Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:55

Dani62 schreef:
Ben toch wel blij dat TS Nadya heeft benaderd. Ik zat al zo stilletjes te hopen dat TS niets met de walgelijke adviezen die hier worden gegeven zou doen... Om te kotsen...Misselijk Bloos

Welnee, helemaal niet om te kotsen. Diablo was niet te hanteren, totdat hij even met de neus op de feiten gedrukt werd. Hij heeft er niets aan overgehouden, behalve dat het nu een fijn, handelbaar paardje is, die netjes als een hondje achter je aan sjokt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:58

Er zijn vele wegen die naar rome leiden, en dan hoeft er niet perse eentje beter zijn dan de andere.

Het gaat er maar net om wat voor oplossing je kiest, en welke bij je past. Maar alle oplossingen kunnen prima leiden tot een wel opgevoed paard dat zich gewoon laat vangen.

Ik vind zowel Kiwiko al Nadya altijd erg kundig, maar ook erg anders, overkomen. Denk dat ze je allebei een eind op weg zouden kunnen helpen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:29

Dank jullie wel voor de steun!!! Bloos Lachen
Nu maar hopen dat we het kunnen oplossen en ik ga hierbij ook niet uit van een directe oplossing als het echt zo lastig is. Maar we zullen zien....

Overigens eis ik ook respect van een paard, hoor, even voor degenen die blijkbaar denken dat ik als een watje omga met een paard. Knipoog
Je krijgt wederzijds respect door het te verdienen, wat o.a. inhoudt om op het juiste moment in te grijpen en het paard niet te overweldigen met dwangmiddelen en agressie. Daarbij wil ik eerst eens zien wat deze pony aangeeft in het land. Of het een dominantieprobleem of angstprobleem e.d. is. Dat kan ik niet beoordelen hier achter mijn laptop, hoor. Heel knap dat sommigen dat blijkbaar wel kunnen. Clown

Daarbij kan het vaak ook met je eigen houding te maken hebben, dat zo'n dier daar gewoon op reageert. Dat kan zelfs iets heel onbewusts zijn..... En zo zijn er vele oorzaken waar naar gekeken moet worden.

Hoe dan ook, er is een reden voor dit gedrag (zeker gezien het feit dat deze pony hiervoor heel makkelijk zou zijn geweest) en het is de bedoeling om hem weer blij te maken om mensen te zien, zich te laten vangen (beter nog dat hij uit zichzelf naar ze toe gaat lopen) en dat hij graag bij ze blijft bij het leiden e.d.
Dat kost tijd en oefening bij zowel ruiter als paard. Lachen

PS: Overigens geloof ik ook in de kunde van KiWiKo (en dat weet ze best Haha! ), al hebben we beiden wel eens een iets andere insteek. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:39

Nadya, super dat jij gaat bijspringen. Mooi dat je dicht in de buurt woont.
We zijn natuurlijk benieuwd!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:40

suleilitha schreef:
Nadya, super dat jij gaat bijspringen. Mooi dat je dicht in de buurt woont.
We zijn natuurlijk benieuwd!

En wanneer ze geweest is zet ik hier ook zeker een update Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:57

pasdedeux schreef:
Citaat:
Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar ik denk dat een koudbloed minder snel op zn nummer gezet word als een KWPN'er. Warmbloeden zijn toch sneller onder de indruk van een klap of een ketting als een fjord..

Helemaal mee eens Haha!

absoluut Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:02

daarom straf ik een koudbloed bij einwijs gedrag sneller door 'geweld' (dus een tik oid) dan een warmbloed Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:10

Ik ben blij dan Nadya gaat helpen Lachen en ik heb er ook een stuk vertrouwen in dat het goedkomt!

