wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:34

Idd vreselijk... Ik ben er zelf gelukkig goed vanaf gekomen, maar had mij ook kunnen overkomen, ben twee keer in de ambulance geeindigd. Heb ook afscheid genomen en zou er nu nog makkelijker in zijn denk ik. Niemand zijn leven is het waard om door te modderen met een paard dat duidelijk een risico is, echt niet, zeker niet als je een amateur bent die gewoon lekker van de paarden wil genieten.

Jojda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:43

Gimmick11 schreef:
Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met zo'n paard.
Ik heb een lepveulen gehad, niet zelf opgelept maar door de vorige eigenaar, en gekocht als jaarling.
Paard had totaal geen respect voor mensen! Liep dwars over je heen, haalde uit enz...
Met rijden wel braaf, inrijden ging ook makkelijk. Lichamelijk niks aan de hand, prok gekeurd enz enz.
Maar als ze nukken had kon je maken dat je weg kwam. Ik wilde het paard verkopen, want ze was al eens boven op me gesprongen (paard was 1,78), en mijn man heeft ze ook regelmatig te pakken gehad, maar hij wilde haar houden. Grote ruzies over dat "rotpaard"...
Uiteindelijk heeft ze mijn zwager dus dusdanig hard getrapt in het weiland, (zonder (voor ons) enige aanleiding), dat hij er aan is overleden.
De volgende dag is de merrie naar de slacht gebracht. Zo'n dier moet je gewoon niet verkopen, dat vind ik tenminste echt niet kunnen...

Heel veel sterkte met alles!

Dit verhaal zegt alles :( :(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:48

Gimmick11 schreef:
Ja, echt horror, zoiets moet je nooit meemaken, vandaar dat ik het deel hier.

Hoe verschrikkelijk ook, het is erg goed dat je het deelt...
Dierenliefhebbers zijn geneigd een diervriendelijke oplossing te zoeken, en denken met heropvoeden/trainen/andere aanpak een gedragsprobleem op te lossen, en zien soms te laat in hoe gevaarlijk een paard als dat van TS werkelijk kan zijn.

Zoiets wil je nóóit meemaken, heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 12-12-16 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:50

Gimmick11; wat een verhaal, en wat jammer dat je op die manier je gelijk kreeg. Goed van je dat je dit deelt om anderen zoveel leed te besparen. Jullie (nog) sterkte met dit verlies!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:52

emil01 schreef:
Gimmick11; wat een verhaal, en wat jammer dat je op die manier je gelijk kreeg. Goed van je dat je dit deelt om anderen zoveel leed te besparen. Jullie (nog) sterkte met dit verlies!

Je verwoord op die manier precies wat ik dacht.

Wat moet het afschuwelijk zijn ook voor je man gimmik. Er zijn gewoon geen woorden voor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:02

Ik hoop dat TS deze laatste trieste ervaring leest en goed tot zich door laat dringen. Hier wil je toch niet op gaan zitten wachten...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:15

Probleem is gewoon dat flesveulens geen opvoeding hebben gehad. Baasjes vinden ze vaak te schattig als ze een keer op ze springen of bijten naar diegene die de fles geeft. Een merrie reageert daar op en veulen krijgt dan een correctie. Die hele opvoeding mist zo'n dier gewoon en dat krijg je er ook niet zomaar in helaas.

Ik blijf er ook bij dat ik em direct naar de slager zou brengen
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 12-12-16 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:19

Maar ja fles veulens zijn toch schattugg.
Heb er eentje gehad maar wel bij een volwassen merrie gezet die de rest van de zorg overnam.
Ze was zelf nooit moeder geweest maar deed het ongelofelijk goed.
Helaas is door complicaties het veulentje alsnog overleden.

We hebben in het verleden ook een haflinger hengstveulen aan de fles gehad omdat de moeder na 8 dagen overleed. Het veulen is naar een ander gebracht en kwam terug als jaarling.
Wat een ongelofelijk naar en vervelend gevaarlijk beest was dat zeg.
Terwijl hij gewoon bij de jonkies had gelopen.
Hij is dan ook naar een slager verkocht wat denk ik ook de meest eerlijke keuze was
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 12-12-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:20

MarjanB schreef:
Probleem is gewoon dat flesveulens geen opvoeding hebben gehad. Baasjes vinden ze vaak te schattig als ze een keer op ze springen of bijten naar diegene die de vles geeft. Een merrie reageert daar op en veulen krijgt dan een correctie. Die hele opvoeding mist zo'n dier gewoon en dat krijg je er ook niet zomaar in helaas.

