Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YvonneV schreef:Hoe denkt de DA over eventueel inslapen?
Ravottie18 schreef:YvonneV schreef:Hoe denkt de DA over eventueel inslapen?
Dat is hier blijkbaar nog niet zo eenvoudig bij een gezond paard. Vandaag mijn DA gevraagd hoe hij hier tegenover staat en hij wil sowieso eerst de uitslag van de testen afwachten en staat er dan nog niet om te springen.. Heb van hem een numeer gekregen van een opkoper, dat vindt hij een beter idee, dan moet ik de keuze van slacht niet zelf maken. Maar god mag weten waar mijn paard dan weer terecht komt, ofwel bij een of andere beul, ofel wordt hij verder verkocht met alle gevolgen die ik niet op mijn geweten wil hebben
Indestal schreef:Maar je wil alleen in laten slapen en niet laten slachten? Wat een rot onderwerp he? Is het paard ongelukkig?
Ravottie18 schreef:Ik heb ondertussen ook nog contact gehad met de vorige eigenares van Ravottie, had al gevraagd of ze hem terug wou kopen maar dat was geen optie omdat ze hier de "middelen niet voor had". Heb haar nu dus het voorstel gedaan om hem terug te geven, geld ben ik toch kwijt daar heb ik me al lang bij neergelegd en leek me de beste optie omdat zij hem tenslotte Door en Door kent en ik geen hartverscheurende keuze moet maken. Dus had goede verwachtingen maar helaas wil ze hier ook niet in mee gaan wat nog maar eens bevestigd dat het niet om het financiële plaatje gaat..
Ravottie18 schreef:Ik heb ondertussen ook nog contact gehad met de vorige eigenares van Ravottie, had al gevraagd of ze hem terug wou kopen maar dat was geen optie omdat ze hier de "middelen niet voor had". Heb haar nu dus het voorstel gedaan om hem terug te geven, geld ben ik toch kwijt daar heb ik me al lang bij neergelegd en leek me de beste optie omdat zij hem tenslotte Door en Door kent en ik geen hartverscheurende keuze moet maken. Dus had goede verwachtingen maar helaas wil ze hier ook niet in mee gaan wat nog maar eens bevestigd dat het niet om het financiële plaatje gaat..
suikermeisje schreef:Ik was als penny altijd tegen slachten. Heb drie paarden zien gaan met de slacht. Veel dieren zien gaan met inslapen en slacht ziet er veel prettiger uit... bij inslapen bleven ze vechten en helemaal als ze lichamelijk nog zo goed zijn. Echt verschrikkelijk.
Bij de slacht is het over. Ze gaan netjes om met de dieren. Maar hierin moet je je eigen keuze maken.
Wel vraag ik me af, er zijn zoveel leuke recreatie paarden in de wereld. Waarom dan 1 in leven houden die levensgevaarlijk is?
En doorverkopen aan iemand die het hele verhaal kent lijkt me ook geen optie. Als je een overlijdensadvertentie ziet van die persoon door paard overleden neem je het jezelf eeuwig kwalijk lijkt mij.
Sterkte met je keuze TS.
GamblersCup schreef:Dan ben ik heel benieuwd wat en ook vooral wannéér er wat gaat gebeuren. Ik begrijp TS helemaal, het is geen versleten bankstel wat je weg wilt gooien. Maar dit paard gaat niet terug naar de oude eigenaresse (gelukkig!), gaat niet de handel in, wordt niet zomaar door een dierenarts ingeslapen... maar diertje staat nu wel sneu te zijn, volgens TS zelf, alles snel en van een afstandje... alleen? Dat is ook geen leven voor het paard. Maar TS wil ook niets van de slacht horen. Wat blijft er dan over, als geen dierenarts de spuit wil geven?
pol1 schreef:Slachten kan natuurlijk ook..Maar ook daar kunnen haken en ogen aan zitten..
GamblersCup schreef:Dan ben ik heel benieuwd wat en ook vooral wannéér er wat gaat gebeuren. Ik begrijp TS helemaal, het is geen versleten bankstel wat je weg wilt gooien. Maar dit paard gaat niet terug naar de oude eigenaresse (gelukkig!), gaat niet de handel in, wordt niet zomaar door een dierenarts ingeslapen... maar diertje staat nu wel sneu te zijn, volgens TS zelf, alles snel en van een afstandje... alleen? Dat is ook geen leven voor het paard. Maar TS wil ook niets van de slacht horen. Wat blijft er dan over, als geen dierenarts de spuit wil geven?