Paard schoppen als straf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:11

Het maakt niet eens zoveel uit wát je doet, maar hóe je het doet en of het voldoende is dat het paard niet meer de motivatie heeft om het gedrag uit te voeren dat ie van plan was. Zoals vaker wordt gezegd: Zo zacht als mogelijk is en zo hard als nodig is. Maar je kunt beter een keer in een gevaarlijke situatie te hard inkomen dan te zacht want dan kan je een gevecht uitlokken wat je niet wilt.

Ayasha
Blogger

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:12

Zo zacht als kan en zo hard als moet.. :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:13

Heb nooit gepraat over mishandeling want ik vindt het ook geen mishandeling!. Ik vindt het inderdaad wel sielugh omdat ik met een paard werk dat gewoon echt verschrikkelijk verpest is door de mens en daar nu de gevolgen van zie. En kan een ding zeggen, dat is vreselijk om te zien! Als je te vaak trapt of weet ik wat kun je veel verpesten ben ik achter, en ik vindt dat vreselijk om te zien en ook sielugh.

saskiakefie

Ja ook goed :') je snapt wat ik bedoel :P

Nens77

saskiakefie schreef:
Nens77 schreef:

Als ik hem daar niet voor afgestraft had, en voor hem aan de kant was gegaan, wordt het uiteindelijk wel een paard wat aanvalt hoor

Ik zeg toch ook nergens dat je 'm niet moet afstraffen? Ik zie als je het hebt over een paard wat aanvalt een steigerend/bijtend paard voor me of een paard die met de achterbenen slaat en nee dan krijg je geen mogelijkheid om te SCHOPPEN, want daar ging het toch uiteindelijk om? ;)

Hij stond eerst naar me te steigeren, toen gaf ik hem een lel met de zweep op zijn borst en bij het neerkomen draaide hij naar me toen en sloeg met zijn voorbeen naar me.
Het ging erom of je je paard een schop verkoopt als hij ontoelaatbaar en gevaarlijk gedrag vertoont.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:14

Ik drink nooit thee.. (ofwel: Ik vind, zonder dt)
Maar buiten dat, die verwende krengen die nooit een keer een welgemikte schop kregen terwijl ze hem wel verdiende zijn zelden beter af.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:15

noaenkelly schreef:
Heb nooit gepraat over mishandeling want ik vindt het ook geen mishandeling!. Ik vindt het inderdaad wel sielugh omdat ik met een paard werk dat gewoon echt verschrikkelijk verpest is door de mens en daar nu de gevolgen van zie. En kan een ding zeggen, dat is vreselijk om te zien! Als je te vaak trapt of weet ik wat kun je veel verpesten ben ik achter, en ik vindt dat vreselijk om te zien en ook sielugh.

Er zijn misschien nog wel meer paarden verpest omdat ze door hun eigenaar niet op hun plek worden gezet bij agressief of brutaal gedrag

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:15

Nens77 schreef:
noaenkelly schreef:

Er zijn misschien nog wel meer paarden verpest omdat ze door hun eigenaar niet op hun plek worden gezet bij agressief of brutaal gedrag

Helemaal mee eens!
Meer verwende agressieve paarden gezien dan, agressieve mishandelde paarden!
Laatst bijgewerkt door xSogno op 10-01-14 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:16

Laat dat misschien maar weg.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:16

ayasha, ooit met een paard gewerkt dat is verpest door de mens?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:18

noaenkelly schreef:

Als je haar eerdere quotes leest, kun je zien van ja.
Daarbij denk ik dat ayasha heel wat meer ervaring en kennis heeft in de paarden dan jij, en dat bedoel ik niet beledigend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:18

Alles wat ik heb staan.. Nee da's gelogen, eentje was wel opgevoed. :j Maar de rest is allemaal bij mij gecorrigeerd. En heb ook regelmatig andermans paarden onder handen om ze een duwtje in de juiste richting te geven.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-01-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:19

Je moet ook niet zomaar een paard gaan slaan of schoppen.. Als de timing niet goed is of de straf niet in verhouding staat met het ongewenste gedrag kan het idd fout gaan. Het wisselt per situatie, per paard wat het beste is. Doe wat met de feedback die je terug krijgt van je paard..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:20

Esmeej333 schreef:
noaenkelly schreef:

Als je haar eerdere quotes leest, kun je zien van ja.
Daarbij denk ik dat ayasha heel wat meer ervaring en kennis heeft in de paarden dan jij, en dat bedoel ik niet beledigend.

Ik vind zo'n persoonlijke sneer dan weer niet nodig. Discussie op de bal spelen niet op de man. :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:21

Ik weet wel zeker dat ze meer ervaring en kennis heeft haha. Wil alleen mijn punt maken dat je ook door een paard te schoppen hem kunt verpesten en niet alleen door hem niet te schoppen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:22

saskiakefie schreef:
Je moet ook niet zomaar een paard gaan slaan of schoppen.. Als de timing niet goed is of de straf niet in verhouding staat met het ongewenste gedrag kan het idd fout gaan. Het wisselt per situatie, per paard wat het beste is. Doe wat met de feedback die je terug krijgt van je paard..

