Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:00

Lilke schreef:
Ik zou het geduld niet hebben om een maandje niks te doen met je paard :s

Ik heb het geduld wel en mijn zusje ook, dit omdat we met Boaz al niks doen sinds hij 6 maanden oud is, ja stukjes wandelen en een beetje grondwerk, die is nu pas 3 dus ik vind een maand niks tegenover 2,5 jaar Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:03

Inderdaad, met een jong paard moet je wel geduld hebben.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:04

Was het al iemand opgevallen dat hij op het filmpje elke keer als ze te dichtbij hem komt, begint te kauwen? Dat is een teken van onderdanigheid en respect. Ik denk dus toch dat er een deel angst bij zit, waarom weet ik niet. Vervolgens weet hij uiteraard ook dat hij het met kracht kan winnen. Maar ik denk wel dat de aanleiding van het wegrennen gebaseerd is op angst. Hij ziet er uit als heel erg gevoelig. Ookte zien aan de momenten dat ze teveel aan zn hoofd zit, hij wordt dan wat schieterig met zn hoofd.

Gevoelig paardje met besef van zijn kracht, niet al te fijne combi.

Ik ben benieuwd hoe de aanpak van Nadya gaat werken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:13

Wanneer het nu een beetje beter gaat, is het misschien een idee om met een trainer te gaan werken die jullie echt op weg helpt?
Ik kan me voorstellen dat je meer obstakels gaat tegenkomen met zo'n gevoelig mannetje waar een beetje ondersteuning voorkomt dat het probleem zich opnieuw weer te diep gaat wortelen?
Er zijn hier best een aantal mensen die van wanten weten.... maar over het algemeen zijn dat ook weer mensen die zich zelf ook tot hun trainers en instructeurs wenden wanneer zij op problemen stuiten (uitzonderingen daargelaten).
Een stukje profi hulp om jullie te leren hoe je dit stuiterballetje vertrouwen en plezier kunt geven in het samenwerken met jullie, lijkt me dan ook een waardevolle investering...

Ik was erg onder de indruk van deze dame:
http://www.dressuurnatuurlijk.nl/
En natuurlijk ook van deze mensen:
http://www.balingehof.nl/

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:16

Heb het filmpje niet gezien, waar staat dat???

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:18

Yinari

Ergens op pagina 5 dacht ik? Wacht, ik ga voor je zoeken Haha!

Yinari

Oh, ze zijn er al Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:19

overigens had ook al iemand opgemerkt dat er ook nog andere filmpjes te vinden zijn, waarbij ze achter m aanrennen. zou het kunnen dat het paard daarom bang is geworden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:20

KiWiKo schreef:
ik moet de eerste gevoellige fjord nog tegenkomen Haha! Haha! Haha!

een jazz is gevoellig, en vergeleken bij het huidige sportpaard is een fjord echt een lompe koele kikker........ Haha! Haha!

Vond net deze post van jou, Kim (terwijl ik op zoek ben naar dat filmpje ergens in dit topic), maar gevoelige Fjorden zijn er zeker wel Ja . Het is een ander soort gevoeligheid misschien dan een Jazz, maar niet alle Fjorden zijn koel en traag, hoor. Knipoog
Mijn eigen Sam is ook een heel gevoelig paard voor zijn type (halve Fjord Knipoog ).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:22

Nadya schreef:
KiWiKo schreef:
ik moet de eerste gevoellige fjord nog tegenkomen Haha! Haha! Haha!

een jazz is gevoellig, en vergeleken bij het huidige sportpaard is een fjord echt een lompe koele kikker........ Haha! Haha!

Vond net deze post van jou, Kim (terwijl ik op zoek ben naar dat filmpje ergens in dit topic), maar gevoelige Fjorden zijn er zeker wel Ja . Het is een ander soort gevoeligheid misschien dan een Jazz, maar niet alle Fjorden zijn koel en traag, hoor. Knipoog
Mijn eigen Sam is ook een heel gevoelig paard voor zijn type (halve Fjord Knipoog ).

Misschien is die gevoelige kant net niet de Fjord-helft Knipoog (misschien heb ik bij deze het mysterie ontrafelt en is Sam half Jazz?)
Sorry, ff geinen offtopic... Haha!
Back on track dan maar weer!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:23

Oei! Wij hadden op de manege een fjord die HYPERgevoelig was. Het kan wel Ja

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:24

als ik dit lees wat is mijn fjord dan een mak schaapje haha Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:26

Mindfields schreef:
Was het al iemand opgevallen dat hij op het filmpje elke keer als ze te dichtbij hem komt, begint te kauwen?

Volgens mij voert de TS hem dan net een snoepje of een stukje appel...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:26

Storm76 schreef:
Mindfields schreef:
Was het al iemand opgevallen dat hij op het filmpje elke keer als ze te dichtbij hem komt, begint te kauwen?

Volgens mij voert de TS hem dan net een snoepje of een stukje appel...

