Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
) Scotty__ schreef:Als jij een paard met respect behandelt en liefde zal hij jou nooit met opzet pijn willen doen.
verography schreef:Scotty__ schreef:Edit:
Als een paard mij omver dendert geef ik hem als nog geen trap, Ik grijp hem vast en geef hem een tik, maar niet uit waar. Als jij een paard met respect behandelt en liefde zal hij jou nooit met opzet pijn willen doen.
niet met opzet nee, maar dan moet ze nog altijd uitkijken waar ze loopt en dan grijp ik hard in no matter wat de reden was (of ze moest overduidelijk bang zijn). Dit vanwege het feit dat als ik niet zo optreed het de volgende keer weer kan gebeuren, en nu heb ik geluk gehad dat ik niet viel, maar de volgende keer kan het anders aflopen en ik zou nooit 880 kilo op me willen hebben. Dus daaarom treed ik hard op, zodat een levensgevaarlijke situatie voorkomen kan worden.
Scotty__ schreef:Dan ligt het denk eerder aan de eerdere opvoeding, of dat het paard nog te jong en speels is.
Als het nog een veulentje is is het begrijpelijk hij snapt nog niet hoe of wat, en bij hun moet je consequent zijn.
maar bij een paard dat met liefde en respect is opgegroeit en nog steeds goed word behandelt zou naarmijn mening nooit zijn baasje met opzet pijn doen
Scotty__ schreef:Dan ligt het denk eerder aan de eerdere opvoeding, of dat het paard nog te jong en speels is.
Als het nog een veulentje is is het begrijpelijk hij snapt nog niet hoe of wat, en bij hun moet je consequent zijn.
maar bij een paard dat met liefde en respect is opgegroeit en nog steeds goed word behandelt zou naarmijn mening nooit zijn baasje met opzet pijn doen
Scotty__ schreef:Dus als je moeder 880 kilo woog zou je haar ook een trap verkopen?
Ja je moetmaar uitkijken.
Het beeste kan er niks aan doen, jij vind het toch ook onterecht als jij iets perongeluk doet en je word ervoor gestraft
Scotty__ schreef:verography schreef:niet met opzet nee, maar dan moet ze nog altijd uitkijken waar ze loopt en dan grijp ik hard in no matter wat de reden was (of ze moest overduidelijk bang zijn). Dit vanwege het feit dat als ik niet zo optreed het de volgende keer weer kan gebeuren, en nu heb ik geluk gehad dat ik niet viel, maar de volgende keer kan het anders aflopen en ik zou nooit 880 kilo op me willen hebben. Dus daaarom treed ik hard op, zodat een levensgevaarlijke situatie voorkomen kan worden.
Dus als je moeder 880 kilo woog zou je haar ook een trap verkopen?
Het beeste kan er niks aan doen, jij vind het toch ook onterecht als jij iets perongeluk doet en je word ervoor gestraft
Maar als ik serieus hierop moet antwoorden zeg ik ja. Ik moet uitkijken, mar net als ik moet ook het paard letten op mijn aanwezigheid. Dus jij zou het werkelijk pikken als je paard zomaar over je heen zou denderen. Jou zou het paard een tik op de schouder (wat mijn pard dus echt niet boeit) geven en dan je leven op het spel zetten omdat het dier het de volgende keer weer kan doen en het dan weer een tik geven. Nou dan weet ik wel wie van ons 2 de volgende keer omver gelopen word
Nee hoor, lievr 1 keer goed op de plaats zetten dan aan blijven kloten. En ik heb ook een extraverzorgster die jonger is dan mij en ik wil niet dat er met haar ook een ongeluk zou kunnen gebeuren omdat ik niet hard genoeg optreed. Deze misstap verbaasde me totaal, omdat ik opzich wel een opgevoed paard heb, en daarom was mijn reactie zo fel. Waratje schreef:Scotty__ schreef:Dus als je moeder 880 kilo woog zou je haar ook een trap verkopen?
Hoezo "kan er niets aan doen"? Een paard moet leren dat het niet over mensen heen mag lopen, want dat is levensgevaarlijk. Als je ze dat als veulen al hebt bijgebracht is dat heel mooi, maar als je een volwassen paard dit nog moet leren, zul je duidelijk genoeg moeten zijn naar het paard in kwestie.
Enne, per ongeluk schade veroorzaken is nog steeds schade veroorzaken. Leuk als je in het ziekenhuis beland bent door je paard dat "per ongeluk" over je heen liep. Dan is het toch echt handiger om je paard te leren dat het onder geen enkele voorwaarde is toegestaan, koste wat het kost.
Als jij een bal door iemands ruit schopt (ik ga er vanuit dat dat per ongeluk gebeurt) moet je toch ook de schade betalen en krijg je bovendien op je kop van je ouders, omdat je voorzichtiger had moeten zijn? Ik vind het volkomen terecht dat je wel gestraft wordt voor je eigen stommiteiten, aan bepaalde zaken zitten consequenties vast. Maar daarbij wel opgemerkt dat de straf bepaald wordt door de ernst van de stommiteit en de mate van inzien van hoe stom je geweest bent.
stef schreef:dan een prik met een hoevenkrabber.... Een hoevenkrabber is om hoeven mee uit te krabben
Niet om het één of het ander, maar als ik in één hand een hoef heb (of misschien wel in mijn gezicht van het omhoog komen) en in één hand een hoevenkrabber, ben ik toch echt wel geneigd hem een tikje ermee te verkopen!
, ik denk als je een hoef vast heb dat ik hem een tik zou geven met de vrije hand en als daar nu toevallig een krabber in zit, so be it. Nikki_jimmy schreef:stef schreef:dan een prik met een hoevenkrabber.... Een hoevenkrabber is om hoeven mee uit te krabben
En een laars is om mee uit te halenNiet om het één of het ander, maar als ik in één hand een hoef heb (of misschien wel in mijn gezicht van het omhoog komen) en in één hand een hoevenkrabber, ben ik toch echt wel geneigd hem een tikje ermee te verkopen!
Natuurlijk ben ik nu wel appels met peren aan het vergelijken, maar zoals ik iemand hier al heb horen zeggen moet je snél ingrijpen wanneer een paard gemeen/gevaarlijk is, dus ik zou éérst mijn hoevenkrabber moeten laten vallen, of zijn hoef loslaten, opstaan, en een tik op zijn borst geven of een schop onder zijn buik?