Als ik zo in dit topic lees, doet niemand dit ook 'zomaar' gelukkig.
Moet idd ook met beleid. Maar denk dat je een goed getimede correctie, schop danwel tik dan een penny met een wortelstokje of de welbekende penny 'join-up' of snoepjes :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:23

Als ze echt te ver gaat krijgt ze wel eens een schop ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:24

Mijn ervaring is dat er veel meer verwende, ooit brave, paarden rondlopen (als ze geluk hebben, er zijn er ook genoeg die geen herkansing krijgen en bij de slacht belanden omdat ze vals zijn terwijl ze gewoon verkl**t zijn door de braaf-aaien methode) dan paarden die "te hard aangepakt" zijn. :) Waarmee ik niet wil zeggen dat die laatste niet bestaan. Maar die eerste kom ik veel en veel frequenter tegen. Veelal paarden die gewoon niet begrepen zijn, bange, onzekere paarden, die niet genoeg leiding krijgen, uit noodzaak, zelf "leiding nemen" hoewel ze die niet willen en dán als dominante rotbok gezien worden terwijl het bange muisjes zijn die in die positie gedwongen werden door een eigenaar die een goed getimede tik "niet nodig" vond. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-01-14 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:24

saskiakefie schreef:
Ik vind zo'n persoonlijke sneer dan weer niet nodig. Discussie op de bal spelen niet op de man. :)

Ik vind dit niet een op de man spelen, simpelweg een feit vaststellen... Ik bedoel het ook niet beledigend, maar voor je iemand zo aanspreekt moet je misschien even kijken tegen wie je het zegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:25

Oei, op zo'n voetstuk moet je mij ook weer niet plaatsen hoor esmeej333 :o

Ik denk dat noaenkelly het best goed bedoelt. :) Maar misschien neemt ze haar referentiekader iets te krap.. Zou ze het iets ruimer moeten zien in deze discussie. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-01-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:25

Ayasha schreef:
Alles wat ik heb staan.. Nee da's gelogen, eentje was wel opgevoed. :j Maar de rest is allemaal bij mij gecorrigeerd. En heb ook regelmatig andermans paarden onder handen om ze een duwtje in de juiste richting te geven.

Dat vindt ik goed en ook mooi dat iemand dat doet! Maar ik bedoel echt paarden die je niet meer in de goede richting krijgt. Die gewoon zooi bang zijn geworden voor mensen (dus overdosis schoppen). En ik bedoel niet dat iedereen een paard meteen te veel schopt maar blijkbaar zijn er enkele mensen van wel (niet veel maar toch). En dat is niet leuk om te zien

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:26

mamamier schreef:
noaenkelly schreef:
Oke Mamamier ik snap je punt, vindt het alleen wel erg jammer dat je me overdreven vindt reageren terwijl ik gewoon mijn mening geef. Alsof wij tieners het alleen maar "zielig" vinden en er toch niets van snappen. Zo komt het tenminste over. Ik lees graag de mening van anderen zodat ik misschien zelf ook wat kan veranderen maar dan geef ik ook graag mijn eigen mening (en dan hoop ik dat ik misschien zelf ook anderen kan helpen). Snap niet echt wat daar overdreven aan is?

Het overdreven aan jullie reacties is dat er direct gepraat wordt over geweld, agressie, mishandeling en zo waren er nog meer prachtig verzonnen woorden. Alles is sielugh... En ook dat is prima hoor, ik snap echt wel dat tieners dat zielig vinden. Alleen is het soms wel nodig.

Dat is ook de reden waarom kinderen geen dieren kunnen opvoeden, daar zijn dus de grote mensen voor, die pakken door indien nodig zodat de kinderen er ook veilig mee om kunnen blijven gaan :D

BigOne

Zal zo de laatste voerronde eens even doen, harnas aan, beenbeschermers om, motorhelm op mijn hoofd want o wee, paard draait z'n kont naar mij toe en ik kan en mag niets anders doen dan een aaitje geven en vertellen hoe lief hij is met die losse achterbenen. Zie je het voor je, als ik van iemand af zou willen dan zou ik er voor zorgen dat mijn paarden zo waren, één keer iemand de stal in sturen en nooit meer last van. Paard zal worden afgemaakt want die heeft van al dat aai aai een kronkel in zijn kop, of wacht, ik verkoop hem dan aan zo'n lief meisje die alles met opgeheven hand beter maakt of dat vervelende paardje even hartelijk toe zal spreken. Natuurlijk is dit gein maar wel, door al die sielegh reacties , realiteit voor sommigen. Met mijn beesten(alle beesten niet alleen de paarden) kan ik lezen en schrijven. Een keer brommen en het is klaar en waarom, omdat ik ze nooit ook maar één centimeter van mijn persoonlijke ruimte heb toegestaan wanneer ik ze daar niet om vroeg. Probeerden ze het wel en reageerden ze niet op mijn lichaamshouden dan kregen ze een duidelijke, lichamelijke waarschuwing. En ze voelen zich, ook nu, na jaren nog steeds erg prettig bij mij, hoe zou dat toch komen.

noaenkelly

Ayasha schreef:

Ik denk dat noaenkelly het best goed bedoelt. :)

Dankjewel!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:27

Ayasha schreef:

Ik denk dat noaenkelly het best goed bedoelt. :) Maar misschien neemt ze haar referentiekader iets te krap.. Zou ze het iets ruimer moeten zien in deze discussie. :)

Oh ze zal het ook vast goed bedoelen en nogmaals het is niet beledigend bedoelt, maar laten we wel wezen je weet wel waar je het over hebt.
Ik ben het ook weleens met je oneens je kan ook best wel eens heel hard zijn, dus op een voetstuk plaatsen, nee hoor :) .