wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:57

Sorry dat heb ik gemist :o

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:11

Paarden kunnen je enorm veel blijdschap en plezier geven, aan de andere kant helaas ook veel verdriet en grote zorgen, Leven met paarden is een bijzonder iets :)
Ts, Veel sterkte!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:17

Ik vind nu eigenlijk ook niet dat er gedaan moet worden al as of dat dier iedere dag meerdere mensen probeert te vermoorden want dat is natuurlijk niet waar. Dat hij onbetrouwbaar is is een feit en wat er gebeurd is is niet fraai maar er wordt nu net gedaan door sommigen of hij niks anders doet dan pogingen tot moord.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:54

Aangezien het een flessenveulen is en er bij zowel incidenten met de merrie als de beet naar jou gemeenschappelijk voer in het spel was, denk ik dat het voer de trigger is en dat daar wellicht een oplossing zou kunnen liggen. Maargoed, ik kan me heel goed voorstellen dat je vertrouwen stuk is en het niet meer aandurft om met aanpassingen met hem aan de slag te gaan. Jouw angst voelt hij ook en dat brengt je mogelijk nog verder van huis. Moeilijk hoor!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:29

senna21 schreef:
Catnip, dat wetende zou het de vorige eigenaar sieren als zij het paard terugneemt.
Goed voor ts en het paard.
Problem solved

Ben ik helemaal met je eens hoor :j

San87; het gaat helemaal niet om het niet stroken van verhalen. Ik weet zelf helemaal niks over ongelukken of ziekenhuisbezoeken ten gevolge van dit paard, dus daar kan ik ook niks over vertellen. Ik heb al jaren (3? 4?) geen contact meer met de vorige eigenares.

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:55

Hoe lang heb jij dit paard gekend? Hoe waren de gedragingen toen? Wellicht dat het wat nieuw licht kan schijnen op de situatie. Als je het niet openlijk in het forum wil plaatsen ook goed. Maar het zou prettig zijn als de TS wat meer achtergrondinformatie zou kunnen ontvangen. Dan kan er een duidelijker beeld worden gevormd over het hoe en waarom van de gedragingen van dit paard.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:07

Ravottie18 schreef:
Hij staat nu gewoon op zijn weitje, ver weg van iedereen en alles.. Ik zit in italie tot maandag (was geboekt dus kon er niet onderuit) en als we terug zijn komt meteen DA.

Maak ik hieruit terecht op dat je je keuze hebt gemaakt? Heel erg verstandig, maar o zo moeilijk. Ontzettend veel sterkte. :(:)

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 20:10

Sientje schreef:
Ravottie18 schreef:
Hij staat nu gewoon op zijn weitje, ver weg van iedereen en alles.. Ik zit in italie tot maandag (was geboekt dus kon er niet onderuit) en als we terug zijn komt meteen DA.

Maak ik hieruit terecht op dat je je keuze hebt gemaakt? Heel erg verstandig, maar o zo moeilijk. Ontzettend veel sterkte. :(:)

Nee toch niet, we hebben beslist om hem eerst eens grondig te laten onderzoeken door DA, daarom komt die maandag en dan gaan we eens verder de opties bekijken.. Ik wil zeker weten dat ik al het mogelijke gedaan heb alvorens zo een heftige beslissing te nemen

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 20:27

Heb Bert Swennen al een bericht gestuurd, helaas zonder reactie.. houdt hij zich bezig met dit soort gevallen en zijn er mss andere kanalen om hem te bereiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:33

Catnip schreef:
senna21 schreef:
Catnip, dat wetende zou het de vorige eigenaar sieren als zij het paard terugneemt.
Goed voor ts en het paard.
Problem solved

Ben ik helemaal met je eens hoor :j

San87; het gaat helemaal niet om het niet stroken van verhalen. Ik weet zelf helemaal niks over ongelukken of ziekenhuisbezoeken ten gevolge van dit paard, dus daar kan ik ook niks over vertellen. Ik heb al jaren (3? 4?) geen contact meer met de vorige eigenares.

Nou ja, als je leest wat jij vertelt en wat de TS te weten is gekomen dan klinkt het als twee verschillende paarden of zo.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 21:18

_San87_ schreef:
Nou ja, als je leest wat jij vertelt en wat de TS te weten is gekomen dan klinkt het als twee verschillende paarden of zo.

