Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gimmick11 schreef:Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met zo'n paard.
Ik heb een lepveulen gehad, niet zelf opgelept maar door de vorige eigenaar, en gekocht als jaarling.
Paard had totaal geen respect voor mensen! Liep dwars over je heen, haalde uit enz...
Met rijden wel braaf, inrijden ging ook makkelijk. Lichamelijk niks aan de hand, prok gekeurd enz enz.
Maar als ze nukken had kon je maken dat je weg kwam. Ik wilde het paard verkopen, want ze was al eens boven op me gesprongen (paard was 1,78), en mijn man heeft ze ook regelmatig te pakken gehad, maar hij wilde haar houden. Grote ruzies over dat "rotpaard"...
Uiteindelijk heeft ze mijn zwager dus dusdanig hard getrapt in het weiland, (zonder (voor ons) enige aanleiding), dat hij er aan is overleden.
De volgende dag is de merrie naar de slacht gebracht. Zo'n dier moet je gewoon niet verkopen, dat vind ik tenminste echt niet kunnen...
Heel veel sterkte met alles!
Gimmick11 schreef:Ja, echt horror, zoiets moet je nooit meemaken, vandaar dat ik het deel hier.
emil01 schreef:Gimmick11; wat een verhaal, en wat jammer dat je op die manier je gelijk kreeg. Goed van je dat je dit deelt om anderen zoveel leed te besparen. Jullie (nog) sterkte met dit verlies!
MarjanB schreef:Probleem is gewoon dat flesveulens geen opvoeding hebben gehad. Baasjes vinden ze vaak te schattig als ze een keer op ze springen of bijten naar diegene die de vles geeft. Een merrie reageert daar op en veulen krijgt dan een correctie. Die hele opvoeding mist zo'n dier gewoon en dat krijg je er ook niet zomaar in helaas.
Ik blijf er ook bij dat ik em direct naar de slager zou brengen
terpentijn schreef:Hoe is het DA bezoek gegaan? Ik neem tenminste aan dat de DA gewoon aan huis komt?
Gimmick11 schreef:Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met zo'n paard.
Ik heb een lepveulen gehad, niet zelf opgelept maar door de vorige eigenaar, en gekocht als jaarling.
Paard had totaal geen respect voor mensen! Liep dwars over je heen, haalde uit enz...
Met rijden wel braaf, inrijden ging ook makkelijk. Lichamelijk niks aan de hand, prok gekeurd enz enz.
Maar als ze nukken had kon je maken dat je weg kwam. Ik wilde het paard verkopen, want ze was al eens boven op me gesprongen (paard was 1,78), en mijn man heeft ze ook regelmatig te pakken gehad, maar hij wilde haar houden. Grote ruzies over dat "rotpaard"...
Uiteindelijk heeft ze mijn zwager dus dusdanig hard getrapt in het weiland, (zonder (voor ons) enige aanleiding), dat hij er aan is overleden.
De volgende dag is de merrie naar de slacht gebracht. Zo'n dier moet je gewoon niet verkopen, dat vind ik tenminste echt niet kunnen...
Ravottie18 schreef:Gimmick11 schreef:Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met zo'n paard.
Wat een verschrikkelijk verhaal! Hier gaan mijn ogen dan wel weer even van open!heb al veel reacties en advies gekregen maar de meeste zijn hypothetische "als ik..." en "ik zou..." maar jij spreekt jammer genoeg uit eigen ervaring en dat komt wel anders aan!
Het is eer rotsituatie en ik hoop dat ik snel de moed vind om een beslissing te maken. Wil heel graag een keuze kunnen make waar ik me goed bij voel en die ook goed is voor het paard, maar dat zal niet zo eenvoudig worden.
Veel sterkte met je verlies nog, en bedankt voor je verhaal hier te delen!
2a54z6e45r6r schreef:Hoe is je arm?
GabberGill schreef:Je blijft zo lief ook naar je paard toe! Dat vind ik mooi aan je. Dat is ook een van de redenen waarom ik je zo graag zou willen helpen, maar ik denk dat echt niemand van ons jou en je paard kan helpen behalve jij. Ik vind het daarom ook zo eerlijk van je dat je hem nogmaals laat nakijken. Sterkte nog. Hoop dat je arm snel weer zo goed als de oude is!