Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:Catnip ...jij schrijft over een paard die zo doorgedraait was, alléén maar op de kop gepakt was door zijn eigenaresse, dat hij niet meer normaal te rijden was ...was dit Ravottie ?
Was dit voor hij kreupel werd en geopereerd moest worden ?
Begon toen ook de karakter verandering ?
Iemand er 30 x afgooien verteld toch genoeg ?
Ben jij met hem weer met grondwerk begonnen en kon jij hem weer normaal rijden ?
vilheide schreef:pol1 schreef:Maandag komt mijn DA.. wil idd heel graag weten of er iets scheelt met hem en niet te snel conclusies trekken zonder te weten dat ik alles voor hem gedaan heb
Groot gelijk..Zou het ook willen weten als er iets is wat dit verklaard! Vinden ze niks..Heb je er alles aan gedaan!
Catnip schreef:broadway schreef:Catnip ...jij schrijft over een paard die zo doorgedraait was, alléén maar op de kop gepakt was door zijn eigenaresse, dat hij niet meer normaal te rijden was ...was dit Ravottie ?
Was dit voor hij kreupel werd en geopereerd moest worden ?
Begon toen ook de karakter verandering ?
Iemand er 30 x afgooien verteld toch genoeg ?
Ben jij met hem weer met grondwerk begonnen en kon jij hem weer normaal rijden ?
Whoa, ik heb nergens zoiets geschreven? Hij was prima te rijden, alleen deed ie altijd even uittesten, daarna was het een topper onder het zadel! Zelfs een 13-jarig manegeruitertje kon zo met hem wegrijden (obv de eigenares).
Edit: ik snap het al, je hebt het over een oude post van me. Nee, dat ging over een heel ander paard (pony zelfs, naar Nederlandse maatstavencentimetertje of 30 kleiner dan het paard uit dit topic)
En 30x ervan af gooien? Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat is voor beide paarden niet waar.
broadway schreef:Ik wil altijd graag even weten of ik met een serieus iemand te maken heb en hoeveel kennis en ervaring ze hebben .
Is bij jullie beiden niet duidelijk, helaas .
Voor deze type paarden moet je op de juiste moment belonen maar ook temperen, doe je dat niet of fout dan beledig je ze en komt er adrenaline vrij .
Hetzelfde gebeurd als ze pijn hebben, reageren ze vaak laat maar dan wel véél heftiger en uiteraard is een trauma een langdurige onderdrukking waardoor ze gevaarlijk kunnen worden .
Foetsji schreef:Mag ik nog eens vragen hoe lang na de aankoop de eerste bijtaanvallen begonnen?
Mondy schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat er zo op door wordt gegaan met waaraan het heeft gelegen en dat er nog een kansje is voor het paard.
Ja er is een reden waarom hij dit heeft gedaan... Natuurlijk.
Dat kan simpelweg een kronkel in de kop zijn of een onjuiste opvoeding van iemand.
Feit blijft dat dit het zoveelste akkefietje (om het maar even luchtig te houden) is met gruwelijke gevolgen.
Waarom altijd proberen een verknipt paard toch op te Lappen ? Soms is het beter voor het paard maar ook de mensen er omheen om er mee te stoppen.
Moet er perse tijd en moeite worden gestopt in die onbegrepen paarden dan zou ik zeggen kijk eens naar die paarden die te koop staan die niet dit soort aanvallen hebben gemaakt. Steek daar de tijd in om er een gelukkig paard van te maken.
Ik vraag mij altijd af of er ook zo gereageerd wordt als het je eigen vlees en bloed is dat te grazen wordt genomen
Ts wat gebeurd er nu eigenlijk in de tussentijd met hem ? Want we zijn weer een paar dagen verder en zoals ik het zie gaat t nog wel even duren voor er überhaupt actie komt ?
Voor jou niet fijn als je er met angst heen moet en voor paard niet fijn als er niks mee gebeurd ?
Ayasha schreef:Tegenwoordig zeggen ze van elke hengst wel dat ie moeilijke karakters geeft. Dus dat zal voor Ramiro ook wel zo zijn.