kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris444

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:12

als het paard nog buiten staat in de wei zou je niet iedere dag moeten rijden omdat hij/zij al in de wei genoeg beweging krijgt
maar als je dat wel wilt mag dat ook

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:15

Ik ga zeker elke dag naar dean, soms weleens 3 keer per dag zoals vandaag.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:20

pffff als ik het zo lees, ben ik wel heel slecht.
ga maar 1 a 2 keer in de week Bloos!

dit teneertse omdat mijn paard pas 1,5 jaar is Tong uitsteken

plus dat ik natuurlijk van 8.30 tot 5 werk, vaak pas om 6 uur thuis ben en dan nog een huishouden heb die gedaan moet worden erg weinig tijd dus Bloos

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:37

Niet elke dag, dat haal ik niet vanwege school. Ik rij haar momenteel 4x per week en kijk regelmatig even bij haar.
Als het weekend is, vakantie oid. dan kom ik er natuurlijk vaker! Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:59

Iedere dag. Lachen

Ik vind gewoon dat mijn paarden een schone stal verdienen, dus die worden elke dag gedaan.
Ook verdienen ze aandacht, dus worden ze elke dat gepoetst.

Rijden maar 3/4 keer in de week. Maar ik moet ook rustig aan doen, ivm paard dat net onder het zadel is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:07

Ik heb ze thuis staan dus ik loop er iedere dag heen. Als ze op pension zouden staan, zou ik denk ik ook wel elke dag even gaan kijken of alles goed is. En dan moeten ze natuurlijk ook beweging krijgen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:19

Ik zal wel moeten, anders hebben ze geen schone stal en geen eten. Nagelbijten / Gniffelen
Ze staan aan huis. Dan krijg je dat he!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:24

2x per dag zelfs Haha! .
Mijn 2 paarden staan alleen op een wei met stal en moet ik dus zowel 's ochtends als 's avonds er langs om ze te voeren en binnen/buiten te zetten.
Maar toen ik op pension stond, ging ik ook elke dag al deed ik er toen zelfs door file soms een uur over om er te komen Tong uitsteken

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:05

SusieQ87 schreef:
Ik reis iedere dag 25km met mijn brommer naar mijn pony door weer en wind Lachen
Afgelopen dagen toevallig met de boot.

Oja ik sta op een volpension stal, dus alles word wel voor mij gedaan, maar ik heb de tijd ervoor en ik ga graag iedere dag naar mijn paardje toe.

luckylady13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:35

ik heb mijn paard ook gewoon thuis staan en dus zie ik haar elke dag maar ik heb niet egt de tijd om elke dag te rijden want anders kom ik in de problemen met mijn huiswerk en dat wil ik ook niet hebben
ik probeer gewoon zo vaak mogelijk te rijden.
en mijn pony kan ook gewoon elke dag buiten staan in een hele grote weide.
maar mijn pony is ook al niet meer een van de jongste ze is al 21 jaar oud
en bij mij thuis buiten rijden gaat ook niet zo goed want dan doet ze heel raar dus ik moet de hele tijd naar een andere plek om te gaan rijden op een ponyclub bijvoorbeeld waar je gewoon mag rijden wanneer je wil en kan want er zijn natuurlijk ook nog lessen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:09

Ik ga maandag t/m vrijdag tweemaal per dag. Eenmaal in mn lunchpauze om hem buiten te zetten, en dan eind van de werkdag nogmaals om hem binnen te zetten en/of met hem te werken.
Verder de zaterdag ben ik er meestal zeker een dagdeel (smorgens of smiddags) en soms de hele dag.
De zondag ben ik er in principe nooit, tenzij het medisch noodzakelijk is natuurlijk. Ik zorg dan wel dat hij buiten komt, met dank aan lieve stalgenootjes, en meestal rijdt zn verzorgster hem die dag.

