Ik heb je vakantiefoto's bekeken, zag er heerlijk uit! Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is. Ik heb binnenkort ook een afspraak met Petra, ik ben heel benieuwd hoe mijn paard op haar reageert!
ik zoek iemand die mij professioneel kan helpen met mijn trailer probleem, dit is mijn verhaal wat ik al naar iemand gemaild heb, misschien kan iemand helpen?
ik heb een best groot probleem en zit met de handen in het haar.
ik heb nu sinds 3 weken een nieuw paard, een kwpnér, webster, een 5jarige ruin die nog heel erg groen is, hij is gekeurd waar hij stond en alles was oke, toen hebben wij hem ingeladen en zonder problemen vervoerd, dit was wel een lange rit, dik een uur, hij had er 1 keer eerder op gestaan naar de opfok, verder niet..
thuis aangekomen, niks aan de hand, na een aantal dagen zijn we hem gaan rijden en maakte ik me zorgen over de ademhaling, die was zwaar...cornage schoot meteen door mijn hoofd, en dacht misschien is het de conditie van dit paard, maar het gaat niet over, de dierenarts van daar gebeld en die zei, ja als je het uit wil sluiten moet je naar de kliniek bij jou in de buurt, en dan een endoscopie maken (geloof dat het zo heet..) ook moesten zijn onderhuides wolfstanden er uit, ik een afspraak gemaakt, want stel het was cornage.. dan is dat een verborgen gebrek, en moet hij helaas terug..
maar.... hij ging de trailer niet meer op, we hebben alles geprobeerd, en op den duur werd het gevaarlijk en stootte hij ook zijn hoofd en hing zich bijna op... we hebben met voer, lijnen geprobeerd maar niks werkte, hij ging alleen maar hangen, dierenarts maar afgebeld, tanden thuis gedaan.. maar het adem probleem blijft... ik kan dit alleen in de kliniek doen, en het heeft best haast, nog geen da gevonden die aan huis kan komen, is best link, en wil het trailerladen ook niet overhaasten, maar een vriendin die aan parelli doet, heeft geholpen maar we zitten ook met de handen in het haar, niks werkt, in onze ogen oogt hij heel dominant en heeft hij echt geen zin, voor voer komt hij ook niet, ik zit dus met een trailerprobleem, het lukt echt niet.. maar ook nog met het probleem dat hij misschien cornage heeft, en we zijn nu al 3 weken verder..
Misschien kan je geewoon een dagje met hem gaan trainen, dan loop je gewoon rustig naar de trailer toe tot op het moment dat je paardje niet meer wilt. Dan loop je gewoon weer terug en begin je weer opnieuw. Je paard zal dan zien dat je hem niet dwingt of slaat als hij de trailer niet inwilt, en uiteindelijk gewoon vrijwillig de trailer inlopen.
ps. Elke keer dat je paard dichterbij durft te komen beloon hem dan met wat lekkers
Het enige wat bij mijn paard hielp was de bezem. Longeerlijnen klapte ze van achterover en ook brokjes maakten geen indruk. Toen heb ik een bezem gepakt ben achter haar gaan staan, haar 1 keer aangeraakt met de bezem en heb toen de bezem omhoog gehouden. Toen liep ze er zo op. Als ze tegenwoordig al ziet dat ik de bezem ga halen weet ze niet hoe snel ze trailer op moet komen. Misschien een hele domme truc, die niet bij ieder paard werkt, maar ja wie weet. Succes in ieder geval
Silence