Hoefsmit trapt paard, zeg je er wat van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Hoefsmit trapt paard, zeg je er wat van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:13

Nadya schreef:
Dat hij zelf een fout had gemaakt door over mijn paard's grens te gaan. Hij ging te snel voor Sam.

hmmm, de grens voor mijn paard ligt ongeveer bij dat mijn hoefsmid zijn busje achter de poort mag parkeren. Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:15

Loowis schreef:
Sunrise als je fan bent van hoefsmeden moet je naar een hoefsmid forum gaan. Hier zijn mensen die paardengek zijn en niet hoefsmidgek. Ik vind dat mijn paard toch belangrijker is dan die gene die zun hoeven doet. Kan ik net zo goed een andere nemen.

Nou, ik niet. Liever mijn paard een gekwetst zieltje dan mijn smid een gat in zijn schedel.
Ben eerlijk gezegd al blij dat deze jongen wil blijven komen, de vervangers komen niet meer... Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:20

Urielle schreef:
Nadya schreef:
Dat hij zelf een fout had gemaakt door over mijn paard's grens te gaan. Hij ging te snel voor Sam.

hmmm, de grens voor mijn paard ligt ongeveer bij dat mijn hoefsmid zijn busje achter de poort mag parkeren. Vork

hahahaha *kruipt weer op de bank*

mensen zien dat liever niet, en baseren hun opmerkingen op hun enigste eigenste Lachen maar er zijn echt draken van paarden tussen... alleen moet je die een keer meemaken Lachen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:02

als de hoefsmid het paard niet eens normaal kan benaderen is er volgens mij iets mis met de hoefsmid of met de opvoeding van het paard Clown Je kan een paard ook gewoon eerst opvoeden voordat de hoefsmid komt Pling
daarnaast kan je juist aan je enige eigen paard zien hoe ze reageren op verschillende smeden. Ik heb een smid gehad waarbij m'n paard een "draak" was, als je haar nu ziet bij m'n bekapper weet je in ieder geval dat het niet aan het paard lag Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:02

Onzin Sanne.

Mijn hoefsmid is de liefste, meest geduldige vent met paarden die ik ken. Hij heeft er meer geduld mee dan ik, want ik had hem al lang een oplawaai verkocht als hij zich tegen mij zo zou gedragen elke keer. De enige keer dat hij het paard ooit geslagen heeft was op mijn verzoek omdat mijn paard zijn voet los trok en rakelings langs het hoofd van de smid stond te maaien. Ook vervangers, de tandarts, bepaald stalpersoneel, sommige pensionklanten kunnen rekenen op een paard dat op zijn best steil tegen de muren opklimt als ze te dicht bij komen naar zijn zin. Dus de hoefsmid is het niet.

Is het dan het paard? Een paard wat ik zadelmak heb gemaakt toen ik 20 weken zwanger was, waar mijn baby op heeft gezeten, een paard dat aan een los touwtje meesjokt over de weg naast de kinderwagen, waar mijn vriend die niks van paarden kent rustig mee op stap kan over een drukke weg of een druk concoursterrein (aan de hand, hij mag er niet op van me), kan borstelen, hoeven uit kan krabben. Wat elke dag opnieuw braaf aan de poort staat te wachten tot de stalhulpen die ermee overweg kunnen hem binnenhalen. Wat braaf meestapt aan een los touwtje terwijl de dekhengst naast hem staat te patseren en de veulens rondgalopperen en bokken. Wat zo'n ontzettend lief dier is met een grote will to please...

Het paard vindt gewoon niet iedereen leuk en die mensen moeten hem zelf aanpakken om zijn respect te krijgen, want ik kan er zelf alles mee doen.

Mijn paard heeft een apart karakter en dat maakt hem anders en uniek voor mij. Laat anderen maar blijven bij hun voorspelbare 13 in een dozijnpaarden die van toepassing zijn op de standaard uitspraken. Ik heb dat paard dat buiten het frame valt en dat is meer dan prima voor mij.