kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:40

Mijn paard staat op een stal, maar daar is ook alles meegezegd. Ik moet zelf voeren, zelf mesten, zelf op het land zetten(en dus ook zelf land regelen), zelf rijden/beweging geven.
Dusja ik kom iedere dag bij mijn paard Knipoog .

Maar stel dat ik mijn paard op een pensionstal had staan, waar gevoerd en gemest en buiten/binnen gezet zou worden voor mij, waar ik dus best een dag niet zo kunnen komen. Dan nog zou ik iedere dag komen gewoon om het feit dat ik dat zo vind horen(dat is mijn mening hoor). Ik zou dat ook niet kunnen om een dag niet naar mijn paard te gaan. Ik heb nu al, als ik echt te ziek ben en iemand anders het dus moet doen, dat ik het al vreselijk vind.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 10:59

Ga ook elke dag langs mn paard, kan wle opbellen voor het voer en eventueel keertje mesten maar doe het liever zelf :p

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:29

Ik kom elke dag, tenzij het een x heel slecht weer is. Mijn pony staat altijd buiten, maar dat vind hij echt niet erg hoor een dagje vrij.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:05

Ze staan in mijn tuin, en alleen ik en mijn opa verzorgen ze, dus moet ik wel iedere dag gaan.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 06:30

ijssnuiver schreef:
Mijn paard staat op een stal, maar daar is ook alles meegezegd. Ik moet zelf voeren, zelf mesten, zelf op het land zetten(en dus ook zelf land regelen), zelf rijden/beweging geven.
Dusja ik kom iedere dag bij mijn paard Knipoog .

Maar stel dat ik mijn paard op een pensionstal had staan, waar gevoerd en gemest en buiten/binnen gezet zou worden voor mij, waar ik dus best een dag niet zo kunnen komen. Dan nog zou ik iedere dag komen gewoon om het feit dat ik dat zo vind horen(dat is mijn mening hoor). Ik zou dat ook niet kunnen om een dag niet naar mijn paard te gaan. Ik heb nu al, als ik echt te ziek ben en iemand anders het dus moet doen, dat ik het al vreselijk vind.

Ik zit in de dezelfde situatie en sta ook op een stal waar we alles zelf moeten doen. Ik vind dit ook geen probleem, zou op dit moment ook niet anders willen.
Ze staan nu 24/7 op het land, maar ga er elke dag heen. Niet eens altijd om iets te doen met haar, maar als ik het bijvoorbeeld erg druk heb en geen tijd om te rijden ga ik altijd even kijken of alles goed is. Anders heb ik geen rust

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 06:42

Ik ga elke dag na me paard toe, moet toch echt elke dag even zien Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:57

Mijn pony's staan ongeveer 20 km van huis , en ivm werk/school en andere verplichtingen heb ik gewoonweg geen tijd om er elke keer heen te gaan . Gelukkig worden ze perfect verzorgd en gaan ze elke dag op t land en in de molen , dus ik ben tevreden *LOL* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:59

Nee, ik kom er meestal maar 1 keer in de week. Soms 2x in een week tijd, soms 3 weken niet... Gemiddeld 1x per week...

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:49

Ze staan bij ons ook op het land , en uiteraard moeten we alles zelf doen dus ga ik iedere dag .
Maar als mijn man en dochter het eens een dagje over nemen , vind ik dat niet erg hoor, ik vind het heerlijk om ze te verzorgen , maar eens een dagje "vrij" is ook wel eens lekker op z'n tijd.
En als onze vaste bijrijdster en verzorgster naar ze toe gaat , dan weet ik dat ze altijd super verzorgd worden , en toch , dan vind ik het weer zo gezellig dat zij daar is , hi hi , dan ga ik toch ook weer. Haha!
ja ja , zo zijn we wel , wij paardengekken. Bloos!

Danielle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:05

ik ga vaak naar hem toe en rijdt niet altijd want het is een verzorg, ik ga vaak gewoon kijken bij hem en bij andere pony's

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:47

Ja altijd minimaal 1 keer.

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:52

In het begin ging ik elke dag in dag uit naar stal toe om te voeren stallen uitmesten water geven rijden en dat soort dingen totdat ik naar een pension stal ging toen was het wel heel makkelijk om te zeggen dat ik niet kon omdat je weet dat ze toch verzorgd word.

