Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:@ sanne83 : ik ga het eens opzoeken, maar is dat niet een vitaminenkorrel of dergelijke? Zo uit het hoofd? Hij krijgt 2x per dag 1 kg bietenpulp (ongeweekt 1 kg, dus een goede emmer) + gemicroniseerd lijnzaad + Vitalbix Daily. Dat is de basis. Op dit moment krijgt hij daar zijn cetirizine-pillen bij (hooikoorts) en dan die luchtwegkruidenmix. Tot voor kort ook nog een pilletje vitamine E maar dat ben ik (tijdelijk) gestopt omdat ik me afvraag of het nog wel wat toevoegt. En daarnaast natuurlijk hooi (onbeperkt eigenlijk, ligt altijd nog wel knabbel) en er ligt ook stro in zijn schuilstal.
De achterhand naar me toe begint echt steeds beter te worden, alleen een handgebaar nodig. Ik had het gevoel dat ik eerst de achterhand hulp veel duidelijker moest maken voordat ik het weer tot travers ging samenvoegen en volgens mij begint het vruchten af te werpen. Ik kwam erachter dat ik te snel teveel afwissel en aan het begin iets consistenter moet zijn. Bij de connection filmpjes deden ze bijv. op één dag alleen achterhand linksom naar je toe vragen en dan niet ook rechtsom vragen. Ik doe het juist altijd beide, maar ik heb het eens een paar dagen alleen de ene en een paar dagen alleen de andere kant gevraagd en het lijkt nu steeds beter erin te zitten
*click*, beloning erin, lijnen opgenomen en weer verder alsof er niks was gebeurd en hij was weer braaf.
hij keek ook echt om van: joe, dit konden we toch al

ik ben van plan om van een grote afstand te gaan belonen voor "kijken naar" en "ontspannen" en zo de afstand steeds te verkleinen. Het jammere is alleen dat het merendeel jonge koetjes zijn die in een kudde vrolijk aan komen rennen. Ik heb nog heel wat sessies te gaan denk ik...
Da's altijd feest
We hebben één keer een onverwachtse aanvaring gehad met een kudde schapen die opeens met een enorme groep ons pad op kwamen rennen
Dat was iets te spannend
Mooiste zou zijn als ze eerst gegarandeerd stil blijven staan en dat je ze daarna zou kunnen achtervolgen.
Dan heb je genoeg tijd om terug te trekken naar een betere afstand om echt kalmte te trainen, mocht je per ongeluk in een te heftige situatie terecht komen.
Ging erg goed.
Ja, weer een nieuwe bak om te oefenen, we hebben er vijf
dus veel ruimte om te oefenen met nieuwe plekken.
. Het werkte wel echt super om die echte rust sneller te vinden.
Dus nu maak ik er gebruik van en pluk ik zelf dat plantje en neem het mee naar de andere bak 
Heb er via Connection-training 3 online coaching-sessies van gehad. Heel erg fijne vrouw, positief ingesteld (ze kon uit mijn 'slecht moment filmpjes' altijd nog goede dingen halen) en veel inzichten door gekregen. Weet niet hoe ze IRL is maar ik zou denken gewoon even fijn
sanne83 schreef:Ik zag toevallig dat zij de enige connection coach is in Nederland en in dezelfde plaats woont als ik. Leuk misschien om haar een keer te vragen. Zag dat ze in het verleden ook een keer Shawna naar Nederland gehaald heeft.
wat grappig. Heb je al kennisgemaakt met andere clickertrainers in de buurt? Er zit een groep heel bevlogen R+- trainers hier die regelmatig ook eens afspreken enzo.