Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:49

Eh??? Ik denk niet dat ik mee ga helpen als iedereen met hem aan de slag gaat, hoor. Inderdaad, 1 persoon is meer dan genoeg samen met de twee zussen. Dus als Katja het gaat doen, prima, maar dan kom ik niet...... Dat hij onzeker is, leek mij al vrij duidelijk, mede vanwege de filmpjes. Ik geloofde niet in dominantieproblemen, aangezien het verhaal mij al duidelijk het gevoel gaf dat het hier om een jong dier gaat, die eerder nooit problemen gaf en nu gewoon angstig is om de een of andere reden.
Dat het diep zit, tja, dat dacht ik ook al....... Met zo'n paard moet je alles in hele rustige stapjes doen, heel, heel veel geduld hebben. Dus Katja, als jij met hem aan de slag gaat, prima. Maar ik wil niet nummer zoveel zijn, omdat ik denk dat verschillende mensen dit paard geen goed doen.....

aart65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:55

Ik ben bang dat dit verhaal van inmiddels 29 pagina's de verkeerde kant op gaat. ..... Verdrietig

miszirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:57

Ik ken je probleem!, ik heb een e-pony, en het is echt een schat, maar zodra ik hem in het land zet krijg ik hem nooit weer te pakken. Vorige week ben ik de hele week bezig geweest om hem te vangen en het lukte maar niet! Boos!
Maar nu heb ik men methode gevonden, ik loop gewoon langs de wei alsof ik aan het wandelen ben en ik verstop het halstertouw (want anders weet hij dat hij mee moet), en dan ga ik hem gewoon langs de kant aaien. En dan heel snel pak ik hem bij zn halster. Tot nu toe werkt het Haha!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:44

miszirene schreef:
Ik ken je probleem!, ik heb een e-pony, en het is echt een schat, maar zodra ik hem in het land zet krijg ik hem nooit weer te pakken. Vorige week ben ik de hele week bezig geweest om hem te vangen en het lukte maar niet! Boos!
Maar nu heb ik men methode gevonden, ik loop gewoon langs de wei alsof ik aan het wandelen ben en ik verstop het halstertouw (want anders weet hij dat hij mee moet), en dan ga ik hem gewoon langs de kant aaien. En dan heel snel pak ik hem bij zn halster. Tot nu toe werkt het Haha!

Hopen dat het blijft werken haha Haha!
Voor je het weet hebben ze dat ook door Knipoog
Maar zolang het werkt... Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 04:29

Een paard bij mij op stal is in zijn verleden niet zo goed behandeld, en gaat ook niet zo graag met iedereen mee.
Als je hem wilt pakken moet je ook het halster achter je rug doen, en je hoofd een soort van leeg maken en gewoon relaxt naar hem toe komen. Dan kun je hem zo het halster omdoen maar bij sommige lukt dat niet. Die denken toch, misschien onbewust, o ik moet jou meenemen dus kom maar hier. Dat voelt hij gelijk.

miszirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:44

Luna_Muse schreef:
Hopen dat het blijft werken haha Haha!
Voor je het weet hebben ze dat ook door Knipoog
Maar zolang het werkt... Haha!

Ik hoop dat het nog even werkt kan ik in die tussentijd een nieuw plan verzinnen Tong uitsteken

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:53

ik ken het probleem waar je in zit Knipoog
ik heb het nu zelf ook.
ik heb 2 paarden een moeder van 26 en een dochter van 16 ze kunnen niet zonder elkaar dus ze moeten altijd bij elkaar blijven..
ik kan ze nu ook al ruim een maand niet te pakken krijgen ik probeer alles.
meusli in een emmer,snoepjes en noem maar op.
eerst ging het weer een tijdje goed met der maar nu niet nu rent ze gwoon heel hard weg.
en dan heb ik nu een dubbel probleem ze loopt ook nu nog eens kreupel.
maar ik zou niet opgeven als ik jullie was gewoon anders even laten stikken in de wei en da er weer naar toe gaan dat helpt soms bij mij we is Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:01

Ik heb het ook ooit gehad en ik had een hoek afgezet in de wei,daar liep hij in en ik deed een touw er voor.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:20

Maar daar gaat hij door toch? (Deze)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:22

Maar jongens, ik snap best dat je zoiets doet, als je het paard moet vangen. Ik zie het alleen niet als oplossing bij dit paard. Bij dit paard moet vertrouwen opgebouwd worden om zich weer fijn bij de mensen te voelen.....

