Geweldig!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jessix schreef:En dat je die tekst niet gewoon aan Love_western richtte is nu precies wat voor mij niet onder normale communicatie valt. Hoe moeilijk is het om twee keer de @ in één post te gebruiken? Kijk:Mijn stukje tekst over "normaal behandeld willen worden" ging trouwens over de opmerking van love_western, die meteen een oordeel klaar heeft, dat even meldt en dan nog antwoord verwacht.
Citaat:Mede door dit intermezzo vraag ik me nu wel af hoe het nu zit met Parelli-enthousiastelingen. Ooit ontstond er een soort tegenstelling 'normal' vs 'natural', waarbij de normals werden beschouwd als mensen die zonder kritisch na te denken klakkeloos hetzelfde met paarden omgingen als ze alle anderen zagen doen. De naturals waren dan mensen die juist wel kritisch nadachten, zorgvuldig naar het paard keken en al helemaal geen dingen deden omdat die dingen nu eenmaal zo hoorden. In dit topic zie ik echter juist bij die naturals erg weinig zelfreflectie en angstwekkend veel klakkeloosheid. Alleen gaat het niet meer over doen wat alle anderen doen maar over doen wat Parelli, dan wel de Parelli-instructeur zegt.
Magrathea schreef:@Sanne, wat bedoel je precies met positief straffen? Dat lijkt me een beetje een tegenstrijdige term
Raimondlover schreef:Ik vind het ook heel erg jammer hoe er soms met paarden wordt omgegaan, ze zijn goed van aard (mits misbruikt)en ik ben bang dat er ook mensen op deze aarde rondlopen die het nooit zullen begrijpen. Helaas blijft dat zo, jij als eigenaar kan het beste voor je eigen paard doen en in je omgeving slechts gewild of ongewild advies geven hoe mensen het misschien anders aan kunnen pakken..... maar het blijft een moeilijke kwestie..
niks persoonlijks je bent niet de enige.
En de 'stop' is dat ze snel stilstaan neem ik aan? Want ze is een tijdje western gereden en als ik whooo roep staat ze 8 van de 10 keer bijna gelijk stil
Maarja soms pakt ze haar bit en denkt ze doeii!! Dan moet ik haar echt omtrekken om haar stil te krijgen.. Pentax schreef:Haha ga maar eens in een kudde opfokhengsten staan, denk dat je romantische fantasiewereld er heel snel uitgeslagen word.
destiny88 schreef:Zal het morgen even bekijken als ik toch vrij benEn de 'stop' is dat ze snel stilstaan neem ik aan? Want ze is een tijdje western gereden en als ik whooo roep staat ze 8 van de 10 keer bijna gelijk stil
Maarja soms pakt ze haar bit en denkt ze doeii!! Dan moet ik haar echt omtrekken om haar stil te krijgen..
__YSB__ schreef:Pentax schreef:Haha ga maar eens in een kudde opfokhengsten staan, denk dat je romantische fantasiewereld er heel snel uitgeslagen word.
Hier ga ik niet mee akkoord. Ik heb meerdere malen in de opfok door de kudde gescharreld. Je moet je niet zomaar toelaten dat ze je naderen, das alles.
Mijn paard is af en toe een monster of koekwaus.... Net als ik dat ben.
sanne83 schreef:@mylittlejoy: Het probleem is dat er constant reacties vanuit een andere visie worden gegeven, maar dat deze gelijk met de grond gelijk worden gemaakt. Ik vind dat niet uitnodigen tot een discussie. Verder heb ik, voor zover ik weet, overal op gereageerd. Ik heb zelf ter verduidelijking een filmpje erbij gezocht, maar daar wordt dan volledig overheen gelezen.
Wbt je voorbeeld over een platte wereld: ik kan precies hetzelfde voorbeeld geven![]()
Als men nu nog wil gaan discussiëren of de wereld wel of niet plat is, dan is dat voor mij nogal achterhaald. Dat is namelijk gewoon feitelijk bewezen. Je kan daarna nog wel gaan discussiëren hoe en wat over een ronde aarde, maar ik hoef dan niet meer de discussie aan te gaan met mensen die nog steeds denken dat de wereld plat is, dat is namelijk zonde van de tijd.
Het gaat al wel beter hoor. Tegenwoordig voel ik het al behoorlijk goed aan als ze onder me uit wil rennen en ben ik haar net voor dat ik haar bij me kan houden maarja tips zijn altijd nog leuk
sanne83 schreef:@ MLJ: Het filmpje geeft daar onder andere antwoord op
Citaat:Ik denk dat we inderdaad beter kunnen agree-en to disagree
Citaat:Het gaat namelijk niet om mijn visie. Ik geef alleen aan wat door gedragswetenschappers al tig keer bewezen is.
Maritje1991 schreef:Als mijn paard zou schrikken van een eend, langs de bakrand. Ja, dan zou ik in de buurt van die eend blijven en dan vooral dingen vragen
Mijn paard is er niet 1 die onder werk uit wil komenZe is eerder nog een pleaser, maar vind dingen moeilijk en loopt zichzelf over ( en gaat dan als reactie rennen)
Dus ik zou wel in de buurt blijven bij het enge en daar zo veel mogelijk laten doen. Lees: sideways, f8, transitions etc.
Zodra er ontspanning komt, vertrek ik als beloning naar een plek waar het niet spannend is en krijgt ze daar rust.
Dat kun je dan maar beter weten van jezelf om ongelukken te voorkomen!