Vind ik persoonlijk niet, Catnip deelt enkel haar eigen ervaringen over hem. Wat ik gehoord heb is inderdaad erg verschillend. Maar wat klopt en wat klopt niet, iedereen maakt andere verhalen en soms word het zo erg verdraaid allemaal, jammer genoeg.. vrees dat ik nooit de volledige waarheid zal kennen maar ik geloof wel wat Catnip zegt omdat ik met haar ook via pb gesproken heb en dat ging duidelijk over hetzelfde paard en we mogen ook zeker niet vergeten dat het jaren geleden is dat zij hem en de vorige eigenares nog gezien heeft, en op zoveel tijd kan er veel gebeuren en veranderen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:47

Ravottie18 schreef:
_San87_ schreef:

Vind ik persoonlijk niet, Catnip deelt enkel haar eigen ervaringen over hem. Wat ik gehoord heb is inderdaad erg verschillend. Maar wat klopt en wat klopt niet, iedereen maakt andere verhalen en soms word het zo erg verdraaid allemaal, jammer genoeg.. vrees dat ik nooit de volledige waarheid zal kennen maar ik geloof wel wat Catnip zegt omdat ik met haar ook via pb gesproken heb en dat ging duidelijk over hetzelfde paard en we mogen ook zeker niet vergeten dat het jaren geleden is dat zij hem en de vorige eigenares nog gezien heeft, en op zoveel tijd kan er veel gebeuren en veranderen ;)

Ik zeg niet dat ze liegt, wel dat het als twee verschillende paarden klinkt.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 21:52

Zo bedoelde ik het helemaal niet, sorry als dat wel zo overkwam!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:17

Sientje schreef:
Ravottie18 schreef:

Nee toch niet, we hebben beslist om hem eerst eens grondig te laten onderzoeken door DA, daarom komt die maandag en dan gaan we eens verder de opties bekijken.. Ik wil zeker weten dat ik al het mogelijke gedaan heb alvorens zo een heftige beslissing te nemen

Ik ben blij dit te lezen. Fijn dat er nog mensen bestaan die eerlijk naar hun paard kijken en eerst dingen uit willen sluiten. Het siert je. Want na de definitieve spuit is er geen weg terug.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:28

Ik ben vooral (oprecht) héél benieuwd of, en wát er gevonden gaat worden bij de onderzoeken, vooral omdat ik het bizar vind dat het paard in 18 jaar tijd maar een aantal keer is uitgevallen (en niet zo'n klein beetje ook..) en of er dus iets lichamelijk/geestelijk écht niet in orde is..

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:22

ts...respect voor jouw hoor ! Jullie hebt bewust voor dit paard gekozen dat is wel duidelijk .
Ik vraag me af wie hem het eerste aanwees als geschikte kandidaat , jij of je vriend ?
Waarom kocht je hem met de vermelde problemen ,terwijl je gewoon gezellig samen wou gaan rijden ?
Met 18 jaar en iemand er zovaak afgegooid te hebben en zijn verdere beperking weet je toch dat er wat aan de hand is ?
Bij jouw was het ook bokken begreep ik toch ?
Deed hij dat ook bij jouw vriend ?
Zou ik hem in beweging mogen zien ? Zou je een filmpje willen sturen dat hij draaft in de wei ? Mag ook via pb uiteraard .
Stond hij bij de vorige eigenaresse nooit tussen de andere paarden ? Of stal,stapmolen en los in de bak en eigen weitje ?
Catnip... werd hij destijds door meerdere ruiters en amazones gereden ? Ook op wedstrijden ?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:28

Broadway.. Heb je het hele topic goed gelezen..?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:42

broadway schreef:
ts...respect voor jouw hoor ! Jullie hebt bewust voor dit paard gekozen dat is wel duidelijk .
Ik vraag me af wie hem het eerste aanwees als geschikte kandidaat , jij of je vriend ?
Waarom kocht je hem met de vermelde problemen ,terwijl je gewoon gezellig samen wou gaan rijden ?
Met 18 jaar en iemand er zovaak afgegooid te hebben en zijn verdere beperking weet je toch dat er wat aan de hand is ?
Zou ik hem in beweging mogen zien ? Zou je een filmpje willen sturen dat hij draaft in de wei ? Mag ook via pb uiteraard .
Stond hij bij de vorige eigenaresse nooit tussen de andere paarden ? Of stal,stapmolen en los in de bak en eigen weitje ?
Catnip... werd hij destijds door meerdere ruiters en amazones gereden ? Ook op wedstrijden ?

Uit je vragen blijkt dat je niet het hele topic hebt gevolgd. Misschien moet je dat even doen voor TS weer alles uit moet leggen.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 00:52

broadway schreef:

Wij hebben inderdaad heel bewust voor dit paard gekozen, zoiets doe je (volgens mij) niet in een impulsieve bui.
We hebben eerst enkele afspraken gehad om naar hem te kijken/kennismaken en toen hebben we de beslissing gemaakt hem te kopen, en die beslissing hebben we samen genomen als koppel.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met waarom we "hem kochten met vermelde problemen".. Voor ons waren er geen problemen!

Hij was geopereerd ja en mocht niet intensief dressuurmatig/jumpinggericht gereden worden, maar dat was zeker onze bedoeling niet. Hij kon leuk recreatief rijden en wandelingen maken, dat was voor ons voldoende.

Ik heb met de eigenaresse heel goed contact onderhouden na de aankoop, deed haar bijna elke dag een update over Ravottie zijn functioneren bij ons, iets wat zij erg kon appreciëren.

Zo ben ik erachter gekomen dat ze er zo vaak afgevallen is en wel meer van die dingen, zij was zijn handleiding.

Bij mij bokt hij idd en meer dan bij mijn vriend, ik vraag meer van hem, mijn vriend is daar niet zo erg mee bezig.

