Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:16

Sommige mensen weten waar je een paard veel pijn kan geven met een schop,en schoppen dus gericht op die bepaalde plek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:18

Ik gun het mijn paard, als hij mij bewust trapt (want alle plekken bij mij zijn gevoelig en niet paard- bestendig).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:20

Waarom trapt een paard bewust, waarom trapt de 1 wel en de ander nooit? Heb toch het idee dat dat njiet aan het paard ligt of wel?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:21

Welshcobfan schreef:
Ik gun het mijn paard, als hij mij bewust trapt (want alle plekken bij mij zijn gevoelig en niet paard- bestendig).

Juist Haha! Mijn paard doet mij eerder pijn, als dat ik de kracht heb om 500kilo pijn te doen.
Ze zullen eerder schrikken, en dat is nou net de bedoeling.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:22

áls mijn of een ander paard bewust trapt. Zo beter? Clown
Mijn pony heeft al ruim een jaar niet getrapt naar iemand. Dankzij die paar goede trappen die hij terug kreeg. Hij wou dominant zijn maar dat werd gelijk afgestraft. Nu heb ik nergens meer last van.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:28

marleen_usar schreef:
Waarom trapt een paard bewust, waarom trapt de 1 wel en de ander nooit? Heb toch het idee dat dat njiet aan het paard ligt of wel?

Van de 4 heb ik er dus ook maar 2 die echt bewust iets doen.

De een is hengst in een kudde en zag mij als een kuddegenootje, nadat ik hem 1x heb terug gepakt doet hij nooit meer iets verkeerds.

De ander is (bij vorige eigenaar) mishandeld, 9 van de 10 x gaat het goed en heeft ze de volste vertrouwen in me, maar soms begint ze in ene bewust aan te vallen, en ik ben niet zo iemand die haar maar lekker haar gang laat gaan omdat ze al behoorlijk dominand is, ik ben de baas en niet zij.
Ik heb haar toen 1x een rot schop verkocht omdat ze mij aanviel terwijl ik hoog zwanger was, en sinds die tijd (3 jaar geleden) heb ik haar nooit meer een schop hoeven geven.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:34

marleen_usar schreef:
Sommige mensen weten waar je een paard veel pijn kan geven met een schop,en schoppen dus gericht op die bepaalde plek.

Dan heeft ie het na 1 of 2 keer dan ook wel begrepen. Beter 1 keer goed op een bepaalde plek dan 10 keer zachtere klappen op die plek. Kijk maar eens bij jezelf....

Hoofd en onderbuik ben ik geen voorstander van, maar de rest van het lichaam, waarom niet?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:35

marleen_usar schreef:

Geen twee paarden zijn hetzelfde.
De 1 zal in een bepaalde situatie dreigen, de ander is brutaler en zal meteen bijten of schoppen.
Ik ken ook een merrie die erg snel is met d`r beentjes als haar iets niet bevalt. En ja, dan kan ze een schop terug verwachten. Na 1 keer goed corrigeren is het dan ook meteen afgelopen en weet ze haar plaats weer.
Van een opgeheven vingertje en een 'foei' is ze echt niet onder de indruk... en als ze het gevoel heeft dat ze over je heen kan lopen, zal ze dat ook zeker proberen.

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:39

Heb nog nooit een paard geschopt... en ben ik ook niet van plan

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:39

Ik zal eerder een tik geven, maar als ik bijv. geplet word tussen een paard en de muur en dit is dreigend bedoelt, dan kan ik wel een schop geven hoor. Niet hard, maar wel genoeg Ja
En als een paard mij bewust een schop geeft (niet uit angst of iets dergelijks) dan kan ie er ook wel een terugverwachten.
Ligt overigens wel aan het paard, ieder paard is anders.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:45

Carolientjeh schreef:

Wacht maar tot je eens goed schrikt of pijn lijd Bloos Dan geef jij ook wel een trap hoor...

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:48

Fiffill schreef:
Ik zal eerder een tik geven, maar als ik bijv. geplet word tussen een paard en de muur en dit is dreigend bedoelt, dan kan ik wel een schop geven hoor. Niet hard, maar wel genoeg Ja
.

Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:48

Carolientjeh schreef:

Wacht maar tot je een eigen paard hebt, die je moet opvoeden. Of een verzorgpaard die enorm dominant is Knipoog

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:52

Als ze mij schopt en ik ben nog in staat terug te schoppen doe ik dat wel(nu 1 keer gedaan)
en jah dn ook niet meteen zooooó hard dat ze helemaal vergaat van pijn zeg maar maar gewoon een punter Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:57

VeerenAshley schreef:
Fiffill schreef:
.

Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.

even 400 kg (of meer) tegen je duim... Je kan een paard best om "prikken" met je duim, maar als ie ineens omkomt zet ik toch echt mijn duim er niet tegen hoor * krak*

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:58

Ze moeten het bij mij wel heel erg bont maken om een schop te krijgen.
Waarschuw ze meestal eerst een stuk of 5 keer met mn stem en dan geef ik ze eerder een tik en meestal werkt dat goed genoeg.

Vorig verzorgpaard heeft wel eens een schop van me gehad.. Die haalde echt de meest rare dingen uit, dus toen had ze pech.
Maar gelukkig heeft ze geleerd van de paar keer en heb ik het niet nog een keer hoeven doen Lachen

Wanneer je je paard vaak moet schoppen lijkt me dit totaal niet goed. Op een gegeven moment staan ze er dan natuurlijk ook niet meer van te kijken wanneer ze een schop krijgen.
Maar als je paard trapt, vind ik het logisch dat ie een trap terug krijgt Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:02

VeerenAshley schreef:
Fiffill schreef:
.

Ja, maar ik had mijn arm niet vrij, met de een hield ik hem vast en de ander zat ergens anders in de weg Knipoog En ik riskeer het liever niet om mijn duim te breken Tong uitsteken Maar, anders had ik het wel gedaan, ik ben geen fanatieke schopper Alleen als het écht niet anders kan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:13

Frozenstar schreef:
Ooh zo Haha! ik dacht al *LOL*
Ik doe ook natuurlijk niet als ik gebeter wordt door een paard die op dat moment agressief is, dat ik er achter aan ga rennen ofzo om terug te bijten. Maar als het paard naast mij staan en hij bijt uit gemeenheid, dan bijt ik terug.

Nog steeds niet slim, want uit schrik/pijn reactie doen de paarden toch hun hoofd heel hard omhoog... Kadeng zo tegen je gezicht aan... Dat komt hard aan hoor Blauw oog

Mijn pony was als jaarling, 2 jarige soms wel is lekker speels, happerig... Nou als ik die dan terug had gebeten had ik nu echt met een kunstgebit gelopen hihi... Die wist heel goed dat het stout was en trok onmiddelijk dat hoofd terug.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:19

VeerenAshley schreef:

Ja dat is echt slim...
Tenzij je inderdaad een gebroken duim wil hebben zoals al eerder werd gezegd...

Ik heb wel eens als een pony mij probeerde te bijten, hem geblockt met mijn elleboog. Toen knalde die met zijn tanden tegen mijn elleboog aan die opeens heel snel "in de weg zat"...
Daarna genegeerd, kwam wel goed uit. Ik draaide mij om en moest mijn best doen om niet ontzettend in de lachstuip te schieten... Plingat gezicht van dat betreffende dier* Ik kwam niet meer bij Haha!

Maar als je wil blocken met je elleboog moet je wel snel genoeg zijn, anders werkt dat uiteraard niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:46

Ja zo zie ik het ook altijd : ik mep of schop niet , dat dier is gewoon zp stom om tegen mijn elleboog of been aan te lopen Schijnheilig

Als ik dat been ineens omhoog gooi of die elleboog in de lucht Lee Towers , dan hoort er op die plek geen paard te zijn.

Werkt prima bij een vuilak die je probeerd te grijpen , als die eraan komt even *bam* vuist in de lucht vanuit je elleboog zijwaarts opverend , paard vol tegen bakkes en springt achterin stal van schrik , en ik loop gewoon door alsof er niks gebeurd is.

