snoepjes geven doe ik ook niet bij slecht gedrag. Ik geef ze alleen wat lekkers als ik iets bij me heb.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
snoepjes geven doe ik ook niet bij slecht gedrag. Ik geef ze alleen wat lekkers als ik iets bij me heb.
xKatleentjex schreef:Hangt er maar vanaf hoe verdient het is.
Mijn vorige hoefsmid gaf mijn vorig paard flinke trappen en vijlslagen omdat ze in paniek was en nog nooit ijzers had gehad. Paard wist gewoon niet wat haar overkwam en was altijd helemaal over de rooie. Die hoeft ook nooit meer te komen.
Maar mijn huidige hoefsmid heeft datzelfde paard ook een keer een enorme rotslag met een vijl verkocht, en het was niet meer dan terrecht. Moet haar achterbeen maar niet naar hem achteruitslaan. Paardje schrok zich even te pletter en besloot toen maar de rest van de behandeling heel braaf te blijven staan.
Wanneer het geoorloofd is hangt gewoon volledig van de situatie af. Een bang paard die een tussen het bekappen door eens een pasje links of rechts zet een rotschop verkopen is wat teveel van het goede. Maar als je als smid een onopgevoede knol hebt die het gewoon uit arrogantie vertikt stil te staan, mag die serieus op zijn donder krijgen. Een smid moet zijn werk ook goed kunnen doen, en als hij de hele tijd achter het paard moet blijven aangaan gaat dat niet zo goed.
snap niet heo je daar bij komt hoor.Loowis schreef:zucht... nog steeds niemand die erop reageerd of er aan denkt! Waarom denk je dat een paard zoiets doet?
Krips, jou paard slaapt altijd zeg je. Wat als hij/zij nu opeens vervelend begint te doen. Dan is het niet zomaar. en in het wild leven ze niet van "tikjes"snap niet heo je daar bij komt hoor.
paarden leven met lichaamstaal en waarschuwingen. Geen tikjes dus.
ook zijn ze het altijd geweest. Blijk is het niet duidelijk wie de leider is. Dat kan heel snel gebeureh hoor (dat het duidelijk is wie de leider is bedoel ik he) maar zeker niet met een tik.Loowis schreef:Paarden die draken zijn zijn om een redenook zijn ze het altijd geweest. Blijk is het niet duidelijk wie de leider is. Dat kan heel snel gebeureh hoor (dat het duidelijk is wie de leider is bedoel ik he) maar zeker niet met een tik.
, dan hebben ze het meestal ook zo door. Het misschien is het niet 'paardvriendelijk' oid, maar wel smidvriendelijk. En ik vind de smid toch écht iets belangrijker. 
Kom nou een pony corrigerren mag best maar gelijk een schop in de buik? Nee dat gaat mij te ver.
, dan hebben ze het meestal ook zo door. Het misschien is het niet 'paardvriendelijk' oid, maar wel smidvriendelijk. En ik vind de smid toch écht iets belangrijker.[/quote]
Loowis schreef:Sunrise als je fan bent van hoefsmeden moet je naar een hoefsmid forum gaan. Hier zijn mensen die paardengek zijn en niet hoefsmidgek. Ik vind dat mijn paard toch belangrijker is dan die gene die zun hoeven doet. Kan ik net zo goed een andere nemen.
. Nu komt het net over alsof ik geen paardengek ben, wat ik dus wel degelijk ben! Jij vindt dit, ik vind dat, ieder zijn of haar mening
. marleen_usar schreef:Mijn paard kreeg laatst 3 keer een lel onder zijn buik,hij haalde gericht uit naar de smit.Dus in zo,n situatie vind ik het niet erg.
. Hij kent paarden zo goed en is bereid ook goed naar zichzelf te kijken. Daarom vind ik hem zo geweldig met mijn paard. Overigens; mijn paard trapt geen mensen, hoor. Tenzij jezelf iets verkeerd doet blijkbaar.
zeg !!NathalieBerg schreef:Wat is dit voor een hoefsmit zeg !!
Ik zou hem idd de deur ook wijzen...wat eenzeg !!
Kan je dit niet ergens melden??
Liefs nathalie