Ayasha schreef:Zo zacht als kan en zo hard als moet..
+1
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Mijn ervaring is dat er veel meer verwende, ooit brave, paarden rondlopen (als ze geluk hebben, er zijn er ook genoeg die geen herkansing krijgen en bij de slacht belanden omdat ze vals zijn terwijl ze gewoon verkl**t zijn door de braaf-aaien methode) dan paarden die "te hard aangepakt" zijn.Waarmee ik niet wil zeggen dat die laatste niet bestaan. Maar die eerste kom ik veel en veel frequenter tegen. Veelal paarden die gewoon niet begrepen zijn, bange, onzekere paarden, die niet genoeg leiding krijgen, uit noodzaak, zelf "leiding nemen" hoewel ze die niet willen en dán als dominante rotbok gezien worden terwijl het bange muisjes zijn die in die positie gedwongen werden door een eigenaar die een goed getimede tik "niet nodig" vond.
Ayasha schreef:Dat gaat op dezelfde manier, geduld, geduld, geduld en nog eens geduld en vooral, heel veel rust..
Maar weet je wat het is: zulke dieren krijgen ten eerste vaker een 2e kans want zielig trekt aan.. en ten tweede "voegen" ze zich sneller omdat ze in wezen "enkel" vertrouwen missen...
Die verwende krengen wil niemand, want dat zijn valse rotbokken .. Dat ze zo gemaakt zijn boeit geen koper..
noaenkelly schreef:Oke ayasha
Nens77 schreef:noaenkelly schreef:Oke Mamamier ik snap je punt, vindt het alleen wel erg jammer dat je me overdreven vindt reageren terwijl ik gewoon mijn mening geef. Alsof wij tieners het alleen maar "zielig" vinden en er toch niets van snappen. Zo komt het tenminste over. Ik lees graag de mening van anderen zodat ik misschien zelf ook wat kan veranderen maar dan geef ik ook graag mijn eigen mening (en dan hoop ik dat ik misschien zelf ook anderen kan helpen). Snap niet echt wat daar overdreven aan is?
Het overdreven aan jullie reacties is dat er direct gepraat wordt over geweld, agressie, mishandeling en zo waren er nog meer prachtig verzonnen woorden. Alles is sielugh... En ook dat is prima hoor, ik snap echt wel dat tieners dat zielig vinden. Alleen is het soms wel nodig.
Mindim schreef:Die hebben we hier ook gehad, 2 stuks. Je haren gaan er van overeind. We hebben ze met veel regelmaat, consequent zijn, weer goed gekregen. Bij de een ging dat geleidelijk en bij de ander viel 'ineens' het kwartje dat wij van die horken nog niet waren. Maar wat waren ze verkloot zeg.
Ayasha schreef:noaenkelly schreef:Oke ayasha
geduld en tijd geven en er in geloven, dan komt het met die van jou ook helemaal goed.![]()
Maar je moet het wel tijd geven.. Niet van vandaag op morgen... Maar over het algemeen is een paard best flexibel en hoewel ze niet vergeten (ze hebben een gigantisch goed lange termijn geheugen.) kunnen paarden wel loslaten.daarin zijn ze over het algemeen beduidend beter dan veel mensen..
saskiakefie schreef:Nens77 schreef:
Als ik hem daar niet voor afgestraft had, en voor hem aan de kant was gegaan, wordt het uiteindelijk wel een paard wat aanvalt hoor
Ik zeg toch ook nergens dat je 'm niet moet afstraffen? Ik zie als je het hebt over een paard wat aanvalt een steigerend/bijtend paard voor me of een paard die met de achterbenen slaat en nee dan krijg je geen mogelijkheid om te SCHOPPEN, want daar ging het toch uiteindelijk om?
Ayasha schreef:Mindim schreef:Die hebben we hier ook gehad, 2 stuks. Je haren gaan er van overeind. We hebben ze met veel regelmaat, consequent zijn, weer goed gekregen. Bij de een ging dat geleidelijk en bij de ander viel 'ineens' het kwartje dat wij van die horken nog niet waren. Maar wat waren ze verkloot zeg.
wel mooi he, als ze dan ineens "keren".. Wat een geweldige dieren er dan naar boven komen.
Cerera schreef:saskiakefie schreef:
Ik zeg toch ook nergens dat je 'm niet moet afstraffen? Ik zie als je het hebt over een paard wat aanvalt een steigerend/bijtend paard voor me of een paard die met de achterbenen slaat en nee dan krijg je geen mogelijkheid om te SCHOPPEN, want daar ging het toch uiteindelijk om?
Eigenlijk vind ik toch wel dat een paard dat met zijn voorbenen staat te maaien, onder de noemer "steigeren" mag vallen...
noaenkelly schreef:Nee daar zeg ik wel sorry voor want ik had het niet bedoelt zo dus ik vindt dat ik dan eerlijk mijn excuses aan moet bieden, want je kunt er mensen mee kwetsen en dat was absoluut niet mijn bedoeling! Bedoelde dat niet zo. Nu mijn antwoord als een paard dat zo geleerd heeft dan ga ik buiten de weide staan. Het paard komt op me af en ik verhef mijn stem en maak me groot (soort van bedrijging, laten zien dat jij de baas bent). Ik sta buiten de weindus er kan me niets gebeuren en ik zorg ALTIJD dat er iemand bij is (ben ten slotte nog maar 15 dus ik doe ook echt nog niet alles goed). Als het paard me dan aanvalt wacht ik echt net zo lang tot het rustig wordt. Heel langzaam aan en als het te lang duurt dan wil ik goed eindige op dat moment. Dan ga ik de volgende dag weer verder totdat hij eens rustig is. En dan kun je aan de slag. Laten merken dat het werken leuk kan zijn en als hij je aanvalt opnieuw en tegelijk laten merken dat het geen nut heeft als hij aanvalt omdat je gewoon verder gaat. Hij komt er niet onder uit en hoe lang het ook duurt bij mij lukt het uit eindelijk toch (tot nu toe weet niet wat de toekomst nog gaat brengen). En dat is het eigenlijk wel kort uit belegt.