Frozenstar schreef:Als een paar mij bijt, bijt ik terug.
Heb je dat wel eens uitgeprobeert?
.... en heb je al je tanden nog?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Frozenstar schreef:Als een paar mij bijt, bijt ik terug.
Riss schreef:Naja, ik vind niet dat je ander mans paard mag straffen als die gene er niet bij is.
Ik weet niet waar ik het heb gehoord, maar het is het zelfde met kinderen, ik heb eens gehoord, je mag kinderen van een ander niet straffen. een paard van iemand anders ook niet.
.Riss schreef:Naja, ik vind niet dat je ander mans paard mag straffen als die gene er niet bij is.
Ik weet niet waar ik het heb gehoord, maar het is het zelfde met kinderen, ik heb eens gehoord, je mag kinderen van een ander niet straffen. een paard van iemand anders ook niet.
Ineke2 schreef:Frozenstar schreef:Als een paar mij bijt, bijt ik terug.
Heb je dat wel eens uitgeprobeert?
.... en heb je al je tanden nog?
)

).
Ineke2 schreef:Jij bijt met je eigen tanden dus in het oor?? Of je draait het oor om met je handen? Dat is nogal een verschil...
Ik bijt echt niet terug, mijn tanden moeten nog langer mee als vandaag...
??
Norway_girl schreef:@ Nadya: Idd is het geen goede zaak dat mensen hun paard voor kleine dingetjes een schop verkopen, dan is stemverheffing vaak al genoeg, maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik een kleine 3-4 jaar terug mijn paard ook aardig gemept heb en waar ik nu goed spijt van heb.
Ik was flink aan het puberen en op school zat het allemaal niet goed. En als ik dan op mijn paard klom en het lukte weer eens niet kreeg hij een genadeloze mep, wat achteraf niet nodig zou zijn geweest, maar op dat moment was dat mijn uitlaadklep!
Echt héél erg moet ik zeggen, want het was ongepast en verre van normaal! De situatie waar ik toen in zat was ook héél naar moet ik zeggen.
Nu ben ik opnieuw begonnen. Ik straf nog wel hoor, want dat is gewoon nodig, maar niet meer zo extreem als toen.![]()
Overgens erg gewaagd van moi om dat hier neer te zetten....
Nadya schreef:Norway_girl schreef:@ Nadya: Idd is het geen goede zaak dat mensen hun paard voor kleine dingetjes een schop verkopen, dan is stemverheffing vaak al genoeg, maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik een kleine 3-4 jaar terug mijn paard ook aardig gemept heb en waar ik nu goed spijt van heb.
Ik was flink aan het puberen en op school zat het allemaal niet goed. En als ik dan op mijn paard klom en het lukte weer eens niet kreeg hij een genadeloze mep, wat achteraf niet nodig zou zijn geweest, maar op dat moment was dat mijn uitlaadklep!
Echt héél erg moet ik zeggen, want het was ongepast en verre van normaal! De situatie waar ik toen in zat was ook héél naar moet ik zeggen.
Nu ben ik opnieuw begonnen. Ik straf nog wel hoor, want dat is gewoon nodig, maar niet meer zo extreem als toen.![]()
Overgens erg gewaagd van moi om dat hier neer te zetten....
Dat is zeker gewaagd van je, maar ik vind het wel heel erg goed van je dat je nu bewuster met je paard omgaat.
![]()
Waar het mij omgaat is dat velen hier op bokt zeggen alleen te trappen als het nodig is en ik in het dagelijks leven veel mensen om het minste geringste zie schoppen en slaan. En vaak, heel vaak, zo onterecht.
Vaak leren mensen het omgaan met paarden al zo aan, helaas. En daar maak ik me echt kwaad over en ik spreek kinderen (want die zie ik vaak al zo omgaan met paarden, zeker waar ik sta met mijn paard) er echt op aan. Met volwassenen moet ik uitkijken, de reden daarvoor lijkt me logisch.![]()
Al ben ik wel een keer bij een stalling weggegaan, omdat ik het gedrag van de desbetreffende staleigenaren niet langer aan wilde zien. Ik heb geen zin in die agressieve, schreeuwende types, sorry.
Ik heb mijn eigen paard voor mijn plezier en ontspanning.![]()
En als bepaalde mensen me dan als een 'watje' willen zien, is niet mijn probleem.
Ik weet wat je bedoeld. Een watje vin dik je niet, maar we hebben ieder onze technieken van het paard aanpakken, ja toch? En daar is nix mis mee, mits je het paard mishandeld....dan ga ik er echt wat van zeggen!Citaat:Dat is zeker gewaagd van je, maar ik vind het wel heel erg goed van je dat je nu bewuster met je paard omgaat.

). In mijn ogen was het zeer terrecht dat op dat moment de striemen op zijn kont stonden. Ik wou nog wat langer leven dan die dag

Frozenstar schreef:Ineke2 schreef:Jij bijt met je eigen tanden dus in het oor?? Of je draait het oor om met je handen? Dat is nogal een verschil...
Ik bijt echt niet terug, mijn tanden moeten nog langer mee als vandaag...
Ik bijt terug. Enne, ik weet niet hoe hard de oren van jou paard zijn??
ik dacht al 

Cassidy schreef:Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.
Frozenstar schreef:Ooh zoik dacht al
Ik doe ook natuurlijk niet als ik gebeter wordt door een paard die op dat moment agressief is, dat ik er achter aan ga rennen ofzo om terug te bijten. Maar als het paard naast mij staan en hij bijt uit gemeenheid, dan bijt ik terug.
marleen_usar schreef:Bij mis comunicatie wordt het ook vaak gedaan,zo van gewoon luisteren nu terwijl het paard de ruiter niet begrijpt.
Dat is niet erg, als je maar LEERT van je fouten.