Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Welshcobfan schreef:Ik gun het mijn paard, als hij mij bewust trapt (want alle plekken bij mij zijn gevoelig en niet paard- bestendig).
Mijn paard doet mij eerder pijn, als dat ik de kracht heb om 500kilo pijn te doen.
marleen_usar schreef:Waarom trapt een paard bewust, waarom trapt de 1 wel en de ander nooit? Heb toch het idee dat dat njiet aan het paard ligt of wel?
marleen_usar schreef:Sommige mensen weten waar je een paard veel pijn kan geven met een schop,en schoppen dus gericht op die bepaalde plek.
marleen_usar schreef:Waarom trapt een paard bewust, waarom trapt de 1 wel en de ander nooit? Heb toch het idee dat dat njiet aan het paard ligt of wel?

Carolientjeh schreef:Heb nog nooit een paard geschopt... en ben ik ook niet van plan
Dan geef jij ook wel een trap hoor... Fiffill schreef:Ik zal eerder een tik geven, maar als ik bijv. geplet word tussen een paard en de muur en dit is dreigend bedoelt, dan kan ik wel een schop geven hoor. Niet hard, maar wel genoeg
.
Carolientjeh schreef:Heb nog nooit een paard geschopt... en ben ik ook niet van plan
VeerenAshley schreef:Fiffill schreef:Ik zal eerder een tik geven, maar als ik bijv. geplet word tussen een paard en de muur en dit is dreigend bedoelt, dan kan ik wel een schop geven hoor. Niet hard, maar wel genoeg
.
Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.

VeerenAshley schreef:Fiffill schreef:Ik zal eerder een tik geven, maar als ik bijv. geplet word tussen een paard en de muur en dit is dreigend bedoelt, dan kan ik wel een schop geven hoor. Niet hard, maar wel genoeg
.
Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.
En ik riskeer het liever niet om mijn duim te breken
Maar, anders had ik het wel gedaan, ik ben geen fanatieke schopper
Alleen als het écht niet anders kan. Frozenstar schreef:Ooh zoik dacht al
Ik doe ook natuurlijk niet als ik gebeter wordt door een paard die op dat moment agressief is, dat ik er achter aan ga rennen ofzo om terug te bijten. Maar als het paard naast mij staan en hij bijt uit gemeenheid, dan bijt ik terug.
VeerenAshley schreef:Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.

at gezicht van dat betreffende dier* Ik kwam niet meer bij

pmarena schreef:Ja zo zie ik het ook altijd : ik mep of schop niet , dat dier is gewoon zp stom om tegen mijn elleboog of been aan te lopen
Als ik dat been ineens omhoog gooi of die elleboog in de lucht Lee Towers , dan hoort er op die plek geen paard te zijn.
Werkt prima bij een vuilak die je probeerd te grijpen , als die eraan komt even *bam* vuist in de lucht vanuit je elleboog zijwaarts opverend , paard vol tegen bakkes en springt achterin stal van schrik , en ik loop gewoon door alsof er niks gebeurd is.
Dan weten ze helemaal niet hoe ze het hebben , waar kwam die klap nu vandaan ??? Vergeten de volgende keer gewoon te bijten omdat ze het mysterie nog aan het uitvogelen zijn
En het rare is dan helemaal dat ik op de terugweg een knuffeltje geef als ze gewoon normaal over de deur hangen na te denken nog. Dan ben ik lief en weten ze zeker dat ik het niet was...maar daarna blijven ze wel voorzichtig en komt die valse bek met tanden niet meer dus het blijft wel hangen
Ineke2 schreef:VeerenAshley schreef:Weet je wat in dat geval ook goed helpt? Hem gewoon tegen je duim laten aanlopen (wel je duim op de plaats van zijn ribben, anders zal hij het niet voelen, en je duim goed stijf houden natuurlijk. Vinden de meeste paarden nl. niet fijn en zo 'straffen' ze zichtzelf.
Ja dat is echt slim...
Tenzij je inderdaad een gebroken duim wil hebben zoals al eerder werd gezegd...