De hoefsmid verkoopt je paard een klap, zeg je er wat van?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diioran

Re: De hoefsmid verkoopt je paard een klap, zeg je er wat va

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:03

ik vind sowiso niet dat iemand een eigenpaard mag slaan zonder toestemming van de eigenaar van dat paard

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:06

Diioran schreef:
ik vind sowiso niet dat iemand een eigenpaard mag slaan zonder toestemming van de eigenaar van dat paard

Ben ik het neit mee eens Als een paard iets doet wat echt niet door de beugel kan mag die wat mij betreft meteen gecorrigeerd worden dmv een tik Ja Als je eerst toestemming moet vragen ben je al te laat Clown

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:24

Ik zou er echt absoluut geen problemen mee hebben, maar onze paarden gedragen zich wel, die hebben het al ondervonden dat dat de beste optie is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:24

Als het terecht is lijkt het me ook niet echt een punt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:26

Diioran schreef:

gut Clown paard bijt de hoefsmid even flink, moet dan de hoefsmid eerst nog vragen aan de eigenaar?: mag ik je paard aub een correctionele tik geven? Dan ben je dus al te laat met de straf Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:28

Win krijgt wel eens een por met het handsvat van de hamer hoor Haha! Meer omdat hij dan echt aan de hoefsmid staat te knabbelen Haha!

Dat mag mijn smid ook gewoon, zo lang het niet schoppen of echt hard meppen word vind ik het best. Punt is dat mijn fjord soms denkt dat hij een soort van knabbelstaaf is ofzo Haha!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:31

Dan krijgt hij een 10x zo harde klap terug!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:33

Waar ik eerst reed, heeft een hoefsmid eens een dragende merrie met een hamer in de buik geslagen!! We hebben meteen gezegt dat hij kon vertrekken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:59

loez schreef:
Waar ik eerst reed, heeft een hoefsmid eens een dragende merrie met een hamer in de buik geslagen!! We hebben meteen gezegt dat hij kon vertrekken.

Ik heb een stevige fjordenruin die zelf soms nogal lomp en onvoorzichtig is, als hij zijn tandjes in de smid zet mag hij hem van mij best een por verkopen hoor Knipoog

Hoewel ik me voor kan stellen dat je het met een drachtige merrie niet leuk vind. Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:17

ligt eraan waarvoor ze word geslagen. Mijn pony vind het soms nog wel eens leuk om de tanden in de rug te zetten, hiervoor mag ze best een corrigerende tik hebben. Hier heb ik geen problemen mee.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:22

Tallie_Ho schreef:
loez schreef:

Ik heb een stevige fjordenruin die zelf soms nogal lomp en onvoorzichtig is, als hij zijn tandjes in de smid zet mag hij hem van mij best een por verkopen hoor Knipoog

Hoewel ik me voor kan stellen dat je het met een drachtige merrie niet leuk vind. Knipoog

Dat bedoel ik Knipoog Ze mogen van mij gerust een klap verkopen als het paard gewoon niet normaal bezig is. Maar hij moet er wel degelijk een goede reden voor hebben. Die hoefsmid wist trouwens WEL dat de merrie dragend was. Dus dan vraag je er toch naar om weggestuurd te worden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:25

Ik maak hem meteen duidelijk dat hij dat niet hoeft te doen, zoiezo sla je een paard niet, een correctie oké, maar écht slaan.. Nee bedankt. En al helemaal niet de hoefsmid!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:50

loez schreef:
Dat bedoel ik Knipoog Ze mogen van mij gerust een klap verkopen als het paard gewoon niet normaal bezig is. Maar hij moet er wel degelijk een goede reden voor hebben. Die hoefsmid wist trouwens WEL dat de merrie dragend was. Dus dan vraag je er toch naar om weggestuurd te worden.

Aan de andere kant, als ze in het weiland staat en een lel van een ander paard krijgt kan het ook hard aankomen, mogelijk nog harder dan een por van de smid.

Maar ik vind het zeker niet netjes! Knipoog Kijk, je hebt een por en een por. Die bolle van mij krijgt een porretje tussen de ribbetjes, hij kan daar echt wel tegen hoor Haha! Het is vaak ook meer een kwestie van die bolle van mij even bewust maken dat hij een beetje te ver gaat Haha!

Maar als jij vol uithaalt met een hamer dan kan dit veel pijnlijker zijn!

Scarnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:33

Diioran schreef:

Ik ben het er wel mee eens! tenzij hij iemand bijt of iets anders echt onaangenaams doet. Onze hoefsmid slaat alleen als hij echt en echt stront vervellend is, als het paard hem bijvoorbeeld pijn doet ofzo.. In plaats van slaan, scheld hij ze vaak uit, als de hoefsmid komt ben ik er dan ook niet echt graag. Maar het is zeker een goeie hoefsmid en we willen hem niet kwijt!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:11

Het ligt eraan wat mijn pony doet.
Als ze de hele tijd zit te klieren enzo dan mag hij haar best een tik geven maar gewoon een tik geen schop of e.d..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:40

Diioran schreef:

Nou, hier ben ik het niet mee eens. Als ik door welk paard dan ook wordt gebeten of geschopt zonder dat ik daar iets aan had kunnen doen om het te voorkomen, dan krijgt dat paard een mep. Liep eens door de stal en er kwam een paard over de boxdeur naar buiten vliegen met zijn hoofd en probeerde mij te bijten. Ik zag hem net op tijd aankomen en kon opzij stappen en uithalen. Daar ga ik echt geen toestemming aan de eigenaar voor vragen. Moet de eigenaar maar zorgen dat hij niet een ander kan bijten (hekje boven boxdeur of op zijn minst een waarschuwingsbordje dat het dier bijt). En de eigenaar heeft ook nog een zeker opvoedplicht, naar mijn mening.

Nadine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:11

Zolang het terecht is dat het paard gestraft wordt zie ik geen problemen. paarden kunnen etters zijn wat betreft de hoefsmid. maar als een hoefsmid na het minste en geringste al een paard een trap geeft vind ik dat niet kunnen.

Mounia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:48

Mijn hoefsmid doet dit niet! Hij is heel lief en aait mijn pony heel de tijd .. Mijn pony is redelijk gestresseerd als hij er is maar gij stelt hem helemaal gerust .. een lieve man onze hoefsmid

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:22

Als mijn paard echt heel vervelend is en van geen ophouden weet mag de hoefsmid, of wie dan ook, hem best een klap geven. Als dit niet gebeurt krijg ik namelijk een paard wat totaal geen respect meer voor mij heeft en zo over me heen loopt.
Maar dit mag dus alleen als er ook echt een reden is om hem een klap te verkopen, anders zal ik er zeker wat van zeggen Knipoog

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:20

Ik heb ook weleens gezien dat pony's een flinke klap krijgen.
Bij ons op stal staan pony's die omhoog gaan etc bij het bekappen.
Als ik zou weten dat ze dat bij mijn paard zouden doen zou ik het absoluut verbieden..!!
Gelukkig is ze altijd super braaf..

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:29

mijn hoefsmid is een goede vriend van mij en zou nooit mijn paarden slaan.
Nou zijn die van mij ook nog veulentjes. Maar hij corrigeert ze alleen met zijn stem.
hij neemt ook altijd lekker de tijd voor ze ff lekker knuffelen en gaat ze daarna als ze op hun gemak zijn pas bekappen.
ik zou ook een andere hoefsmid zoeken als hij ze zou slaan. ik vind dat niet de manier.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:19

gelukkig doet mijn hoefsmid nooit zo maar als hij het wel zou doen dan zou ik er wel wat van zeggen als hij dan nog veel vaker doet dan zou ik naar een andere hoefsmid gaan Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:39

mijn hoefsmid kent mijn ponys en ben er altijd bij,bij de 1 een por/klap kan maar bij de gevoelige/onervaren of angstige ponys is hij rustig en geduldig.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:44

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 27-03-22 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:25

ik zou wel ingrijpen als het gaat
splash1999 schreef:
Het is ooit een keer gebeurd dat een hoefsmid mijn paard een mep verkocht omdat ze vervelend zou zijn. Hij heeft het geweten, ik was er niet bij maar ze werd erg kwaad op hem en begon te trappen. Mocht het tercht zijn vind ik prima dat hij haar een corrigerende tik geeft. Mocht dit uit frustatie zijn heeft mijn paard al afgerekend met hem. Ze weet wanneer ze fout zit en zal dan niet gaan trappen. Dus ik hoef niks te doen

Haha! ik zou wel ingrijpen maar alleen als het onnodig is want sommige paarden zijn nou eeaal lastiger dan andere.
maar ik vind nioet dat dat mag als hij je paard gewoon niet mag en een ander voortrekt daar heb ik egt een hekel aan