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:58

pff 1 van de 3 bij mij doet dat ook erg vermoeiend als ik nu wil gaan rijden rek ik eerst een 15 min uit om dat tutje te pakken.

Gewoon rustig wachten komt vanzelf wel, af en toe een x opjagen.
maar het is heel storend hem ze een x een hele nacht in de wei laten staan zonder brokjes en de rest had lekker wel Whoosh!

Dag erna kwam madam wel Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:07

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:15

ik zie daar geen onzekere dieren lopen Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:21

arough is die gele/donkere toch??
die loopt mooi mee en boaz maakt er een showtje van en wil juist graag dat zij achter hem aan gaat.

als ik dit zo bekijk dan vind ik het nog veel vreemder waarom arough zich niet meer laat pakken.
ik blijf er bij dat ik denk dat er iets gebeud is. hij heeft vast op zijn kop gehad ofzo.
laat arough zich ook niet pakken als boaz uit de buurt is?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:38

ja, ik ben het met je eens ellepel.

denisuhtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:41

ik zou een bak voer neerzetten wat die heel lekker vind en er naast blijven staan, ook hem aan het halster laten ruiken als die komt.
dan de volgnde x hem met het halster aaien, en een appel geven.. je kan ook een join up doen, soort van z'n vertrouwen winnen.. en informatie zoeken op internet is altijd handig Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:46

soms kom je op het punt om ze de NEK om te draaien.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:47

maar we blijven kalm

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:47

als hij van mij was had ik toch een trailer de wei ingedrukt en met hekken hem daarin laten lopen,dan mee naar stal en opnieuw vertrouwen opbouwen.
als ik toch ook weer naar de andere filmpjes kijken zie ik een arough die al kauwend bij je komt, ook aan zijn orenspel( zijwaarts doen) zie ik dat hij echt te erg op zijn hoede is.
hetzij voor Boaz,hetzij voor de persoon die bij hem staat.

krijg echt het vermoeden dat er mensen/kinderen met hem bezig zijn geweest en hem wat hebben gedaan waardoor hij zo reageerd.
je wilt niet weten wat voor gespuis er soms in weilanden kan komen waar geen goed toezicht is..zo had een boer vlakbij ons smorgens om 5 uur gezien hoe een half naakte man bij zijn pony in het land stond.
dat de pony sindsdien steeds bokte als er iemand op zijn rug ging zitten was toen geen verassing meer Vork

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:03

ellepel schreef:
als hij van mij was had ik toch een trailer de wei ingedrukt en met hekken hem daarin laten lopen,dan mee naar stal en opnieuw vertrouwen opbouwen.
als ik toch ook weer naar de andere filmpjes kijken zie ik een arough die al kauwend bij je komt, ook aan zijn orenspel( zijwaarts doen) zie ik dat hij echt te erg op zijn hoede is.
hetzij voor Boaz,hetzij voor de persoon die bij hem staat.

Dat zei ik dus ook al, hij is super onzeker....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:23

ik ben trouwens wel benieuwd hoe het nu ondertussen staat en hij zich wel al laat pakken en meenemen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:40

Midasje schreef:
soms kom je op het punt om ze de NEK om te draaien.

Dat mag dus niet gebeuren. Inderdaad, kalm blijven en het ook echt van binnen blijven voelen, want een paard voelt jouw onderdrukte woede/teleurstelling e.d. feilloos aan. Met alle gevolgen van dien...... Haha!

Ellepel, ik ga er de 18e heen om Jessica te helpen en te kijken wat er nou precies met Anough gebeurt. Daarna hoop ik met een oplossing te komen, die (en dat weet ze zelf ook) inderdaad met het opbouwen van vertrouwen te maken heeft. Daarnaast wil ik ook graag het probleem van het leiden oplossen. Lijkt mij prima te doen, hoor, maar tijd en geduld is wel een vereiste.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:43

tijd heb je wel,maar geduld is soms wel moielijk te bewaren als alles niet zo loopt als je gedacht had Knipoog

alvast succes!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:44

ellepel schreef:
tijd heb je wel,maar geduld is soms wel moielijk te bewaren als alles niet zo loopt als je gedacht had Knipoog

alvast succes!

Dank je. Knipoog
Ik heb juist meer geduld dan tijd. Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:45

oeh.. nou maar hopen dan dat je niet ongeduldig word als je tijd om is Tong uitsteken
zal vast wel goedkomen hoor,arough lijkt me het type pony wat licht onzeker is maar wel alles graag heel goed wil doen