ik zo maar eens ga fietsen
stef schreef:Thuis liep ze zo de trailer op, zoals we inmiddels weer gewend waren, maar toen we weer terug moesten was ze de trailer niet in te krijgen, armen achter haar kont, lijnen, lief praten, voer, erin rijden, achteruit, we hebben *naar ons idee* werkelijk alles geprobeert en niks hielp.
ja, toen heeft ze ook 2 of 3 tikken met de zweep op dr hakken gehad. uiteraard uitbundig beloont toen ze er eindelijk in stond, hadden we dat niet gedaan hadden we er nu nog gestaan, en dan heb ik het nog over een shet....
en ook zomaar helemaal niet
En dan ECHT niet he, dan gooit hij zijn hele gewicht in de strijd, en steekt zo vreselijk zijn middelvinger op........
) KiWiKo schreef:ach bij die van mij is het met trailerladen maar net hoe zijn pet staat....... hij kan er zo oplopen![]()
en ook zomaar helemaal niet
![]()
En dan ECHT niet he, dan gooit hij zijn hele gewicht in de strijd, en steekt zo vreselijk zijn middelvinger op........
dan moet je je bedenken dat mijn meneer zich niet laat dwingen, hoe meer dwang, hoe harder die hoeven in het zand gaan (heeft ie vast van mij afgekeken)
lijnen erachter heeft geen zin,
het enige wat je kan doen is zorgen dat hij je niet het hele terrein over trekt (normaal is hij altijd super hoor aan het lijntje) en wachten tot hij genoeg om ons getrut gelachen heeft.......
en dan loopt hij er zo weer op, met een big smile op zijn snoet
dus toen de zweep erbij, toen stond ze er binnen een kwartier op, thuis uit de trailer, en na een half uurtje weer proberen, en zo loopt zonder problemen die trailer op, het was dus gewoon dwars doen

tjitseee schreef:ik ben het met je eens, ik sla mijn pony nooit..
Ze zegt juist dat een tik wel goed is mits het echt een doel heeft en het niet wordt gebruikt of je eigen frustraties te uiten
KiWiKo schreef:precies een korte heftige uitbarsting om dan in alle rust weer verder te gaan.........
zo doen ze dat onderling ook........... trappen elkaar effe de hoek in, om daarna weer gezamelijk van het hooi te eten
Nassie schreef:Ben het er niet helemaal mee eens..
Hoe denk je hoe paarden in het wild met elkaar omgaan? Die geven elkaar ook geen zacht tikje of vragen heel lief of ze misschien even willen ophouden?
Ik vind dat je best je paard een trap of klap mag geven als het terrecht is..
Ik repecteer mijn pony ook maar als zei echt vervelend is krijg ze gewoon zonder pardon een trap voor haar hol.

Nassie schreef:Jamezy schreef:Inderdaad! Natuurlijk rammelt het van alle kanten... "ja, maar in het wild!"![]()
In de vrije natuur zijn er geen mensen die onduidelijke hulpen geven, die je op de meest rare tijden meenemen om de meest vreemde dingen te doen etc. Bovendien zijn de leefomstandigheden (ook qua sociale contacten) never nooit niet te vergelijken met die van onze paardjes.
Volgens mij heeft 80% geen enkel idee hoe het voelt om met eigen zweep geslagen te worden. Dus wees eens stoer, en mep eens op je eigen achterste met de kracht waarop je op je paard inhakt!
Paardrijden is meer dan erop klimmen, hakken erin duwen en gaat het niet helemaal naar wens? Zweep erbij! Ga eerst eens te rade bij jezelf, een paard loopt tenslotte naar het niveau van degene die erop zit, voordat je de zweep trekt.
Persoonlijk ben ik liever de slimste dan de -afgedwongen- sterkste!
Een paarden kont is heel iets anders dan een mensen kont..
Je moet een mens en paard nooit met elkaar vergelijken, als jij het koud heb heeft het paard het dan ook koud??
Als bij jou iets zeer doet hoeft nog niet te zeggen dat het bij een paard net zo zeer doet..
Dan kan je net zo goed helemaal niet meer op een paard stappen of omgaan als je het met een mens gaan vergelijken..
Tuurlijk moet je niet onnodig gaan slaan of trappen, maar ik ben van mening dat je een paard gewoon een trap mag verkopen onder zijn hol..