Ik blijf er ook bij dat ik em direct naar de slager zou brengen

Maar in wezen dus de " schuld" van de mens..En dat is toch ook echt triest om te bedenken!

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 19:25

terpentijn schreef:
Hoe is het DA bezoek gegaan? Ik neem tenminste aan dat de DA gewoon aan huis komt?

DA is net weg, heeft hem eerste zo even geobserveerd en heeft dan een bloedtest en klinisch onderzoek gedaan, bloedtest is dus nog even afwachten op de resultaten en klinisch onderzoek vertoonde geen afwijkingen en kon dus ook geen uitsluitsel geven.

Ravottie is zeker geen sportpaard meer, maar wel in goede conditie voor zijn leeftijd.

Ja die komt op de weide, gelukkig!

DA denkt dat zijn dominant karakter aan de basis ligt van zijn gedrag, daar komt dan bij dat hij een flessenveulen is en allicht niet de juiste opvoeding gekregen heeft. Dat in combinatie met mijn tere zieltje is dan zeker geen goede match.

Zullen nog maar even de uitslagen van de bloedtest afwachten zeker..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:27

Jou tere zieltje?
Niks teer zieltje? Ben jij betoeterd ;)
Paard is knetter en ik heb respect voor je keuzes maar het ligt niet aan jou hoor.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:27

Hoe is je arm?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:28

Wij kiezen ervoor ze in leven te houden en krijgen dat ervoor terug! Best krom van die flesveulens.

Mijne is ook gewoon Bij moeder gezet en dat was een pittige pony, ik noemde het altijd de Surinaamse opvoeding. Wie niet horen wilt moet maar voelen.

Maar wat een horror verhaal over het paard dat iemand doodtrapt.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 19:29

Misschien is het een klophengst. Of heeft hij een tumor. Gedragstherapeut na 18 jaar gaat je niet lukken denk ik. Sterkte![/quote]

Een klophengst is hij niet, dat is al zeker.
En ik verwacht ook zeker niet dat een gedragstherapeut mijn paard kan "redden", maar wil gewoon heel graag verschillende meningen horen..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:36

Idd geen teer zieltje! Dit paard mist gewoon een bepaalde opvoeding.

Als je kijkt naar hoe ze elkaar corrigeren en een toontje lager laten zingen dan beseffen we als mens wel dat een heftige confrontatie met dit paard voor ons alle rot afloopt. Paardenfluisteraar, trainer of gewoon een hobbyruiter maakt niet uit. Een paard dat zo respectloos reageert is zeker moeilijk te corrigeren.

Ik had het graag anders gezien, want ik gun ieder paard een lang leven, maar jou nog meer

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 19:40

Gimmick11 schreef:
Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met zo'n paard.
Ik heb een lepveulen gehad, niet zelf opgelept maar door de vorige eigenaar, en gekocht als jaarling.
Paard had totaal geen respect voor mensen! Liep dwars over je heen, haalde uit enz...
Met rijden wel braaf, inrijden ging ook makkelijk. Lichamelijk niks aan de hand, prok gekeurd enz enz.
Maar als ze nukken had kon je maken dat je weg kwam. Ik wilde het paard verkopen, want ze was al eens boven op me gesprongen (paard was 1,78), en mijn man heeft ze ook regelmatig te pakken gehad, maar hij wilde haar houden. Grote ruzies over dat "rotpaard"...
Uiteindelijk heeft ze mijn zwager dus dusdanig hard getrapt in het weiland, (zonder (voor ons) enige aanleiding), dat hij er aan is overleden.
De volgende dag is de merrie naar de slacht gebracht. Zo'n dier moet je gewoon niet verkopen, dat vind ik tenminste echt niet kunnen...

