De hoefsmid verkoopt je paard een klap, zeg je er wat van?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: De hoefsmid verkoopt je paard een klap, zeg je er wat va

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:39

horsewisper schreef:
Mijn hoefsmid hoeft mijn paarden absoluut niet te slaan, Zodra dit gebeurd is het de eerste en de laatste keer dat hij mijn ponys hoeft te bekappen.

Gelukkig heb ik een hele lieve fijne hoefsmid die met heel veel geduld en respect met ze omgaat. Zijn ze vervelend dan lost hij dit op een ander manier op.

ook niet als 1 van je pony's de hoefsmid heeft gebeten zonder reden? Mag hij dan nog niets doen?

LiLiTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:55

Mijn veearts heeft mijn paard een klap verkocht toen ze hem een spuit wilde geven en mijn paard zijn hoofd bewoog. Ik was er gelukkig bij en werd echt heel boos. Ik sla zelf mijn paard niet en ik pik het gewoon niet als een ander dat wel probeert alleen omdat Bo een grote tinker is. Gevolg: de veearts in kwestie wil niet meer bij mij komen, pech voor haar.

Ik snap wel dat sommige mensen zoals de hoefsmid soms een tik geven maar dan moet het echt wel gegrond zijn en ik vindt dat hij/zij het paard dan ook wel moet kennen. Bij mij kwam de veearts voor het eerst en zonder Bo te kennen verkoopt ze hem een mep, terwijl Bo zo makkelijk is dat met een simpele Ho blijft hij ijzig stil staan.

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:47

mensen die paarden slaan vind ik echt verschrikkelijk je moet er wel wat van zeggen want het gebeurd nog veel te vaak zonder dat er een reden voor is en je dier kan niets terug zeggen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:26

Ik ben strenger voor m'n paard dan m'n smid Tong uitsteken... Ik ben er zelf altijd bij, omdat ik het prettig vind haar zelf vast te houden, en omdat bekappen ed bij ons binnen moet, en hij z'n bus buiten moet laten staan. Moet er dan eens echt iets grondigs gebeuren dan kan ik haar mee naar buiten nemen en vast houden.

Maar ik corrigeer onmiddelijk al ze probeerd te lopen. Dat mag bij mij niet, en dat mag bij de smid niet. De smid zegt altijd: laat maar even, k pak d'r wel weer op. Nou geeft ze heel makkelijk voetjes, en is ze best rustig, maar ik wil geen gedonder. Ik weet dat ze vroeger een keer verkeerd beslagen is, en dat dat haar veel pijn heeft gedaan (niet opzettelijk, smid had gewoon een foutje gemaakt, kan gebeuren).

Overgends heb ik een smid waar niet veel mensen het hoog mee op hebben, maar ik ben heel tevreden. Hij maakt het altijd goed, Vjesta is dol op hem (ze lebbert hem helemaal af), en hij is rustig en niet duur...