Heel fijn!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:43

saskiakefie schreef:
daarom straf ik een koudbloed bij einwijs gedrag sneller door 'geweld' (dus een tik oid) dan een warmbloed Knipoog

Nou, dat moet je bij die van mij dus absoluut niet doen, want dan zal 'ie zich compleet voor je afsluiten Ja . Ik sla vrij weinig, nogmaals, er zijn ook andere manieren om een paard bij de les te houden of te corrigeren Knipoog .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:45

ik sla zelf ook vij weinig hoor. Knipoog
ik probeer het liefste een andere oplossing te zoekn/

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:46

KiWiKo, ik hoop dat ik kan helpen, want ik zit door tijdgebrek erg lastig momenteel en dit soort gevallen vereisen wel wat tijd en geduld, vrees ik. Knipoog
Ik ga ergens in de komende weken eerst eens kijken wat er nou precies aan de hand is en kennis maken met Jessica en haar zus. Hoe dan ook zijn dit soort problemen oplosbaar, daar ben ik helemaal van overtuigd. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:47

hoe kunnen kiwiko en jij het goed met elkaar vinden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:48

Ach, we knallen wel eens, hoor, maar komen er altijd wel weer uit. Knipoog
Ik denk dat we ieder onze manier hebben en beiden zielsveel van paarden houden. Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:55

Oh fijn Nadya dat je kan helpen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:40

boeflover schreef:
Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar ik denk dat een koudbloed minder snel op zn nummer gezet word als een KWPN'er. Warmbloeden zijn toch sneller onder de indruk van een klap of een ketting als een fjord..

Eens. Maar ik bedoelde ook niet dat een koudbloed en kwpn-er hetzelfde reageren op klappen met kettingen. Ik bedoelde alleen maar dat ze beiden heel goed kunnen weten hoe sterk ze zijn en hoe ze dat tegen je kunnen gebruiken.
Maar goed, stel, mijn kwpn-er is ook zo'n uitbreker, hoe zou ik dat anders moeten oplossen dan bij een Fjord of andere koudbloed?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:55

Dani62 schreef:
Ben toch wel blij dat TS Nadya heeft benaderd. Ik zat al zo stilletjes te hopen dat TS niets met de walgelijke adviezen die hier worden gegeven zou doen... Om te kotsen...Misselijk Bloos

Inderdaad gelukkig!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:04

KiWiKo schreef:
luna Lachen bij stakers helpt dat heel goed Lachen maar deze pony staakt niet, deze pony rukt zich los... een dier wat zijn schouder eruit gooit om de begeleider buiten spel te zetten kan je niet in zn achteruit zetten Lachen

Toch heb ik dat al met een aantal paarden die zo'n probleem hadden gedaan en het hielp prima.

Bij een stakend paard is het dat je moet werken aan achterwaarts gaan en voorwaarts gaan, maar niet als die stilstaat maar buiten dat om.

Een paard dat zich losrukt en weg wilt lopen zet je achteruit (als het lukt natuurlijk, fjorden zijn behoorlijk sterk) totdat jij het gevoel heb dat je het overneemt.

Dit heeft ook te maken met leiderschap, je bent de baas over het paard en dat zonder een hoop trauma's.

Maar gelukkig gaat nadya helpen. Knipoog

Ik weet dat deze oplossing werkt aangezien ik het al heel vaak heb gebruikt. Natuurlijk zie ik niet wat hij doet als die vast zit en zich lostrekt, dat is moeilijk achter een pctje. Knipoog En ieder paard is anders. Ik ben benieuwd hoe die er uit komt Knipoog Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 01:00

Naar mijn mening is het probleem van TS niet zozeer een beginnersprobleem (al is dat natuurlijk wel mogelijk) maar eerder een fjordenprobleem...Man o man, wat heb ik fjorden mensen (ook ervaren instructeurs) in de luren zien leggen...Overigens, nu bedenk ik ineens, waarom de mensheid kluisters heeft uitgevonden...Voor zulke schatjes...Maar ja, daar moet je ook mee weten te werken, ik zou het niet zomaar aanraden aan iedereen. Haha!

TS veel succes met je fjord. Ach gut Ik hoop echt dat het goed komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 06:23

saskiakefie schreef:
hoe kunnen kiwiko en jij het goed met elkaar vinden?

omdat we beiden hetzelfde eindresultaat willen en dat is een vrolijk, blij, zelfstandig, evenwichtig zelfverzekerd paard die met liefde met het wezen mens samen wil werken Lachen

Ik ben alleen van de "oude" stempel zegmaar. Mijn ervaring is gevormd en gebaseerd in een tijd dat ik op stallen werkte waar je dus niet uren met een paard bezig kan zijn, want er zijn er nog 12 die gedaan moeten worden en er zitten maar 24 uur in een dag. Dus ik ga heel wat rigoreuzer te werk.....