Groetjes, Lacuna

Dope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:04

Wij hebben onze paarden thuisstaan, ik moet maar uit mijn raam kijken en ik zie al onze weien, stallen, bakken en paarden staan, beter kan niet toch? Bloos

Ik ga er ook elke dag naar toe en ze worden getraint van 18u tot 22u.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:51

Mijn paardje staat ook bij mij thuis.
Ik ga dus meerdere keren per dag bij hem langs!

ninow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:26

Heee
ik ga bijna elke dag heb alleen op woensdag heb ik een bijrijder,,

NALBACH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:51

ik kom wel elke dag naar me paard want ik vind dat hij dat gewoon verdient en voel k me ook prettiger bij anders voel ik me zo schuldig Tong uitsteken

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:12

Nee..

Nou is het officieel niet mijn pony maar vooruit Lachen

Ze krijgt sowieso elke dag haar eten, er wordt gemest (soms doe ik dat) en met goed weer komt ze buiten.. Hoef me niet schuldig te voelen als ik een keertje niet kan komen

Ben er wel 4 keer in de week.

laykastorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:06

Ik kom ook elke dag bij mijn ponys gewoon omdat ik ze geen dag kan missen Bloos

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:17

fjordowner18 schreef:
pffff als ik het zo lees, ben ik wel heel slecht.
ga maar 1 a 2 keer in de week Bloos!

dit teneertse omdat mijn paard pas 1,5 jaar is Tong uitsteken

plus dat ik natuurlijk van 8.30 tot 5 werk, vaak pas om 6 uur thuis ben en dan nog een huishouden heb die gedaan moet worden erg weinig tijd dus Bloos

Ik werk ook fulltime en heb een huishouden. Toch ga ik 6 dagen per week naar mijn paard. Ik ga direkt uit mijn werk en ben zelden voor half 8 thuis. Dan moet ik nog koken en eten.
Maar ik ga iedere dag met plezier en ben altijd blij als ik geweest ben. Ik moet daarbij ook even zeggen dat ik een schat van een vriend heb die eigenlijk meer in het huishouden doet dan ik Knipoog

Om ook eens met iemand af te kunnen spreken door de week, of gewoon eens iets anders te doen, heb ik een vriendin die 1 keer per week naar hem toe gaat.

Ik sta overigens op een stal waar wel gevoerd wordt en de paarden worden ook buiten gezet. Er wordt echter niet uitgemest en het voer moeten we zelf klaarzetten. Het is dus wel van belang dat er iemand voor hem komt iedere dag!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:19

mijn paard staat op een pensionstalling in dezomer staat hij natuurlijk in de wei in principe de hele dag swinters kunnen de paarden bij ons niet in de wei dus ga ik eigenlijk elke dag heb mijn paard nu 8 maanden en heb afgelopen maandag voor het eerst een keertje overgeslagen en aan iemand anders gevraagd of die paardje even wilde longeren

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:22

Jep woon boven hun stallen

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:23

wij komen eigenlijk iedere dag. Ook wij hebben allebei een fulltime baan en ik had nog een bijbaantje aan mijn stage overgehouden waardoor ik van 9 tot 6 en van kwart voor 7 tot 9 aan het werk was Lachen beetje veel van het goede. Maar desondanks altijd iedere dag gegaan. Als ik nou echt een keer niet kan en mijn vriend ook niet doet een vriendin van ons hem even. Wij moeten zelf iedere dag uitmesten en voer klaarzetten. Ook de beweging/los gooien is aan onszelf.

Celestaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:48

Ik kom ook iedere dag naar mijn verzorgpaardje Ja
Vandaag kon ik bijvoorbeeld alleen maar knuffelen door het weer, maar daar geniet ze ook volop van Lovers

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:11

Mijn pony staat bij mijn thuis, dus ik kom minimum 2 maal per dag bij hem. 's morgens ga ik hem voederen en op de wei zetten, 's avonds haal ik hem van de wei en krijgt hij opnieuw eten.
Als ik thuis ben, komt het ook wel vaak voor dat ik gewoon eens naar hem toe ga om eens te gaan wandelen, of om gewoon eens wat te borstelen en met hem bezig te zijn.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:52

Ik ben vandaag niet geweest, maar ik ga morgen vroeg en dan blijf ik lekker lang bij d'r.
Maar ik sla niet snel een dag over, normaal ga ik elke dag.

Ik voel me wel altijd schuldig als ik een dag niet kom, maar soms kan het even niet anders