Wat een verschrikkelijk verhaal! Hier gaan mijn ogen dan wel weer even van open! :( heb al veel reacties en advies gekregen maar de meeste zijn hypothetische "als ik..." en "ik zou..." maar jij spreekt jammer genoeg uit eigen ervaring en dat komt wel anders aan!
Het is eer rotsituatie en ik hoop dat ik snel de moed vind om een beslissing te maken. Wil heel graag een keuze kunnen make waar ik me goed bij voel en die ook goed is voor het paard, maar dat zal niet zo eenvoudig worden.
Veel sterkte met je verlies nog, en bedankt voor je verhaal hier te delen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:48

Ravottie18 schreef:
Gimmick11 schreef:

Wat een verschrikkelijk verhaal! Hier gaan mijn ogen dan wel weer even van open! :( heb al veel reacties en advies gekregen maar de meeste zijn hypothetische "als ik..." en "ik zou..." maar jij spreekt jammer genoeg uit eigen ervaring en dat komt wel anders aan!
Het is eer rotsituatie en ik hoop dat ik snel de moed vind om een beslissing te maken. Wil heel graag een keuze kunnen make waar ik me goed bij voel en die ook goed is voor het paard, maar dat zal niet zo eenvoudig worden.
Veel sterkte met je verlies nog, en bedankt voor je verhaal hier te delen!

Je blijft zo lief ook naar je paard toe! Dat vind ik mooi aan je. Dat is ook een van de redenen waarom ik je zo graag zou willen helpen, maar ik denk dat echt niemand van ons jou en je paard kan helpen behalve jij. Ik vind het daarom ook zo eerlijk van je dat je hem nogmaals laat nakijken. Sterkte nog. Hoop dat je arm snel weer zo goed als de oude is!

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 20:06

2a54z6e45r6r schreef:
Hoe is je arm?

Wou dat ik kon zeggen beter maar ben ondertussen ook nog gezegend met een flinke ontsteking erbij, maar daar hadden ze me al voor gewaarschuwd, dus was erop voorbereid :s
Hij hangt er gelukkig nog aan en dat is het belangrijkste. ;) Moet morgen op controle gaan en dan zal ik wel horen hoe en wat

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:08

Jee wat een verhaal. Heb alles gelezen. Kan de foto's van je wond niet zien. Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:10

Gimmick! Wat heftig!

Ook dat Nog TS. Heb je er wel antibiotica bij gekregen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:10

Hoe denkt de DA over eventueel inslapen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:14

Op pagina 4 staat een post van Joolien met de foto's in een spoiler

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 20:16

GabberGill schreef:
Je blijft zo lief ook naar je paard toe! Dat vind ik mooi aan je. Dat is ook een van de redenen waarom ik je zo graag zou willen helpen, maar ik denk dat echt niemand van ons jou en je paard kan helpen behalve jij. Ik vind het daarom ook zo eerlijk van je dat je hem nogmaals laat nakijken. Sterkte nog. Hoop dat je arm snel weer zo goed als de oude is!

Dank je wel! En ja dat is nu precies wat ik bedoel met mijn tere zieltje.. Het zou zoveel makkelijker zijn als ik kon zeggen "nou, ik ben klaar met jou kerel en hup naar de slacht" maar zo ben ik gewoon niet.. En is heel erg lief van jou dat je ons wou helpen maar idd zoals je zegt, ik denk dat niemand dat kan. Daarom net dat ik iedereen zijn mening eens wil horen. Ik verwacht absoluut niet dat er iemand mijn paard nog kan redden, die kans is klein en daar ben ik mij heel bewust van, maar Mss dat de beslissing me zo makkelijker zal vallen als ik toch weet dat ik er alles aan heb gedaan. Al blijft de hoop dat die 1e voorbijkomt die dat net wel kan toch nog aanwezig diep vanbinnen

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 20:25

IMJ schreef:
Gimmick! Wat heftig!

Ook dat Nog TS. Heb je er wel antibiotica bij gekregen?

Ja die heb ik gelukkig gekregen, zit al bijna aan mijn 3de doos..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:32

Gets! Ja zijn vieze wonden. Zoveel bacteriën in de mond.

Ik hoop dat je je er niet heel beroerd bij voelt. Maar met zo'n wond denk Ik dat je je flink ziek kan voelen.