Dan weten ze helemaal niet hoe ze het hebben , waar kwam die klap nu vandaan ??? Vergeten de volgende keer gewoon te bijten omdat ze het mysterie nog aan het uitvogelen zijn Haha!

En het rare is dan helemaal dat ik op de terugweg een knuffeltje geef als ze gewoon normaal over de deur hangen na te denken nog. Dan ben ik lief en weten ze zeker dat ik het niet was...maar daarna blijven ze wel voorzichtig en komt die valse bek met tanden niet meer dus het blijft wel hangen *LOL*

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:53

Meestal reageer ik met mijn stem. Hier reageert ze heel goed op en weet ze al dat ze fout zit. Luistert ze echt niet dat geef ik een soort knijp op de schouder. Gewoon stukje vel tussen duim en wijsvinger pakken. Slaan doe ik eigenlijk bijna nooit tenzij ze me heel kwaad maakt en het gewoon te bond is. Een tik op de neus doe ik nooit aangezien ze kopschuw is geweest. En gelukkig zie je hier nu niks meer van maar ik wil zeker niet dat dit terug komt.

en tsja schoppen.. dit heb ik 1 keer gedaan. Toen had ze het echt heel bond gemaakt en het was zeker geen harde schop. Maar ze schrok er wel flink van dus ze wist dat ze goed fout zat. Dus ja ik heb het wel eens gedaan.

Maar de laatste tijd hoef ik haar steeds minder op dr kop te geven. Gewoon omdat ze veel beter naar me luisterd en het misschien wel ook beter begrijpt.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:29

pmarena schreef:
Ja zo zie ik het ook altijd : ik mep of schop niet , dat dier is gewoon zp stom om tegen mijn elleboog of been aan te lopen Schijnheilig

Als ik dat been ineens omhoog gooi of die elleboog in de lucht Lee Towers , dan hoort er op die plek geen paard te zijn.

Werkt prima bij een vuilak die je probeerd te grijpen , als die eraan komt even *bam* vuist in de lucht vanuit je elleboog zijwaarts opverend , paard vol tegen bakkes en springt achterin stal van schrik , en ik loop gewoon door alsof er niks gebeurd is.

Dan weten ze helemaal niet hoe ze het hebben , waar kwam die klap nu vandaan ??? Vergeten de volgende keer gewoon te bijten omdat ze het mysterie nog aan het uitvogelen zijn Haha!

En het rare is dan helemaal dat ik op de terugweg een knuffeltje geef als ze gewoon normaal over de deur hangen na te denken nog. Dan ben ik lief en weten ze zeker dat ik het niet was...maar daarna blijven ze wel voorzichtig en komt die valse bek met tanden niet meer dus het blijft wel hangen *LOL*

hahaha... dit is dus ook mijn manier

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:33

Ik vindt het niet nodig om een paard te gaan schoppen. Dat hoort niets je kunt hem ook op andere manieren corrigeren, deze hoeven niet meteen schoppen en trappen te zijn dat vindt ik niet normaal.

Hierboven zei iemand schoppen op zijn scheen met klompen aan? Dabn vraag ik mij echt af waar je hersens zitten. Doe even normaal en hebt wat respekt voor dieren.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:37

Zoals met veel dingen.. sommige beesten hebben het gewoon nodig.. Als ze iets doen wat niet mag en het is met de stem niet (goed genoeg) te corrigeren vind ik absoluut dat je het paard in de buik mag trappen hoor.. denk maar niet dat ze daar dood aan gaan!!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:30

Ineke2 schreef:
VeerenAshley schreef:

Ja dat is echt slim...
Tenzij je inderdaad een gebroken duim wil hebben zoals al eerder werd gezegd...

Ik zou het ook niet doen als een paard je dreigt te pletten door met een sprong op je af te komen want dan kun je inderdaad meteen naar de eerste hulp, maar het heeft bij mij altijd prima gewerkt bij zo'n langzame eigenwijze-pony-achtige plet-actie.
Maar misschien dat ik wel alleen maar hele gevoelige paarden en ponis heb meegemaakt? Kan best, mijn eigen merrie kijkt je een week niet aan als je haar zou slaan of schoppen, die schrikt al als je je stem verheft.