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:58

Ik rij elke dag kan ik perongelijk een keer niet dan worden me paarden in de stap molen gezet

ClassicClay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:27

Ja ga elke dag heen kan ik een keer niet uit noot dan worden me paarden in de stapmolen gezet wand beweging is nummer 1 bij paarden

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:39

Ik ga ook elke dag naar mijn verzorgpaard. Eerst deed ik hem samen met de eigenaresse, maar die is nu bevallen van een dochtertje en is daar compleet op gefocust... Is wel veel werk maar het gaat nog goed Lachen.

coco_trustme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:04

Bij mij is hetzelfde geval.
Ik ga elke dag, maar bij ons komen ze alleen in de zomer op de wei.
Als ze op de wei staan, vind ik het geen probleem om een dagje niet te gaan, maar in de winter, dus als ze niet buitenkomen, vind ik dat je het niet kan maken om je paard een dag in de stal te laten staan.
Zolang ze maar uit de stal komen, maakt het denk ik niets uit als je er een dagje niet bent.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:11

Ja ik ga elke dag naar mijn paard toe... al is het om even te kijken hoe het met hem gaat

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:13

Mijn merrie staat op een manege waar ze voeren en uitmesten en ik heb een regeling met vriendinen dat ze buiten wordt gezet en weer binnen. Ik hoef dus niet iedere dag heen, maar doe het toch. Ze staat nu al vier weken 24/7 op het land wegens een blessure en ik rijd iedere dag even langs de wei om bij haar te kijken en te knuffelen.

(nu kom ik ook langs de manege als ik van mijn werk naar huis rijdt)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:46

ik sta op een stal waar hij nu 24/7 buitenstaat. Ik kom 5 dagen per week, mijn bijrijdster 2 dagen.

In de winter moeten we zelf op de paddock zetten, waar ze dan de hele dag in een klein groepje staan. Dan kom ik minstens 7 keer per week, ondanks mijn bijrijdster. Want het binnen en buiten zetten doen we samen.

In de zomer sla ik sporadisch een dagje over als het niet lukt. Maar meestal kom ik dan wel even poetsen en een appeltje geven. Hij staat in een kudde dus wanneer er iets met hem is, hoor ik dat meteen. er is ook goed toezicht vanuit de pensionstalhouders.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:48

ClassicClay schreef:
Ja ga elke dag heen kan ik een keer niet uit noot dan worden me paarden in de stapmolen gezet wand beweging is nummer 1 bij paarden

Heb je daar niet gewoon weidegang voor?

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:24

Bij m'n pony wel, maar die staat hier bij mij in de tuin, onder m'n slaapkamerraam (zou nogal straf zijn als ik er dan niet elke dag naartoe zou gaan Tong uitsteken)

Als m'n paard op de wei bij m'n grootouders staat ga ik elke dag. Soms alleen maar water bijvullen en kijken of ze nog OK zijn. Ik vind het belangrijk dat er elke dag toch eens naar gekeken wordt.
Als hij aan de stal staat (in de wei of op stal) niet. Dan krijgt hij elke dag eten/drinken en kijken ze of alles nog in orde is. Dan zal hij niet sterven als ik eens niet kom om gewoon even te knuffen, dat vindt hij toch niet leuk Haha!.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:49

Bij mij staan ze ook achter het huis! Lachen
Verder is het bij mij hetzelfde als pomelo Haha!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:33

Als mijn paard op de wei staat kom ik daar niet iedere dag, hij heeft gezelschap en nooit echt geïnteresseerd als ik er ben, hij zal me wel niet erg missen Clown Ben blij dat ik niet alle dagen hoef te gaan, ik doe ook nog graag andere dingen.

Als hij 's winters op stal komt, ga ik wel iedere dag om hem buiten te zetten en binnen te halen.
Nu staat hij noodgedwongen een weekje alleen op de wei, dan ga ik iedere dag hem wel even gezelschap houden, maar hij lijkt het zich niet erg aan te trekken, maar zal toch blij zijn als hij weer gezelschap heeft Ja

Bij de rest van de paarden (verzorgpaarden) kom ik 2 tot 4 keer in de week, heb daar helemaal geen verplichtingen, er wordt gevoerd enz dus allemaal geen probleem.

nikki_pinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:43

Mijn paardje staat ook op een pensionstal. Alles wordt er voor me gedaan ook als ik vraag of ze 's avonds deken om kunnen doen enzo... Maar dan als nog kom ik elke dag. Behalve als ik 's zomers op vakantie ben dan heeft ze ook vakantie, lekker dag en nacht in t land. En verder heb ik in die 5 jaar dat ik haar heb denk ik bij elkaar 10 x gehad dat ik het echt niet redde... Ziekte enzo...

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:26

Mijn paard staat ongeveer een half uur met de auto rijden weg. Ik ga dan ook niet elke dag. Waat hij staat wordt hij goed verzorgd. ER wordt doorde week uitgemest, buiten gezet en gevoerd.
Ik ga altijd het weekend, omdat ik dan zelf moet uitmesten, en door de weeks ga ik meestel 3 dagen, dus 2 dagen standaard niet. GElukkig is mijn paard ook het type:de rust zelve dus als ik een 3 weken niet kan rijden (ziekte, slecht weer of vakantie) kan ik er zo gewoon zonder zadel opstappen, niet aan de hand!
scheelt ook weer denk ik in de overweging.