wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:19

LoveUggs schreef:
Ik vind zelf dat je voor beide opties in je recht staat.

pien_2010 schreef:
TS staat met alles wat ze legaal doet met dit paard in haar recht, want het is haar paard. Ze zal zeker zoals ik het allemaal lees eerlijk zijn over dit paard als het gaat om eventuele toekomstige eigenaren.
Ik begrijp wel wat je zegt hoor LoveUggs en ik ben het ook met je post inhoudelijk eens.

LoveUggs schreef:
[
Maar ik heb ook gezien dat er zeker mensen zijn die goed met dit soort paarden om kunnen gaan. Helaas zijn dit maar een handje vol mensen dus zou je de juiste even tegen moeten komen.

Inderdaad, maar dan heb je het over de min of meer "professionals". En laten die nu niet zo geinteresseerd zijn in een 18 jarige met dit gedrag. En mogelijk meer gezondheidsproblemen.

Ik heb eigenlijk nog niet gehoord: heb je hem uberhaupt bij verkoop laten keuren Ravigottie18?

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 19:30

Babootje schreef:
LoveUggs schreef:
Ik vind zelf dat je voor beide opties in je recht staat.

pien_2010 schreef:
TS staat met alles wat ze legaal doet met dit paard in haar recht, want het is haar paard. Ze zal zeker zoals ik het allemaal lees eerlijk zijn over dit paard als het gaat om eventuele toekomstige eigenaren.
Ik begrijp wel wat je zegt hoor LoveUggs en ik ben het ook met je post inhoudelijk eens.

LoveUggs schreef:
[
Maar ik heb ook gezien dat er zeker mensen zijn die goed met dit soort paarden om kunnen gaan. Helaas zijn dit maar een handje vol mensen dus zou je de juiste even tegen moeten komen.

Inderdaad, maar dan heb je het over de min of meer "professionals". En laten die nu niet zo geinteresseerd zijn in een 18 jarige met dit gedrag. En mogelijk meer gezondheidsproblemen.

Ik heb eigenlijk nog niet gehoord: heb je hem uberhaupt bij verkoop laten keuren Ravigottie18?

Voor verkoop niet zelf laten keuren nee, er is wel meteen na verkoop een DA en tandarts bij geweest en alles was oke. Heb mijn paarden in het verleden wel steeds laten keuren maar dat waren dan jongere dieren met een ander prijskaartje. Ben ik hier zelf de mist ingegaan? Heb ik mezelf al vaak afgevraagd.. Al was bij een keuring dit kantje van hem wellicht niet naar boven gekomen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:39

Maar heb je ook echt keuring/keuring laten doen, inclusief buigproeven etc? Ik denk ook niet dat bij een keuring een onbetrouwbaar karakter naar boven komt, maar je weet het niet. Paard van 18...

Enig idee hoe lang de vorige eigenaresse hem heeft gehad?

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 19:44

Babootje schreef:
Maar heb je ook echt keuring/keuring laten doen, inclusief buigproeven etc?

Ja, zeg maar de verkorte versie van de gewoonlijke keuring, door mijn eigen DA, wel geen röntgen enz. Was echt een paard om nog enkele jaren leuk recreatief mee te kunnen rijden en daar Was hij perfect geschikt voor

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:46

Dat dacht ik al dat een DA niet zonder enig verder onderzoek een gezond paard gaat inslapen. En eerlijk gezegd vind ik dat ook niet meer dan normaal. Hoe banketstaaf dat misschien ook is voor de TS. Dan is slacht de enige optie zonder nog gedoe eromheen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:47

Dus klinisch wel nagekeken inclusief buigproeven? En OK? Dan kan hij ook niet zoveel pijn hebben dat dit gedrag rechtvaardigt, lijkt me.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 19:48

Babootje schreef:
Maar heb je ook echt keuring/keuring laten doen, inclusief buigproeven etc? Ik denk ook niet dat bij een keuring een onbetrouwbaar karakter naar boven komt, maar je weet het niet. Paard van 18...

