wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:16

KiWiKo schreef:
EUH...........

mag ik weten waar deze uitbarsting over gaat???

Je zit hier op een discussieforum, dat betekend dat mensen met elkaar discusseren....... ook dat mensen het niet met je eens zijn.

Ik ben overigens bijna 40 Haha! Haha!

en nog niet volwassen?! Knipoog

ben het helemaal met kiwiko eens Ja t is niet de eerste keer dat je zo reageerd, als je niet tegen commentaar kunt moet je ook niet op een obenbaar forum komen

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:24

Hahahaha....ben hier al een poosje niet meer wezen kijken, maar kAn me toch wel vermaken met de dingen die mensen (over andere mensen) zeggen... Clown

Nja goed, laat ik er maar niet omheen draaien:
Heb nu een jaarling, 'voor de basisopvoeding' (heeft nog nooit aan het halster gelopen enzo), onder mijn hoede.
Deze jaarling (nogal ondeugend) heeft me laatst geprobeert in mn bovenarm te bijten toen ik haar aan het borstelen was. Omdat ze het probeerde EN me al bijna te pakken had, EN VOORAL omdat ik graag met paarden werk die een juiste opvoeding hebben gehad, heeft ze van mij een oplawaai gehad.
Nou hoop ik echt...dat iedereen het ermee eens is dat dit een NORMALE manier van opvoeding is?! Rolleyes

Enne Amosjuh...wij zijn allemaal tegen het feit dat je je paard voor niets slaat. Maar als jou nou a.u.b. effe terug zou willen kijken waar dit topic in werkelijkheid over gaat, dan bestaat er geen "feit dat je je paard voor niets slaat" !!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:26

het zal wel
whatever........................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:27

amosjuh schreef:
het zal wel
whatever........................

Rolleyes

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:31

ja wat moet ik dan zeggen
ik ben het volledig met je eens Boos!
ag man ga tog fietse Boos!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:33

Fietsen? waarom? Rolleyes Nja laat ik hier maar niet verder opin gaan (weet wel wat je bedoeld!)

Ben in ieder geval blij dat je het met me eens bent..!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:42

nee ik sla mijn paard nooit!!!! behalve: ( grinnik)
Als hij bijt, trapt, mij omver loopt en --> dan kan hij ook een schop onder zijn kont verwachten....... en alles doet waardoor ik ook een corrigerende tik voor zou krijgen... pedagogisch verantwoord of niet hij krijgt ze.

* o god wordt ik nu aangeklaagd wegens dierenmishandeling??
zoekt een stoeptegel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:11

Amosjuh........ iedereen is het er over eens dat je niet zomaar een paard slaat.......... dat zijn we allemaal met JOU eens Haha!

Ik heb heel veel ervaring met heel, heel veel paarden. ik denk dat ik de laatste 20 jaar wel een dikke duizend paarden in handen heb gehad. met elk hun eigenaardigheden en hun eigen aanpak........

de ene heb je 3 weken bibberend als je al boe roept, de ander kan je met een eind hout op de kop slaan en dan knippert het dier niet eens met de ogen.

Ik denk dat het voor jouw kennis van paarden van belang is dat je je referentiekaders wat verlegd..

Dus niet als voorbeeld nemen je enigste eigenste pony/paard...... maar beseft dat er ook andere paarden zijn, met andere karakters........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:47

KiWiKo schreef:
Amosjuh........ iedereen is het er over eens dat je niet zomaar een paard slaat.......... dat zijn we allemaal met JOU eens Haha!

Ik heb heel veel ervaring met heel, heel veel paarden. ik denk dat ik de laatste 20 jaar wel een dikke duizend paarden in handen heb gehad. met elk hun eigenaardigheden en hun eigen aanpak........

de ene heb je 3 weken bibberend als je al boe roept, de ander kan je met een eind hout op de kop slaan en dan knippert het dier niet eens met de ogen.

Ik denk dat het voor jouw kennis van paarden van belang is dat je je referentiekaders wat verlegd..

Dus niet als voorbeeld nemen je enigste eigenste pony/paard...... maar beseft dat er ook andere paarden zijn, met andere karakters........

amen!!

en amosjuh, nee dank je hoef niet te fietsen, mn licht doet t niet dus dan krijg ik een boete en daar zit ik niet echt op te wachten

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:50

hihihihihi geweldig dit topic
en fietsen doe ik bijna al elke dag Knipoog dus daar heb ik ook geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:56

bassa schreef:
hihihihihi geweldig dit topic
en fietsen doe ik bijna al elke dag Knipoog dus daar heb ik ook geen zin in.

Ja ik ook anderhalf uur per dag Bloos

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:06

ik ook dat is gewoon niet leuk meer.
maar waarom wil amosjuh dat wij gaan fietsen omdat wij paarden slaan of haar de grond in zitten te zeiken omdat zei nog een beetje een penny meisje is Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:08

Bassa............ jij ook netjes blijven Haha!