Nadya kan wel de tijd steken in de paarden waar ze mee bezig is, en dat is alleen maar goed, maar feitelijk doet ze niks anders dan ik (wel op een hele andere manier, dat wel) respect krijgen en geven....... fouten straffen, goed gedrag belonen... zij gebruikt alleen andere handvaten dan ik, en dat kan heel goed werken.... zeker als je daar de nodige tijd ik kan en wil steken Lachen

Nadya en ik kunnen het heel oneens zijn hoor, maar ik vind Nadya echt wel een vrouw die weet waar ze over praat, en ik heb er zeker vertrouwen in dat ze deze klus klaart..... zal niet morgen zijn, misschien niet overmorgen........ maar volgende week is het kwartje wel gevallen bij deze meneer Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 06:27

Zoolgangster schreef:
Naar mijn mening is het probleem van TS niet zozeer een beginnersprobleem (al is dat natuurlijk wel mogelijk) maar eerder een fjordenprobleem...Man o man, wat heb ik fjorden mensen (ook ervaren instructeurs) in de luren zien leggen...Overigens, nu bedenk ik ineens, waarom de mensheid kluisters heeft uitgevonden...Voor zulke schatjes...Maar ja, daar moet je ook mee weten te werken, ik zou het niet zomaar aanraden aan iedereen. Haha!

TS veel succes met je fjord. Ach gut Ik hoop echt dat het goed komt.

Ik zeg altijd........

in de fjorden fokkerij worden de hengsten en merries niet op uiterlijk of gangen beoordeeld......... men beoordeeld daar over het vermogen het wezen mens te pesten......

Fjorden zijn geweldig, nog nooit zulke humorvolle beesten meegemaakt, en dan die koppen die ze trekken als ze weer eens stout zijn geweest........ Malle is er niks bij Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:40

Nadya, je kan je dagelijkse baan wel opzeggen, en fulltime mensen met problemen op bokt gaan bezoeken! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:24

Anoeska schreef:
Nadya, je kan je dagelijkse baan wel opzeggen, en fulltime mensen met problemen op bokt gaan bezoeken! Haha!

Nou, mijn dagelijkse baan bestaat tegenwoordig uit het verzorgen/opvoeden van mijn dochtertje, dus dat kan ik voorlopig niet opzeggen, hahaha..... Maar serieus, ik wil graag mensen met hun paarden verder helpen bij gedragsproblemen, africhting e.d., maar ik kan niet teveel aannemen, want ik heb de tijd gewoon (nog) niet...... Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:48

Moderatoropmerking:
De vraag van Mariilou en gerelateerde berichten zijn uit dit topic gehaald en verplaatst naar een nieuw topic, namelijk: [OPG] Nieuwe pony valt mij aan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:51

dank je, ik vond het al grappig om mijn bericht ineens daar te zien staan Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:54

Nadya schreef:
poes schreef:
Nadya: belonen met eten kan best en ras doet er niet toe, maar je moet wel even weten waarmee je bezig bent.

En dus? Ik geloof dat ik prima weet waar ik mee bezig ben, hoor. Knipoog
Ik heb zelf een halve Fjord trouwens. Haha!

Ik vind dat een paard niet aan moet leren om voor eten bij je te komen. Ik weet dat veel mensen dat doen, natuurlijk, maar IK ben er geen voorstander van. TS moet iets gaan doen (of beter gezegd, haar zus) aan haar band met dit paard. Er is ergens iets helemaal fout gegaan en die fout moet hersteld worden. Kost misschien wat tijd en geduld, maar je moet er wat voor over hebben...... Knipoog

Maar goed, het is hun paard, dus ik wens ze sterkte........

Ik zeg niet dat jij niet weet waarmee je bezig bent... ik zeg dat IN HET ALGEMEEN om te werken met voedsel je moet weten waarmee je bezig bent, en bedoel ik niet JIJ maar "mensen die met voedsel gaan werken"...

Werken MET voedsel houdt in geen geval in dat je een paard iets leert doen omdat het dan eten krijgt... Het is werken MET voedsel niet VOOR voedsel Lachen