Bij de vorige eigenares stond hij met een andere ruin samen op de wei, van 's morgens tot een uur of 5 en daarna stond hij op stal. Verder weet ik er niet veel van.

Ik zal je een filmpje doorsturen als ik weer thuis ben. Zal ergens begin volgende week zijn want we zijn er nu niet.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:59

Ja hoor Goudlokje1 !
Maar krijg niet op alle vragen antwoord helaas ...maar gelukkig komt er al wat meer duidelijkheid .
Ze hoeft niet in de wei te gaan om een paard te filmen hoor !
Heb jij mijn reacties gelezen Goudlokje1 ?

Ik heb ook via pb contact gehad maar hier reageert ts niet meer ...vandaar dat ik nu zo vraag, maar zie net dat de ts op vakantie is .
Zolang ze niet weet wat hem triggert moet ze afstand houden maar ook dan kan ze hem wel observeren
.
Ik hoop dat de dierenarts capabel is en een duidelijk beeld kan geven van wat er mis is en de ts daardoor meer kan eisen met betrekking tot het asociale gedrag van de verkoopster, want dit had echt voorkomen kunnen worden als het voordien werd verteld !

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 01:27

Fijn ts voor je antwoorden en je inzet, terwijl je op vakantie bent , ik wil je serieus helpen hoor !
Ik denk dat voernijd, dominantie, pijntrauma /frustratie/vreemde paarden, andere leiders en wederzijdse onbegrip en misschien ook nog het ravotten van een flessenpaard ...zijn sporen heeft achtergelaten !

Degene die je het kon vertellen heeft haar mond gehouden tot je het had gekocht .
Heb je die mailtjes nog of ging de updates via de telefoon ?

Vooral het verzwijgen van vind ik misdadig als hij het inderdaad vaker heeft gedaan !

Eerst een diagnose vragen en dan weer contact opnemen met de verkoopster en op alles antwoorden eisen !
Dat ze hem niet terug wil nemen zegt al genoeg !

Ik zal je niet meer lastig vallen hoor, hoop dat jullie wel kunnen genieten van jullie vakantie !

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:54

Vala schreef:
Ik vind nu eigenlijk ook niet dat er gedaan moet worden al as of dat dier iedere dag meerdere mensen probeert te vermoorden want dat is natuurlijk niet waar. Dat hij onbetrouwbaar is is een feit en wat er gebeurd is is niet fraai maar er wordt nu net gedaan door sommigen of hij niks anders doet dan pogingen tot moord.

Dat dus.
Plus dat de ts met onvolledige info met dit paard op weg is gestuurd. Had ze geweten dat dit een mogelijke onderstroom was bij dit paard, had ze hem misschien anders aangepekt. Het paard heeft in die zin niet echt een eerlijke kans gekregen.

Daarmee wil ik geenszins zeggen dat ts het een of het ander moet. Alleen zei en haar vriend kunnen beslissen wat nu de beste weg is. Alleen zei 2 hebben alle info en waren erbij.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:24

Volg dit topic al langer in stilte, maar wil toch even iets vragen. :)

Ben benieuwd wat de DA morgen zegt/gaat vinden, alleen wat ga je dan daarmee doen?
Stel; hij heeft inderdaad een tumor oid in zijn hoofd (wat je dan niet meteen morgen weet, maar oké je snapt me) dan laat je hem dus als nog inslapen?
Dat is je goed recht ik bedoel je kunt hem dan toch niet meer helpen.

Maar wat als hij niks mankeert dus het kan geen pijn reactie zijn want hij is lichamelijk in orde? Wat ga je er dan mee doen? Of heb je daar nog niet over nagedacht? Ik wil je niks in de schoenen schuiven hoor, vindt het al heel goed dat je hem nog na gaat laten kijken. Gewoon benieuwd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:27

pol013 schreef:
Vala schreef:

Dat dus.
Plus dat de ts met onvolledige info met dit paard op weg is gestuurd. Had ze geweten dat dit een mogelijke onderstroom was bij dit paard, had ze hem misschien anders aangepekt. Het paard heeft in die zin niet echt een eerlijke kans gekregen.

Daarmee wil ik geenszins zeggen dat ts het een of het ander moet. Alleen zei en haar vriend kunnen beslissen wat nu de beste weg is. Alleen zei 2 hebben alle info en waren erbij.

Helemaal mee eens!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:32

Ik vind dat er teveel verwacht wordt van de da die langs gaat komen. Denken jullie echt dat hij/zij zomaar even "gaat vinden" wat de oorzaak is van "eens in de zoveel jaar valt het paard ineens aan"...? Dat heeft niets te maken met capabel zijn of niet, dat is gewoon niet te doen met een onderzoek op stal. Ik denk dat je het paard dan compleet binnenste buiten moet gaan keren. Flinke kosten, gezeul met dat arme dier... moet je maar zin in hebben en willen betalen. Ik begrijp best dat ts zekerheid wil, maar ik denk dat de verwachtingen van een uitslag nuet zo hoog moeten liggen.