Enig idee hoe lang de vorige eigenaresse hem heeft gehad?

Vorige eigenaresse heeft hem 14 jaar gehad, gekocht al 4jarige bij de fokker.
Hij Was haar leven blijkbaar.. jammer dat je dan zo opeens na 14jaar kan zeggen dat het je geen hol uitmaakt dat hij ingeslapen/geslacht zou worden :(

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:02

Ik denk dat Madame blij is dat ze van hem af is. En hoopt dat jij er gewoon geen zaak van maakt Ravottie.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:03

TS zegt;
Hij Was haar leven blijkbaar.. jammer dat je dan zo opeens na 14jaar kan zeggen dat het je geen hol uitmaakt dat hij ingeslapen/geslacht zou worden :(

Voor mij verklaart dat een hoop.
Zij weet dat ze fout zit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:07

Ravottie18 schreef:

Ja daar begrijp ik dus helemaal niks van. Maar het is haar verhaal. Hoeft niet de waarheid te zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:34

RaafSmits schreef:
TS zegt;

Als je een paard zo lang hebt gehad en je kunt zo als een blad aan een boom omdraaien is er veel meer gebeurd als dat je ooit te weten zult komen is mijn gedachte!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:38

Vind het wel meer dan logisch dat een DA ( zeker als er geen DA is die hem goed ken) wil uitsluiten of er medische toch niet iets mis is.. Ik zou dit zelf ook willen weten als ik de ts zou zijn..

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 21:14

meggiemeg schreef:
RaafSmits schreef:
TS zegt;

Als je een paard zo lang hebt gehad en je kunt zo als een blad aan een boom omdraaien is er veel meer gebeurd als dat je ooit te weten zult komen is mijn gedachte!

Heb inderdaad ook zo een vermoeden. Op haar verhalen kan ik niet bouwen dus moet afgaan van wat ik hier en daar hoor, maar de volledige waarheid zal ik allicht nooit te weten komen

Shirley

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:19

Welke reden gaf ze eigenlijk voor de verkoop, ts?

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 21:19

pol1 schreef:
Vind het wel meer dan logisch dat een DA ( zeker als er geen DA is die hem goed ken) wil uitsluiten of er medische toch niet iets mis is.. Ik zou dit zelf ook willen weten als ik de ts zou zijn..

Maandag komt mijn DA.. wil idd heel graag weten of er iets scheelt met hem en niet te snel conclusies trekken zonder te weten dat ik alles voor hem gedaan heb

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 21:21

Shirley schreef:
Welke reden gaf ze eigenlijk voor de verkoop, ts?

Ze had te tijd er niet meer voor aangezien ze pas mama geworden was, iets wat mij aannemelijk leek..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:22

Ts, ook al is er geen da die hem wil laten hemelen, trap er niet in dat ze hem eerst willen nakijken, kost je kapitalen. Wacht af hoe het gaat met het aansprakelijk stellen van de vorige eigenaar, mail de pensionhouder war hij heeft gestaan met de vraag of het paard alleen de laatste jaren vreemd gedrag heeft laten zien of gedurende de hele periode dat hij daar stond (dit om iets op papier te hebben en niet alleen per telefoon). En voor je geweten, dood door de spuit of door de pin, de pin is veel sneller, zonder gevecht of paniek. En je bent niet afhankelijk van een dierenarts.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:23

Ja, dat zou ik ook gewoon geloven.

Onvoorstelbaar, mama zijn en dan zo onverantwoordelijk zijn richting je ouwe kameraad -O-

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:28

Onze DA heeft een paar jaar geleden een paard van een vriendin van mij laten inslapen nadat het paard mijn vriendin gericht het ziekenhuis ingeslagen had. 2 maal een aanval op korte tijd en de 2e maal was ze bijna het hoofd ingeslagen gelukkig heeft ze haar met haar arm beschermd maar deze was gebroken. En vriendin knock out.

