Foetsji schreef:[
Omdat ook een paard recht heeft op leven? Omdat ook een paard recht heeft op een kans. Omdat ook een paard slachtoffer kan zijn? Wat niets afdoet aan het feit dat het voor de slachtoffers van dit paard ook geen pretje is. Maar dat mensen zo makkelijk afhaken wanneer dieren reageren volgens hun instinct uit hoogstwaarschijnlijk zelfprotectie vind ik shockerend. Zeker op een paarden forum. Zoveel gemakzucht. Zo makkelijk dat er geroepen wordt dat een paard naar de slager moet. Kijk toch eerst eens naar jezelf! Waarom doet een paard wat hij doet. Waarom zijn paarden, honden, kinderen vaak strontvervelend bij dezelfde mensen. Ik heb nooit agressieve dieren.
Kun je makkelijk zeggen vanachter je toetsenbordje
Foetsji schreef:Ik heb nooit agressieve dieren.
Waar je mee impliceert dat het wel aan TS zal liggen allemaal.
Sommige paarden zijn nu eenmaal zo. Misschien ben jij die nog niet tegen gekomen.
Het hebben van zo'n paard brengt veel risico met zich mee en daarmee ook verantwoordelijkheid. Niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. De vorige eigenaresse van het paard heeft jarenlang dat risico gedragen en die verantwoordelijkheid genomen. En dat is naar blijkt niet altijd goed gegaan. Nu zit ze zelf met een kindje en dat maakt je toch anders kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Ik zie dat eerder als reden dat het paard weg moest dan het "geen tijd" excuus. Ik denk dat de vorige eigenaresse kersverse moeder met zichzelf en haar kindje ook geen risico meer wil nemen.
Wel een (lage) streek om dan een ander letterlijk met het probleem "op te zadelen". Als zij haar verantwoordelijkheid had genomen had TS nu geen probleem gehad. Maar ja, het geld is ook wel fijn...
Ook Catnip probeert het zo te draaien dat TS wel het probleem zal zijn. Niet zo verwonderlijk want een kennis van de vorige eigenaresse.
Een makkelijke weg zoals jij insinueert is het niet. Een paard laten inslapen of naar de slager brengen is dat nooit. TS heeft hem daarvoor ook niet gekocht. Het is al moeilijk genoeg zonder dat jij haar een schuldgevoel aan gaat praten, besef dat.