Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Inge_ schreef:KiWiKo schreef:wat altijd het probleem is in dit soort discussies is dat mensen hun eigen referentiekader hebben. Hun enigste eigenste is altijd braaf, natuurlijk zou je het dan niet pikken dat een hoefsmid een tik uitdeelt (zou ik ook niet) maar er zijn gewoon minder brave paarden, sterker nog er zijn gewoonweg etterbakken......... die wel eens aangepakt moeten worden
Daar zul je mij wel mee bedoelen aangezien ik het in mijn post hierboven had over mijn brave paard.![]()
Naast mijn eigen paard heb ik ook nog een verzorgpony'tje wat heel dominant is en volgens sommige een echte 'klier'. Laatst kwam de hoefsmid voor haar (inmiddels al een hele tijd geleden omdat hij haar een draak vond) . Ik was daar niet bij dus weet niet wat hij met haar heeft gedaan, maar ook al staat ze te 'klieren' , dan nog zou ik het niet toestaan als hij haar een klap verkocht. Ben gewoon tegen geweld..
ik had het niet tegen jou
was meer een algemene opmerking

Nuage schreef:Schoppen in de buik vind ik in alle gevallen onacceptabel.
Mijn paard werd toevallige vorige week bekapt en die is altijd vervelend. Ze gaat hangen en deze keer ging ze zelfs steigeren.
Mijn hoefsmid heeft de overtuiging dat negatieve aandacht ook aandacht is. Hij negeert haar dus volkomen.
Toen ze dus erg hoog steigerde reageerden wij allebei niet. Zodra ze weer op de grond stond gewoon weer verder gegaan. Paard keek beetje beduusd omdat niemand reageerde, maar heeft het ook niet meer gedaan. Want blijkbaar werkte het niet
Marliesje schreef:Ik vind het altijd wel erg makkelijk om alle schuld naar de hoefsmid te schuiven.
Een paard dat goed heeft geleerd stil te staan en zijn voeten langere tijd op te tillen krijgt van geen enkele hoefsmid een schop of klap.
Dus neem de taak op je om je paard goed op te voeden, daar heeft de smid veel plezier van, en jij ook.

Ik zou er in ieder geval wat van zeggen Marliesje schreef:Met een jong paard kun je toch ook gewoon oefenen?
KiWiKo schreef:nah, zo moet je er als smit ook niet zes per dag hebben, wordt je niet oud, er zal er een een tikkie uitdelen...........
.
maar een goede smid zal dat wel doorhebben. JeltjeW schreef:Vind het niet Normaal ! Onze hoefsmid rukt dan een keer hard aan het halster touw, of ze doet met zn feil een tik onder de buik.
jackiemischa schreef:je moet hem gaan opbellen en zeggen dat hij helemaal NOOIT meer hoeft te komen.
je moet ook zeggen warom.
dan ben je klaar en zoek gewoon maar een andere hoefsmid die er wel een beedje verstand van heeft.
groetjes
jackiemischa schreef:je moet hem gaan opbellen en zeggen dat hij helemaal NOOIT meer hoeft te komen.
je moet ook zeggen warom.
dan ben je klaar en zoek gewoon maar een andere hoefsmid die er wel een beedje verstand van heeft.
groetjes