Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:34

Ik had een tijdje terug iemand meegemaakt, die schopte een kleine Welsh A pony zo onder zijn buik. Gewoon keihard, en het beestje maakte een knorrend geluid, dat hij even geen lucht meer in z'n longen had. Zo zielig.

Als ik m'n stem verhef, een stompje tegen zijn borst geef of hem in z'n schouder beet pakt weet mijn paard al genoeg. Hij zit nu in een puber-fase, dus alles wat hij ziet gaat hij in happen, dus ook mij, andere paarden en zelfs de hond. En dan is 'ÚH Picasso' al ruim voldoende, want hij weet vaak zelf ook wel waar hij mee bezig is.

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:36

mijn paard heeft wel eens een schop van mij gehad,,, maar dat was nadat ze mij zonder reden trapte!!

je moet maar denken zo gaat dat in een kudde ook, als 1 paard jouw trapt en daarmee de dienst wil uitmaken verdient ie een trap terug.

is geen mishandeling, want een paard trapt altijd harder

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:53

KiWiKo schreef:
Mijn paard mag ook gestrafd worden als deze buiten zijn boekje gaat.

Nadya, stel.... je hebt een kleine stal, er komt een nieuw paard binnen. Je loopt later door je stalgang en het dier komt als een spuwende draak de boxdeur overzetten en pakt je vol in je bovenarm....... wat doe jij dan ? Foei zeggen?.... De volgende dag heb je het dier tussen de kettingen staan om hem te poetsen, alles gaat verder lekker rustig en je wijt het voorval van gisteren aan onzekerheid, je tilt het achterbeentje op om uit te krabben en je krijgt er een volop je bovenbeen, wat zeg jij dan??? FOEI Lachen Lachen

het eerste voorbeeld ok, zelfverdediging, je wilt ook je arm behouden Haha! Haha!
Bij mij zou die zowieso al niet in een stal staan (in een paddock kan je toch een stuk beter gedrag beoordelen), maar ja..
het tweede voorbeeld vind ik eigenlijk gewoon dom Bloos Als je al weet wat voor gedrag zo'n dier vertoont, ga je er toch niet gelijk achter staan, zeker niet tussen twee kettingen gebonden, kan je op wachten dat dit gebeurt Scheve mond

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:26

Ik sta gewoon recht achter mn pony's en ze hebben me gewoon niet te schoppen simpel zat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:28

tis natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de situatie. Jaren geleden zat ik op mijn hurken mok in te smeren. Paard trapt een vlieg onder zijn buik weg, en raakt mij vol op mijn hoofd.
Tja, daar straf ik dan dus niet voor, is mijn eigen stomme rotschuld, had ik maar op moeten letten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:28

Ja, maar een paard in zijn buik schoppen vindt ik te ver gaan, waarom schoppen? Doe even normaal...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:30

Binckydenice schreef:
Ik vindt het niet nodig om een paard te gaan schoppen. Dat hoort niets je kunt hem ook op andere manieren corrigeren, deze hoeven niet meteen schoppen en trappen te zijn dat vindt ik niet normaal.

Hierboven zei iemand schoppen op zijn scheen met klompen aan? Dabn vraag ik mij echt af waar je hersens zitten. Doe even normaal en hebt wat respekt voor dieren.

Kan je ook normaal reageren? Slapen
Best als je er tegen bent, maar houd wel je taalgebruik in de gaten a.u.b!

En ff tussendaar hoe corrigeer jij je paard dan XD Ook met het woordje foei?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:31

als mijn pony's mij gericht schoppen? dan weten ze precies dat ze een schop terug kunnen verwachten.
ze weten nu dus inmiddels dat ze niet moeten schoppen.
Met bijten precies hetzelfde: Bijten? dan krijgen ze een tik waar ik ze op dat moment het snelste kan raken.
klinkt misschien zielig, maar ze weten precies waar ze aan toe zijn en ze weten ook precies dat ze dat soort ongein niet moeten flikken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:32

Binckydenice schreef:
Ja, maar een paard in zijn buik schoppen vindt ik te ver gaan, waarom schoppen? Doe even normaal...

Denk dat iedereen dat wel te ver vind gaan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:32

Norway_girl schreef:
Binckydenice schreef:
Ik vindt het niet nodig om een paard te gaan schoppen. Dat hoort niets je kunt hem ook op andere manieren corrigeren, deze hoeven niet meteen schoppen en trappen te zijn dat vindt ik niet normaal.

Hierboven zei iemand schoppen op zijn scheen met klompen aan? Dabn vraag ik mij echt af waar je hersens zitten. Doe even normaal en hebt wat respekt voor dieren.

Kan je ook normaal reageren? Slapen
Best als je er tegen bent, maar houd wel je taalgebruik in de gaten a.u.b!

En ff tussendaar hoe corrigeer jij je paard dan XD Ook met het woordje foei?

