Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Debortje_ schreef:Die van mij was niet vervelend bezig, maar hij was al angstig bij de hoefsmid en dat wist die man.. en toch schopte hij mijn pony.
Inplaats dat die hoefsmid het rustig aan deed met praten etc, deed die heel hard handig.. en vervolgens nog een trap..
Gelukkig heb ik nu een vrouwelijke hoefsmid, waarbij alles goed gaat.
een man met verstand van het wezen paard???? KiWiKo schreef:mijn hoefsmid trapt een paard met alle macht als het moet, maar staat ook uren te tutten als het moet........... kan zijn dat ik een goede hoefsmid hebeen man met verstand van het wezen paard????
als hij echt vervelend is, krijgt hij gewoon een goede schop, staat hij braaf, dan krijgt hij kriebels over zn hoofdje, een schouderklopje, en een bemoedigend praatje

Hij zou een paard/pony echt niet zomaar schoppen ofzo, daar zie ik hem echt niet voor aan. Hij gaat er rustig mee om
en mijn vorige pony was hij zelfs al eens een begonnen omdat hij wat vroeger was en iker nog niet was, echt een toffe smid die man! gaat echt goed met paarden om enzo ijslandertj schreef:ik vind dat niet normaar ik zou er wat van zeggen en als hij het blijft doen zou ik een andere hoefsmid zoeken hoor je trapt een paard niet zomaar in zijn buik dat vind ik echt zielig

hallo het is mijn paard.....
, hij vind het alleen maar mooi al dat gepruts aan zich...
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.

Kinee_ schreef:Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
Helemaal mee eens!!!
dees_daan schreef:@ Juudje, ben ik het niet helemaal mee eens, toen mijn jaarling voor het eerst bekapt moest worden, kende hij het ook nog niet goed, als ik zijn achterbeen op wou tillen, sloeg hij, en hing hij met al zijn gewicht in mijn handen, ik kan hem dan niet houden, en laat los, ik heb er toen bewust voor gekozen om eraf te blijven, anders zou ik hem leren dat als hij zou gaan hangen/schoppen, ik los zou laten, dit heb ik ook met de hoefsmid overlegd, en hij vond dit goed zo, nu kan hij netjes stilstaan, en kan ik zijn achterbenen optillen.