Mijn vriend die hoefsmid is stond er bij en zag alles gebeuren. Vriendin wou gewoon haar paard van de weide halen met dit als resultaat.

Paard was op korte tijd heel agressief geworden. En levensgevaarlijk.

DA kent ons goed en weet dat we correcte info geven. Dus is ze ee in het verhaal gegaan en heeft het paard laten inslapen.

Dus er zijn er wel die hier in mee gaan als de feiten ernstig zijn.

Ts heel veel sterkte! Wat je ook beslist. Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan en je neemt je verantwoordelijkheid. Heel knap.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 21:30

bigone schreef:
Ts, ook al is er geen da die hem wil laten hemelen, trap er niet in dat ze hem eerst willen nakijken, kost je kapitalen. Wacht af hoe het gaat met het aansprakelijk stellen van de vorige eigenaar, mail de pensionhouder war hij heeft gestaan met de vraag of het paard alleen de laatste jaren vreemd gedrag heeft laten zien of gedurende de hele periode dat hij daar stond (dit om iets op papier te hebben en niet alleen per telefoon). En voor je geweten, dood door de spuit of door de pin, de pin is veel sneller, zonder gevecht of paniek. En je bent niet afhankelijk van een dierenarts.

Nee dat snap ik, maar vertrouw wel op mijn eigen DA en die gaat me zeker niet in enorme kosten zetten. Maar wil wel graag zijn gedacht en vermoedens hierover horen.
En slacht is voor mij echt geen optie, is het sneller, makkelijker, veiliger.. mijn geweten zou nooit meer hetzelfde zijn (aard van het beestje zeker)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:31

Je moet het doen zoals het jullie voor acceptabel is.
Overdoen gaat niet...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:38

Was er al bang voor dat da's moeilijk zouden gaan doen. Raar. Ook al heeft dat paard pijn, dat rechtvaardigd absoluut niet zulk gedrag. Als mijn paard me aanvalt en zo bijt/toetakeld maakt het me geen hol uit of die pijn had of niet, dit gedrag gaat iets verder dan enkel een hapje.

En wat als de uitkomst is dat er medisch iets niet in orde is. Het wordt opgelost, en na twee jaar krijgt die weer pijn, merk je niks en valt die ineens aan. Nee dankje. Helaas zijn er ook nog genoeg da's die aan geld denken, maar snap ook dat ze niet te snel hier een keus over kunnen maken. Ze moeten het ook kunnen verantwoorden.

Hoop dat je eruit komt met je da ts..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:39

Ravottie18 schreef:
pol1 schreef:

Maandag komt mijn DA.. wil idd heel graag weten of er iets scheelt met hem en niet te snel conclusies trekken zonder te weten dat ik alles voor hem gedaan heb

Groot gelijk..Zou het ook willen weten als er iets is wat dit verklaard! Vinden ze niks..Heb je er alles aan gedaan!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:06

pol1 schreef:

Groot gelijk..Zou het ook willen weten als er iets is wat dit verklaard! Vinden ze niks..Heb je er alles aan gedaan![/quote]
Na één onderzoekje zal een dierenarts geen diagnose kunnen stellen. Daar zal vast meer onderzoek voor nodig zijn. Even een bloedtestje zus en een onderzoekje zo.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:00

Catnip ...jij schrijft over een paard die zo doorgedraait was, alléén maar op de kop gepakt was door zijn eigenaresse, dat hij niet meer normaal te rijden was ...was dit Ravottie ?
Was dit voor hij kreupel werd en geopereerd moest worden ?
Begon toen ook de karakter verandering ?
Iemand er 30 x afgooien verteld toch genoeg ?
Ben jij met hem weer met grondwerk begonnen en kon jij hem weer normaal rijden ?