Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:06

Welshcobfan schreef:
Ik neem een nieuwe stelling aan: ik schop uit zelfverdediging. Ik geef pas een trap, als ik word aangevallen, of word klemgezet. Daar is niets mis mee, want je kunt niet altijd af gaan wachten wat er gaat gebeuren (dan ben je al te laat...).

idd, ik schop niet omdat een paard mij schopt (doet ze namelijk nooit) maar wel als ze over me heen dendert. En dan niet in de vorm van voorbij lopen maar echt aan de hand richting jou rent en je zo opzij beukt (wat ook echt bijna nooit is voorgekomen, de eerste keer was eigelijk die paar dagen geleden)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:07

Mijn paard wordt niet anders van een schop van mij, maar ik word wel anders als hij mij schopt (mijn spierweefsel is nog steeds niet goed na een trap tegen mijn bovenbeen... )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:13

ow werkelijk. veel sterkt dan maar. Heb opzich geluk dat die van mij totaal niet schopt.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:15

Als een paard bij mij op stal wat doet, grijp ik heb meestal bij zijn manen ( trek er niet aan hoor ) hou hem daa gewoon vast en zeg Stoppen of kappen nou.
Schoppen doe ik nooit, vind ik raar, ook iemand bj ons op stal dat paard was bang hij wou niet vooruit in de bak, trapt ze hem, hij stijgert hup zweep hup trap, belachelijk

Edit:
Als een paard mij omver dendert geef ik hem als nog geen trap, Ik grijp hem vast en geef hem een tik, maar niet uit waar. Als jij een paard met respect behandelt en liefde zal hij jou nooit met opzet pijn willen doen.
Laatst bijgewerkt door Scotty__ op 14-03-07 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:18

Was meer een schop van blijdschap, ik stond gewoon in de weg Clown Het is al 3 jaar geleden gebeurd, en mijn spierweefsel zit vol bobbels en deuken Clown
En nee mijn pony heeft er geen straf voor gehad.

Paarden die nooit trappen, hoeven ook een schop. Maar wat moet je doen als je wordt aangevallen? Is het dan ook raar dat je een schop geeft? Of dat een paard je plet?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:23

als een paard mij trapt zak heb ikdenk geen kracht meer om snel op te staan en een trap terug geven.

Ik ben nog maar 1x getrapt ik was niet bekend met paarden toen, mijn buurmeisje en ik hadden een shet en zij ging er ff zonder zadel op, hij stond in het land en ze ging dames zit, ik dacht LACHE ik jaag hem opzodat ze eraf moet, sta ik erchter en trapt hij mij, Je had me moeten zien lopen! Maar dat was ook wel mijn schuld

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:25

Als het je eigen schuld is, dan geef je natuurlijk geen schop terug.
Als een paard gericht naar je trapt, maar je net niet raakt, geef je dan ook geen trap terug? (of een andere straf? Zweep of tik kan net zo hard aankomen)

haflovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:26

af en toe wel een schop, als kit het er echt naar heeft gemaakt. maar echt NIET hard
normaal tik op de neus/kont of met hoevenkrabben en ze probeert te schoppen krijgt ze een (erg klein) porretje met de punt van de hoeven krabber en stemgeluid.
Dit omdat het erg belangrijk is de hoef vast te houden.

Waar ik me meer aan erger is dat mensen schoppen/slaan als het paard bv iets niet kan of ergens bang voor is (bv: Sjors is doodsbang voor een auto, meisje bij mij op stal ramt sjors dan 7/8/9 keer, als het niet vaker is, zo dondershard, nu is ie alleen nog maar banger)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:56

Scotty__ schreef:
Edit:
Als een paard mij omver dendert geef ik hem als nog geen trap, Ik grijp hem vast en geef hem een tik, maar niet uit waar. Als jij een paard met respect behandelt en liefde zal hij jou nooit met opzet pijn willen doen.

niet met opzet nee, maar dan moet ze nog altijd uitkijken waar ze loopt en dan grijp ik hard in no matter wat de reden was (of ze moest overduidelijk bang zijn). Dit vanwege het feit dat als ik niet zo optreed het de volgende keer weer kan gebeuren, en nu heb ik geluk gehad dat ik niet viel, maar de volgende keer kan het anders aflopen en ik zou nooit 880 kilo op me willen hebben. Dus daaarom treed ik hard op, zodat een levensgevaarlijke situatie voorkomen kan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:57

in het geval van phara zou ik dus kiezen voor een steek op de neus. Kennelijk helpt de schop niet omdat je haar elke keer een schop moet verkopen....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:58

haflovertje schreef:
Waar ik me meer aan erger is dat mensen schoppen/slaan als het paard bv iets niet kan of ergens bang voor is (bv: Sjors is doodsbang voor een auto, meisje bij mij op stal ramt sjors dan 7/8/9 keer, als het niet vaker is, zo dondershard, nu is ie alleen nog maar banger)

dat is idd erg, dat zou ik ook niet accepteren om te zien. Dan zou ik er echt wel iets van zeggen. (ligt in mijn aard)

