Super Slmt9, heb ik toch kunnen helpen

Voorlopig nog steeds alles in orde?
Fijn sanne83 dat het toch weer snel terug in orde komt, je merkt wel dat als de basis éénmaal ok is dat je snel weer een punt vind van waaruit je verder kan gaan, ookal zijn er allerlei dingen verandert en is er stress door.
Ik vertel er nooit zoveel over maar ik wil toch even delen dat ik ontzettend trots ben op mijn blinde opa. Dat is echt zo'n lief paard, die wil altijd meewerken en zo zijn best voor je doen, daarnaast ook tikje eigenwijs. Heerlijk dier is het. Dit jaar nog niet erop gezeten? Ach, maakt niet uit, gewoon opzadelen en gaan
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Cobe heb ik gisteren een testje mee gedaan, zoals eerder gemeld hier om er eens iemand anders op te zetten terwijl ik longeerde om te kijken wat hij dan deed. Immers loopt hij met longeren goed & prachtig, en zodra ik erop zit gaat enorm de rem erop en krijg ik er niks meer uit. Fysiek zou het probleem niet mogen zijn maar wat dan wel natuurlijk ... Had al eens gelongeerd met zadel alleen om t zien wat dat deed, maar maakte geen verschil, dus het zadel op zich was het probleem ook niet. Toen kwam die singelwonde dus even buiten strijd geweest maar gisteren besloten op te zadelen en er liep toevallig een bende kinderen op stal dus daar iemand even gevraagd of die extra paard wilde rijden, lukt altijd wel
Eerst even zo gelongeerd om te zien wat voor dag hij had maar hij ging super goed. Toen het kind erop en gezegd gewoon te zitten, geen benen of andere dingen te doen. En hij ging als een trein. Dus dat was het probleem ook niet ... Kind teugels gegeven en zelf laten rijden. Meteen verschil .. Totaal ander tempo en zelfs gaan stilstaan. Heel moeilijk terug in gang te krijgen en te houden.
Daarna heeft ze een zweepje genomen, iets wat ik in principe niet doe maar bij een test moet je dingen proberen en zowaar, na eventjes wat zoeken, liep meneer weer als een trein. En vond hem helemaal niet raar of boos of moeilijk reageren als hij een tikje kreeg met de zweep. Dus zit daar dan de clue? Dat ik te afwachtend wordt en niet doorzet waardoor er voor hem geen duidelijkheid in zit en hij het dan niet meer ziet zitten? En moet ik dus gewoon, met zweep, zeggen van 'dit gaan we nu doen' en klaar? Zou dat fijner/duidelijker voor hem zijn? Maar het is zo in strijd met al de rest