Anoniem

bassa schreef:
ik ook dat is gewoon niet leuk meer.
maar waarom wil amosjuh dat wij gaan fietsen omdat wij paarden slaan of haar de grond in zitten te zeiken omdat zei nog een beetje een penny meisje is Tong uitsteken

Ja denk het, of ze moest ook weg met de fiets en heeft zin in een meeting?

LadyMadonna

amosjuh schreef:

anouk, als je serieus genomen wilt worden begin dan eens met gewoon ABN te typen (nee, msn is niet toegestaan op bokt)

je bent verdikke 19, act like it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:11

nou ik ga nog even een rondje fietsen, niet te veel zeggen want dan moet ik zoveel bij lezen Doei!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:12

als je nou een hometrainer koopt, kan je voor je pc fietsen Tong uitsteken

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:13

hahaha geweldig
inderdaad dan fietsen we toch Tong uitsteken en bokken tergelijkertijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:14

stef schreef:
als je nou een hometrainer koopt, kan je voor je pc fietsen Tong uitsteken

ja dat is waar, ik heb wel een fiets met een een brede standaard als je erop gaat zitten kan je nog wel fietsen (weduwe weet je wel?) die kan ik hier ook neerzetten, kan ik fietsen en bokken tegelijk, maar ik heb geen zin om te tillen dus ga wel in de gang zitten Haha!

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:15

amosjuh schreef:

sorry er zijn hier volgens mij aleen maar vrouwen Tong uitsteken

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:15

Als een van mijn paarden zich misdraagt dan reageer ik met een correctie. Afhankelijk wat ze doen is dat mijn stem verheffen of een trap in hun buik. Vork

Vergelijkingen met mensen, kinderen weet ik veel wat kun je niet maken. Natuurlijk trap ik mijn kinderen niet maar zij zijn ook niet zo bedreigend als een paard soms kan zijn. Knipoog

Met mensen / kinderen kun je overleggen, compromissen sluiten, met een paard niet, dus hij moet luisteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:17

Noetanchamon schreef:
Als een van mijn paarden zich misdraagt dan reageer ik met een correctie. Afhankelijk wat ze doen is dat mijn stem verheffen of een trap in hun buik. Vork

Vergelijkingen met mensen, kinderen weet ik veel wat kun je niet maken. Natuurlijk trap ik mijn kinderen niet maar zij zijn ook niet zo bedreigend als een paard soms kan zijn. Knipoog

Met mensen / kinderen kun je overleggen, compromissen sluiten, met een paard niet, dus hij moet luisteren!

Bloos! wat zielig Ach gut Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:24

Verward

Ik dacht laat ik gewoon on-topic blijven,
hangt eigenlijk een akelig sfeertje hier Tong uitsteken
Maar zag dat pas nadat ik terug had gelezen Slapen

Maar volgende keer als mijn hengst me wil trappen een suikerklontje geven?? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:26

Noetanchamon schreef:
Verward

Ik dacht laat ik gewoon on-topic blijven,
hangt eigenlijk een akelig sfeertje hier Tong uitsteken
Maar zag dat pas nadat ik terug had gelezen Slapen

Maar volgende keer als mijn hengst me wil trappen een suikerklontje geven?? Cool

je vinger opsteken (niet te hoog daar kan ie kopschuw van worden) en duidelijk foei! (evt. naam van je paard erbij) pas daarna mag ie een suikerklontje Knipoog

(was niet tegen jou bedoeld trouwens hoor Knipoog )

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:27

Tja. Die van mij krijgt ook wel eens tik. Als ze echt iets doet wat gewoon niet mag corrigeer ik haar. Als ze weer eens in me gaat lopen zet ik haar heel streng in haar achteruit. Maar als ze aan de longeerlijn probeerd steigeren ofzo heeft ze gewoon de longeerzweep op haar billen te pakken. Tijdens mijn vakantie heeft ze bij mijn bijrijdster zich zelf op de grond laten vallen na het steigeren. Meerdere malen achter elkaar zelfs. (dit komt doordat ze van een ander niks wil accepteren) Nu probeerd ze het bij mij ook en zodra ik merk dat ze begint de krabbelen is het gewoon een tik. Ik laat het niet tot het punt komen dat ze echt omhoog komt. Moet er niet aan denken wat er gebeurd als ze dit doet als er iemand op zit. Mij is dat gewoon te link en daarom ben ik ook heel streng tegen. Maar daar en tegen beloon ik haar ook direct zodra ze weer gewoon naar voren gaat. Ze krijgt het te horen en soms voelen als ze fout zit, maar ook zeker als je goed zit. Anders leert ze de verschillen ook niet.

Bij schoppen en bijten het zelfde verhaal. Ze heeft me 1 x gebeten en toen meteen een tik gegeven. Ze heeft het ook nooit meer gedaan. Schoppen heeft ze sowieso nooit gedaan.

Ik sla dus alleen als ze gevaarlijk wordt voor mensen, maar werk vooral met me stem en belonen