Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zinnia schreef:je kunt respect krijgen of je kunt respect afdwingen...
ik hou meer van het respect krijgen door het op te bouwen door vertrouwen.

Jemig wat een giller
xIngex schreef:Ow gek die heb je toch wel ff verteld hoe het zit he!!!Jemig wat een giller
mijn paard steekt zijn middelvinger naar me op
soms wel en soms niet
hij is niet bang van de wagen, maar hij heeft daar wel een moment dat hij in zijn ogen even baasje is
hij is 174 hoog, een beer van een vent...... en trekt me lachend het hele erf over
Ook niet altijd hoor, hij kan ook zomaar in een keer de wagen opgaan....... tis maar net hoe zijn pet staat.......
maar geef ik mn pony een skup onder zn kont, daar heeft ie genoeg spek zitten (
flauw geintje...) of een tik tegen zn hals aan...
en meestal als hij bijt of iets dergelijks, dan kijkt hij me zo aan van: ooh oliebol..had ik niet moeten doen. Dan is het alleen maar boze blik en boos worden en hij snapt het al..
Tegen hoofd slaan vind ik echt niet kunnen eigenlijk
KiWiKo schreef:<<<............>>>
Ik zelf vind het schreeuwen tegen paarden veel vreselijker dan als ik iemand een welgemikte goedgetimde goed gedoseerde skup tegen ze billen aan zie geven, om dan in alle rust weer verder te gaan met waar ze mee bezig waren.
Ik schreeuw of scheld nooit tegen paarden, ik wordt ook nooit boos. Wel doe ik (als het nodig is) een skup onder de kont geven, en als ik dat doe dan doe ik dat gelijk goed.
Boos worden, en blijven....... schreeuwen en schelden DAT zijn de dingen waar paarden onzeker en bang van worden.
Die klap voor zn harses niet.

Taaclover schreef:Taco heeft van mij heel wat beuken gehad op momenten dat ik vond dat hij die verdiend had.
Hij was 2,5 en had nog nooit aan een halster meegelopen.
450 kg dommekracht kan heel wat schade aanrichten en alleen mijn stem verheffen merkte hij niets van.
Taac krijgt nog weleens op zijn kop.
Ik geef hem liever 1x een goede schop onder zijn hol dan dat ik 10x iets moet herhalen wat hij niet mag.
Taco is streng maar rechtvaardig opgevoed en weet precies waar hij aan toe is.
Hij doet nagenoeg nooit iets wat ik niet wil hebben. Als hij het wel doet hoef ik nu alleen nog maar mijn stem te verheffen en als dat niet werkt dan krijgt hij goed op zijn kop.