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:03

ja dat is niet leuk..
ik schop ook wel is.. maar allen als die een keertje iets harder aan gepakt moet worden.. ik schop niet mega hart maar meer als een tik...
bv bij hoeven uit krabben bij de achterbenen, slaat die soms naar achter met de benen en dan geef ik ff een tik met men hak ..

en soms heb ik echt van help moet ik dat nou echt doen..
maar nu dat ik het hier lees is een keer niet erg...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:09

elinax21 schreef:
Als we elkaar nu kinderachtig gaan noemen is het einde zoek, ieder heeft zijn eigen mening en ik vind het super als mensen hun paard nooit een keer een schop hoeven te geven! ik geef toe dat ik het wel eens doe, maar alleen als ik zelf gericht getrapt wordt, maar bij de meesten gebeurd dat gelukkig niet en hebben ze aan en harde uuhh wel genoeg.

ik denk dat de naturals hier sowieso tegen schoppen zijn en dat ze liever grondwerk doen, maar niet iedereen is hier helaas even goed in en bepaald de rangorde op een andere manier. zoland ze maar niet mishandeld worden. ik heb ook vaak genoeg commetaar op mensen als ik zie hoe ze met hun dierne omgaan, terwijl ik zelf ook vast lang niet alles goed doe maar ieder doet het op zn eigen manier. in ieder geval is het makkelijk praten als je mensen gaat beschuldigen van kinderachtig en geen verstand en.d.

correct me if i'm wrong

Precies, Elinax21!!! Ja

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:13

schoppen vind ik (persoonlijk) minder erg dan de zweep. (in de omgang) van de zweep kunnen ze ontzettend bang worden.
en dat is niet grappig.
ik had een paardje meegenomen naar mijn intake in deurne, die was mishandelt en had nog steeds schrik voor de zweep. ik was gewoon rlx in die bak aant rijden, reden daar van die meiskes met paardjes met zwiepende staarten, nou dat vond mn paardje niet zo leuk en bleef er dan ook mooi uit de buurt

Ruska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:18

Zelf heb ik een dame niet nogal dominant kan zijn. Als je haar uit de stal wil halen is het kont omdraaien, oren in de nek en achterbeen optillen om te trappen. Ze heeft al een keer iemand getrapt, zomaar overigens. En als ze nu gericht begint te dreigen kan ze een schop terug verwachten. Niet overdreven hard, maar hard genoeg om mijn standpunt duidelijk te maken.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:52

Nou sorry hoor, maar wist je al dat de paarden van een aantal Naturals de ergste zijn?! Een dame die zogenaamd zo goed voor haar paard was en die met ze "kon praten" moest haar paard weg brengen om het opnieuw op te laten voeden XD
Beest was erg dominant en viel alles en iedereen aan en met rijden was het een bom. En de eigenaar kon zo geweldig met ze omgaan, ze zou het zelf wel ff doen.
Poe poe, mevrouw had het nogal hoog in haar bol met haar eigen therapie enzo Nagelbijten / Gniffelen Haha ze kon haar eigen paard niet eens aan, laat staan een probleem van een ander! Rijden met touwhalster en zonder cap, paard lekker laten trappen als ze dat wou. Nee je moest het maar met FOEI oplossen.

Gelukkig zijn er genoeg Naturals die het niet aleen met Foei oplossen. Dus voel je asjeblieft niet aangevallen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 14-03-07 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:54

ze zegt toch niet dat naturals het met foei oplossen, maar met grondwerk, dat is totaal iets anders hoor.

edit: ook niet aanvallend bedoeld
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 14-03-07 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:55

ik heb geen verstand van dat NH gebeuren. maar dat ze zo deed gaat te ver
Laatst bijgewerkt door Vicky_88 op 14-03-07 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:55

En zo zijn er in elke tak 'slechte' mensen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:57

idd, karoliena

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:58

Rustig maar....misverstand......grondwerk dus...

*vraagt om vergiffenis*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:59

het zijn voornamelijk wannabee naturals die psygische schade aanrichten, lekker elke dag een join up doen enzo....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:02

hahaha, ben zelf geen natural, maar kan me wel vinden in hun methodes. Ik denkt dat de methode ligt aan het paard en dat het paard van dat/die meisje/vrouw waar jij het over heb norway_girl niet luisterd naar haar methode en dan is het nog de kunst om erop te reageren en een andere methode te zoeken.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:04

verography schreef:
hahaha, ben zelf geen natural, maar kan me wel vinden in hun methodes. Ik denkt dat de methode ligt aan het paard en dat het paard van dat/die meisje/vrouw waar jij het over heb norway_girl niet luisterd naar haar methode en dan is het nog de kunst om erop te reageren en een andere methode te zoeken.

Toch niet, dit was gewoon knoeien, ik ben zelf ook fan van Monthy Roberts hoor en vind het geweldig wat deze echte Naturals doen! Maar wat deze dame deed was echt soep!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:06

haha, een wannabee dus.