Je Paard Schoppen!???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:50

Binckydenice schreef:
Ja, maar niet recht in zijn maag en al helemaal niet met klompen tegen zijn scheenbeen aan, zoals een aantal bokkers hier wel melden. Dat vind ik niet normaal, en corrigeren ka op veel effectievere manieren dan terugschoppen.

nee ok, niet in zijn maag op met klompen OF STALEN NEUZEN tegen de benen. zowiezo niet tegen de benen. of onder zijn kont of tegen de buik (zijkant, moet je wel hoog mikken mja moet maar Bloos )

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:51

Norway_girl schreef:
Binckydenice schreef:
Ja, maar niet recht in zijn maag en al helemaal niet met klompen tegen zijn scheenbeen aan, zoals een aantal bokkers hier wel melden. Dat vind ik niet normaal, en corrigeren ka op veel effectievere manieren dan terugschoppen.

Dat is ook wel een extreem geval Clown Goedemorgen...

En als bokkers hun paarden een schop geven of wat dan ook, zegt dat zeker niet dat dit elke dag gebeurd!

Maar laat jij nu is ff horen hoe jij je paard dan zo efficient corrigeerd?

Mijn paard schopt gewoon niet, dus die hoef ik niet te corrigeren. En je moet eens gaan kijken wat je met bijvoorbeeld negeren al voor mekaar krijgt bij zo'n dier. Schoppen en slaan is eigenlijk helemaal niet nodig. Ik heb mijn paardje nog nooit geschopt of een mep verkocht, en het is ook zeker niet nodig geweest.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:51

mag ik even een stomme vraag stellen?
denk je dat een paard dat in de kudde of weide of wat dan ook een ander paard een schop geeft gaat kijken WAAR hij schopt?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:52

@ Binkydenice, negeren doet inderdaad een hoop, maar als een paard schopt of slaat krijgt hij van mij toch echt wel te weten dat zoiets niet hoort!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:52

ROFL ROFL ROFL ROFL
haha neej ik denk indd niet dat ie gaat staan kijken van hmmmm waar kan ik m het beste raken

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:53

Nee, dat niet maar ik zou geen schade aan zijn benen daardoor willen veroorzaken, vandaar buik.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:54

Binckydenice: Heel fijn voor je dat jij dan een paard hebt dat niet schopt. Dat wil neit zeggen dat er geen paarden op deze wereld zijn dei wel schoppen. Je doet zo dramatisch. Mijn jongste heeft twee keer in zijn leven een schop gehad de oudste misschien maar vier keer. Dat is nog minder dan 1 schop per jaar voor de kont, goh wat hebben ze het slecht.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:54

Nou de buik is nog veel erger. Ik zal jou eens in je buik schoppen. Pff als je schopt schop dan wel op een plek waar het weinig kwaad zou kunnen dus niet op zijn benen of in zijn buik.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:55

karoliena schreef:
Binckydenice: Heel fijn voor je dat jij dan een paard hebt dat niet schopt. Dat wil neit zeggen dat er geen paarden op deze wereld zijn dei wel schoppen. Je doet zo dramatisch. Mijn jongste heeft twee keer in zijn leven een schop gehad de oudste misschien maar vier keer. Dat is nog minder dan 1 schop per jaar voor de kont, goh wat hebben ze het slecht.

Hoor je mij dat zeggen? Lees mijn berichten een sin een andere context wil je? Misschien snap je het dan? Ik doe helamaal niet dramatisch dat heeft te maken met jouw manier van lezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:56

Waarom schopt een paard, misschien wel omdat hij/zij niet klan praten? Het is een uiting van iets.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:57

paarden schoppen ook wel eens uit nijd/agressie...

Binckydenice

marleen_usar schreef:
Waarom schopt een paard, misschien wel omdat hij/zij niet klan praten? Het is een uiting van iets.

amen

LADPR

marleen_usar schreef:

Een uiting van dominantie in het geval van die van mij, iets wat je dus absoluut neit meot accepteren of kan negeren.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:58

Binckydenice schreef:
Norway_girl schreef:

Dat is ook wel een extreem geval Clown Goedemorgen...

En als bokkers hun paarden een schop geven of wat dan ook, zegt dat zeker niet dat dit elke dag gebeurd!

Maar laat jij nu is ff horen hoe jij je paard dan zo efficient corrigeerd?

Mijn paard schopt gewoon niet, dus die hoef ik niet te corrigeren. En je moet eens gaan kijken wat je met bijvoorbeeld negeren al voor mekaar krijgt bij zo'n dier. Schoppen en slaan is eigenlijk helemaal niet nodig. Ik heb mijn paardje nog nooit geschopt of een mep verkocht, en het is ook zeker niet nodig geweest.

Maar hoe voed jij ze op als hij zij over je heen dramt ofzo, je gaat me toch niet vertellen dat jouw paard het perfecte dier is?
W8 maar eens als je paard wel eens uithaalt om wat voor reden dan ook, dan ga je hem toch geen klein tikkie geven of een stemverheffing?

Een hoop mensen zeggen: "MIJN PAARD DOET DAT TOCH NIET!" Maar als het het puntje bij paaltje komt en het paard haalt uit dan heeft hij het toch gedaan!

Binckydenice

IvysToeter schreef:

Dan moet je eens gaan kijken waar die nijd en agressie vandaan komt, alles heeft een oorzaak.