Ehm...Nee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:28

Dank voor de filmpjes!!!

Jessica, ik ben even heel eerlijk en onthou dat ik je graag wil helpen Lachen . Wat mij zo opvalt is dat je jezelf eigenlijk iets te confronterend opstelt. Daarbij vermoed ik dat je lichaamstaal te heftig is (even gebaseerd op je stemgebruik, hoor, want ik kan je dus niet zien natuurlijk).
Anough lijkt me inderdaad een hele gevoelige Fjord, nog een beetje baby-achtig ook. Ik geloof niet dat het zozeer met dominantie te maken heeft, nee. Dat vermoeden had ik al, maar is nu bevestigd in wat ik zie in de filmpjes. Ik wil je heel graag helpen hiermee in elk geval!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:31

[quote="Ninx]
Misschien is die gevoelige kant net niet de Fjord-helft Knipoog (misschien heb ik bij deze het mysterie ontrafelt en is Sam half Jazz?)
Sorry, ff geinen offtopic... Haha!
Back on track dan maar weer![/quote]

Sam was zelfs vrij stug, anderhalf jaar terug, en toch zagen we al iets sensitiefs in hem. Nou, jij hebt hem maandag gezien, dus..... We hebben bij ons nog een echte Fjord staan, die ook vrij gevoelig is. Knipoog
En nog twee die vrij lomp en koel zijn, ja, die ook.

Ik denk dat je meerdere soorten van sensitiviteit hebt namelijk. Haha!
Bijvoorbeeld in mentale zin en in fysieke zin. Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:33

Nadya schreef:
Dank voor de filmpjes!!!

Jessica, ik ben even heel eerlijk en onthou dat ik je graag wil helpen Lachen . Wat mij zo opvalt is dat je jezelf eigenlijk iets te confronterend opstelt. Daarbij vermoed ik dat je lichaamstaal te heftig is (even gebaseerd op je stemgebruik, hoor, want ik kan je dus niet zien natuurlijk).
Anough lijkt me inderdaad een hele gevoelige Fjord, nog een beetje baby-achtig ook. Ik geloof niet dat het zozeer met dominantie te maken heeft, nee. Dat vermoeden had ik al, maar is nu bevestigd in wat ik zie in de filmpjes. Ik wil je heel graag helpen hiermee in elk geval!!!

Dat is heel tof, met meerdere mensen kom je misschien tot betere/ andere inzichten om dit varkentje te wassen.
Ik zou op termijn, zoals ik hierboven al zei, toch wel een stukje profi hulp zoeken om echt een goede start te kunnen maken met alle andere activiteiten. Want deze gevoeligheid zal zich in het hele traject gaan manifesteren natuurlijk.
Nu even op weg geholpen worden door 'ervaringsdeskundigen' is een fikse stap in de goede richting, daar door-oefenen en trainen met iemand zoals ik in mijn andere post noemde zal hopelijk toekomstige problemen uitbannen....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:33

Mindfields schreef:
Ehm...Nee.

Ik denk het wel, ze zegt het zelfs in haar filmpje. 'Arough, snoepje?' Daarna loopt hij kauwend weg. In het eerste filmpje kauwt hij ook als ze aan komt lopen, maar hij stond net te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:37

Ik zie op de filmpjes ook geen dominant paard.
Wel zie ik een onzeker paard. En ook een onzeker mens (wat niet zo vreemd is hoor, na een maand). Knipoog

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:28

Ik bedoelde met geen geduld hebben als het gaat om een ouder paard. Ik kan wel wachten, ondanks mijn soms ongeduldige karakter Bloos . Een maand niks doen met een beleerd paard, dat je niet kan poetsen, aanhalen knuffelen lijkt me een lange periode. Wachten tot een jong paard aangeeft dat hij er klaar voor is om bereden te worden gaat me makkelijker af Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:34

Ik heb vandaag de eer gehad om met Arough te werken en het probleem is een stukje groter dan ik van achter mijn beeldscherm had vermoed.
Hij is enorm onzeker en eigenlijk constant op zijn hoede. Zonder halster erbij was hij aardig te benaderen maar met was het allemaal een stuk moeizamer. Uiteindelijk heel erg blij dat ik hem met het halster in mijn hand heb kunnen aanraken en ik denk dat er met hele kleine stapjes gewerkt moet worden om hem weer vertrouwen te geven.

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:37

Ik heb gister die filmpjes gekeken. hij leek idd erg op zijn hoede!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:38

niet om het een of ander.......... maar het is niet handig om verschillende mensen met het dier aan het werk te laten gaan.......

mijn bescheiden mening Lachen

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:03

KiWiKo schreef:
niet om het een of ander.......... maar het is niet handig om verschillende mensen met het dier aan het werk te laten gaan.......

mijn bescheiden mening Lachen

Lijkt mij ook niet. Dat er iemand komt helpen is goed maar met teveel denk ik dat je het paard er alleen maar nerveuzer van maakt.