Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:Nens77 schreef:
Als ik hem daar niet voor afgestraft had, en voor hem aan de kant was gegaan, wordt het uiteindelijk wel een paard wat aanvalt hoor
Ik zeg toch ook nergens dat je 'm niet moet afstraffen? Ik zie als je het hebt over een paard wat aanvalt een steigerend/bijtend paard voor me of een paard die met de achterbenen slaat en nee dan krijg je geen mogelijkheid om te SCHOPPEN, want daar ging het toch uiteindelijk om?
noaenkelly schreef:Heb nooit gepraat over mishandeling want ik vindt het ook geen mishandeling!. Ik vindt het inderdaad wel sielugh omdat ik met een paard werk dat gewoon echt verschrikkelijk verpest is door de mens en daar nu de gevolgen van zie. En kan een ding zeggen, dat is vreselijk om te zien! Als je te vaak trapt of weet ik wat kun je veel verpesten ben ik achter, en ik vindt dat vreselijk om te zien en ook sielugh.
Nens77 schreef:noaenkelly schreef:Heb nooit gepraat over mishandeling want ik vindt het ook geen mishandeling!. Ik vindt het inderdaad wel sielugh omdat ik met een paard werk dat gewoon echt verschrikkelijk verpest is door de mens en daar nu de gevolgen van zie. En kan een ding zeggen, dat is vreselijk om te zien! Als je te vaak trapt of weet ik wat kun je veel verpesten ben ik achter, en ik vindt dat vreselijk om te zien en ook sielugh.
Er zijn misschien nog wel meer paarden verpest omdat ze door hun eigenaar niet op hun plek worden gezet bij agressief of brutaal gedrag
Esmeej333 schreef:noaenkelly schreef:ayasha, ooit met een paard gewerkt dat is verpest door de mens?
Als je haar eerdere quotes leest, kun je zien van ja.
Daarbij denk ik dat ayasha heel wat meer ervaring en kennis heeft in de paarden dan jij, en dat bedoel ik niet beledigend.
saskiakefie schreef:Je moet ook niet zomaar een paard gaan slaan of schoppen.. Als de timing niet goed is of de straf niet in verhouding staat met het ongewenste gedrag kan het idd fout gaan. Het wisselt per situatie, per paard wat het beste is. Doe wat met de feedback die je terug krijgt van je paard..
saskiakefie schreef:Ik vind zo'n persoonlijke sneer dan weer niet nodig. Discussie op de bal spelen niet op de man.
Ayasha schreef:Alles wat ik heb staan.. Nee da's gelogen, eentje was wel opgevoed.Maar de rest is allemaal bij mij gecorrigeerd. En heb ook regelmatig andermans paarden onder handen om ze een duwtje in de juiste richting te geven.
mamamier schreef:noaenkelly schreef:Oke Mamamier ik snap je punt, vindt het alleen wel erg jammer dat je me overdreven vindt reageren terwijl ik gewoon mijn mening geef. Alsof wij tieners het alleen maar "zielig" vinden en er toch niets van snappen. Zo komt het tenminste over. Ik lees graag de mening van anderen zodat ik misschien zelf ook wat kan veranderen maar dan geef ik ook graag mijn eigen mening (en dan hoop ik dat ik misschien zelf ook anderen kan helpen). Snap niet echt wat daar overdreven aan is?
Het overdreven aan jullie reacties is dat er direct gepraat wordt over geweld, agressie, mishandeling en zo waren er nog meer prachtig verzonnen woorden. Alles is sielugh... En ook dat is prima hoor, ik snap echt wel dat tieners dat zielig vinden. Alleen is het soms wel nodig.
Ayasha schreef:Oei, op zo'n voetstuk moet je mij ook weer niet plaatsen hoor esmeej333
Ik denk dat noaenkelly het best goed bedoelt.Maar misschien neemt ze haar referentiekader iets te krap.. Zou ze het iets ruimer moeten zien in deze discussie.