Hoezo? Welk taalgebruik in die tekst is nou ongebruikelijk?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:33

karoliena, als jouw pony's schoppen wat doe je dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:34

als ie een paard schopt krijgt ie van dat paard (mits het hoger in rang staat) ook een schop terug. Loop je dan ook de wei in: Doe even normaal?

Mensen gedragen zich ontzettend kinderachtig in dit topic. Net of iemand die zijn paard een keer verdient een schop verkoopt dagelijks zijn paard af staat te rossen....
maar vooruit, wen je ook weer aan...
SNIELUUGGHHHH

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:35

Binckydenice schreef:

Volgens mij heb je dan geen hersens, nee.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:36

Dank u...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:37

stef schreef:
als ie een paard schopt krijgt ie van dat paard (mits het hoger in rang staat) ook een schop terug. Loop je dan ook de wei in: Doe even normaal?

Mensen gedragen zich ontzettend kinderachtig in dit topic. Net of iemand die zijn paard een keer verdient een schop verkoopt dagelijks zijn paard af staat te rossen....
maar vooruit, wen je ook weer aan...
SNIELUUGGHHHH

Dat kinderachtige geldt ook voor de andere kant. Dat gezeur over het woordje 'foei'. Alsof er geen andere methodes zijn om te corrigeren. Nee hoor, volgens jullie is het of een schop of het woordje 'foei'. Ja, hoor. Koe Koe Koe

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:37

IvysToeter schreef:
karoliena, als jouw pony's schoppen wat doe je dan?

Terug schoppen, hiih

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:38

als mijn paard in de wei een ander paard schopt ga ik niet de wei in nee (om maar een voorbeeld te noemen)
maar ik bedoel gewoon als voorbeeld dat als ze mij gericht schoppen dat ik dan een schop terug geef.

Stef, inderdaad net of dat iemand hier in het topic die zijn paard een keer een schop geeft gelijk dat dagelijks doet..
niet dus

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:42

ik heb altijd zoiets van:
wie de Bal kaatst, kan hem terugverwachten
dus ook een trap. als ze bijt knijp ik terug als je schopt vind ik dat je het recht hebt om terug te schoppen.
je laat je op straat toch ook niet zomaar schoppen zonder iets te doen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:43

Ja, maar niet recht in zijn maag en al helemaal niet met klompen tegen zijn scheenbeen aan, zoals een aantal bokkers hier wel melden. Dat vind ik niet normaal, en corrigeren ka op veel effectievere manieren dan terugschoppen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:45

Binckydenice schreef:
Ja, maar niet recht in zijn maag en al helemaal niet met klompen tegen zijn scheenbeen aan, zoals een aantal bokkers hier wel melden. Dat vind ik niet normaal, en corrigeren ka op veel effectievere manieren dan terugschoppen.

Blijf daar toch neit zo op door drammen, bijna niemand vind dat normaal om te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:46

Als we elkaar nu kinderachtig gaan noemen is het einde zoek, ieder heeft zijn eigen mening en ik vind het super als mensen hun paard nooit een keer een schop hoeven te geven! ik geef toe dat ik het wel eens doe, maar alleen als ik zelf gericht getrapt wordt, maar bij de meesten gebeurd dat gelukkig niet en hebben ze aan en harde uuhh wel genoeg.

ik denk dat de naturals hier sowieso tegen schoppen zijn en dat ze liever grondwerk doen, maar niet iedereen is hier helaas even goed in en bepaald de rangorde op een andere manier. zoland ze maar niet mishandeld worden. ik heb ook vaak genoeg commetaar op mensen als ik zie hoe ze met hun dierne omgaan, terwijl ik zelf ook vast lang niet alles goed doe maar ieder doet het op zn eigen manier. in ieder geval is het makkelijk praten als je mensen gaat beschuldigen van kinderachtig en geen verstand en.d.

correct me if i'm wrong

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:47

Binckydenice schreef:

Dat is ook wel een extreem geval Clown Goedemorgen...

En als bokkers hun paarden een schop geven of wat dan ook, zegt dat zeker niet dat dit elke dag gebeurd!

Maar laat jij nu is ff horen hoe jij je paard dan zo efficient corrigeerd?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:49

Norway_girl schreef:
Maar laat jij nu is ff horen hoe jij je paard dan zo efficient corrigeerd?

ROFL

Binckydenice

karoliena schreef:
Binckydenice schreef:

Blijf daar toch neit zo op door drammen, bijna niemand vind dat normaal om te doen

Ze den het anders wel, dus ja dat doe ik wel

Strepsel

HEy,

Sommige van jullie doen net of een schop naar je paard een zware vorm van mishandeling is.........??
Maaruh neem me niet kwalijk, maar als mijn paard mij trapt om wat voor reden dan ook, dan krijgt hij een schop terug!!! Zo gaat het toch ook gewoon in de natuur.
Wanneer een paard een ander paard lelt, krijgt hij een lel terug.......
Kijk, je moet hierin natuurlijk niet gaan overdrijven zodat je paard zwaar mishandeld word,
maar er zijn grenzen.......

Groetjes