LadyMadonna

Nadya schreef:
stef schreef:
als ie een paard schopt krijgt ie van dat paard (mits het hoger in rang staat) ook een schop terug. Loop je dan ook de wei in: Doe even normaal?

Mensen gedragen zich ontzettend kinderachtig in dit topic. Net of iemand die zijn paard een keer verdient een schop verkoopt dagelijks zijn paard af staat te rossen....
maar vooruit, wen je ook weer aan...
SNIELUUGGHHHH

Dat kinderachtige geldt ook voor de andere kant. Dat gezeur over het woordje 'foei'. Alsof er geen andere methodes zijn om te corrigeren. Nee hoor, volgens jullie is het of een schop of het woordje 'foei'. Ja, hoor. Koe Koe Koe

Lekker generaliserend weer....
Ik val iig niet in jou "jullie"

LADPR

Binckydenice schreef:
Hoor je mij dat zeggen? Lees mijn berichten een sin een andere context wil je? Misschien snap je het dan? Ik doe helamaal niet dramatisch dat heeft te maken met jouw manier van lezen.

Ik lees je berichten de hele tijd en je blijft maar door drammen over dat een persoon zn paard dus met klompen heeft geschopt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:59

Binckydenice schreef:
Nou de buik is nog veel erger. Ik zal jou eens in je buik schoppen. Pff als je schopt schop dan wel op een plek waar het weinig kwaad zou kunnen dus niet op zijn benen of in zijn buik.

ik laat mij eigen niet schoppen en anders krijgen ze een trap teurg dus ook jij zou er dan 1 terug krijgen, net zo goed

IvysToeter

en de eigenaar van een paard/pony dat schopt weet op dat moment zelf wel waarom het paard schopt.

Verosjaak

saroanda schreef:
De mensen die hun paard wel een schop zouden geven, zullen dat hier niet toegeven Lachen

Je schopt dieren niet, je geeft ze hoogstens een corrigerende tik met stemgeluid!

Nou ik geef wel eerlijk toe hoor. Laatst nog gedaan als ik eerlijk ben. Ze is met buitenlopen altijd braaf en omdat ik niet opletten dacht mevrouw, laat ik baasje over gaan rennen (uiteraard dacht ze het niet) maar het gebeurde wel. Ze rende keihard tegen me aan en stond op mijn teen en terwijl haar hoef daar nog op stond draaide ze (stukje vel van teen af plus gekneusd denk ik) Toen ze van me teen af was schopte ik met de overgang van enkel naar boven kant voet boven op haar borst bij de schouder. (niet zo heel hard hoor) maar toch om te laten weten dat dit heel erg fout is. En stemgeluid gebruik ik er dan ook nog bij. Voor kleine dingen geef ik idd geen schop, maar dit is gewoon levensgevaarlijk wat ze deed, want wat als ze me omver loopt en ik verlies mijn evenwicht en dn stat ze op me. Ik bedoel het dier weegt wel 880 kilo.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:00

Binckydenice schreef:
IvysToeter schreef:

Dan moet je eens gaan kijken waar die nijd en agressie vandaan komt, alles heeft een oorzaak.

dat is zo, maar niet iedereen 'denkt' op die manier.
Op een moment dat je paard schopt gaat dat zo snel dat je niet eerst kunt nadenken voordat je er iets van 'zegt' tegen het dier...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:01

Vicky_88 schreef:
Binckydenice schreef:

ik laat mij eigen niet schoppen en anders krijgen ze een trap teurg dus ook jij zou er dan 1 terug krijgen, net zo goed

volgens mij heeft iemand anders hier een schop onder d'r kont nodig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:01

Waarom moet je terug doen wat ze bij elkaar in de natuur ook doen? Wij zijn toch mensen en geen dieren,we moeten ons als mens blijven gedragen tegen over paarden.Ze moeten duidelijk weten dat we van bepaalde dingen niet zijn gediend,en moeten dat laten zien op een manier zoals een mens dat laat zien.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:02

nee, ik schop mijn paard nooit. Maar dat is ook niet nodig. Meestal is een stemverheffing of een tik wel voldoende. Daar schrikt ze dan al heel erg van. Maar ik kan wel begrijpen dat het bij sommige paarden nodig is om af en toe een schop(je) te geven. Het ligt er natuurlijk ook aan waar en hoe hard,maar als het op een eerlijke manier gebeurd heb ik er niet zo'n moeite mee

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:03

Binckydenice schreef:
IvysToeter schreef:

lEES DIT:
Citaat:
Ongeveer een half jaar geleden kocht ik een merrie.
Ze kwam van een handelaar en was behoorlijk moeilijk met rijden, ze heeft een boel pit en werklust, en dat vind ik helemaal niet erg want ik hou juist van paarden met lekker wat pit.
Toen ze pas bij mij kwam was ze wel heel vaak boos, ze heeft een beetje voernijd dus ze vind het niet leuk als je in haar stal komt.
Ook als ze vast staat op de poetsplaats dan staat ze vaak met haar oren naar achteren.
Als ik dan van een afstandje sta dan kijkt ze naar me, heel lief, met haar oortjes naar voren, maar als ik dan weer dichterbij kom dan gaan die oren weer plat in haar nek.
In het begin dacht ik nog: dat gaat er wel af, ze heeft misschien nare dingen meegemaakt.
Maar nu heb ik haar een half jaar en ze blijft zo boos tegen me doen.

wAAR KOMT DIE AGRESSIE VANDAAN DAN? xd